۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خوزستان » سیاسی » ویژه ها
  • شناسه : 1474
  • 05 دسامبر 2015 - 20:57

آقای بهمئی در انتخابات قبل دکتری نداشت/نماینده حامی اصلاحات، دکتری نداشت/خیل عظیمی از آرای مردم و دانشگاهیان به علت مدرک دکتری بوده است+ اولین سند

تنها کسانی مجوز استفاده از عناوین علمی را دارا هستند که مدرک و مجوز آن عنوان رسماً به آنها ارائه شده باشد! ایشان در انتخابات سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی دانشجوی دکتری بوده اند و حق استفاده از عنوان مدرک دکتری را نداشته اند.

یاران ۳۱۳ برای اولین بار گزارش می دهد:

آقای بهمئی در انتخابات قبل دکتری نداشت/نماینده حامی اصلاحات، دکتری نداشت/خیل عظیمی از آرای مردم و دانشگاهیان به علت مدرک دکتری بوده است+ اولین سند

گروه سیاسی- یاران ۳۱۳: بر اساس برخی اسناد پایگاه خبری یاران ۳۱۳، آقای شمس الله بهمئی نماینده محترم شهرستان رامهرمز و رامشیر و حامی دولت اعتدال در انتخابات گذشته با سوءاستفاده غیر مجاز از عنوان علمی “دکتری”، رأی عموم مردم، اساتید، دانشجویان، معلمان و دیگرا اقشار را تحت تأثیر قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری یاران ۳۱۳؛ برخی اسناد موجود نشان می دهند آقای شمس الله بهمئی نماینده رامهرمز و رامشیر و حامی جریان اصلاحات و دولت اعتدال در انتخابات قبل مدرک دکتری نداشته است.

مطابق با “قانونِ مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی” استفاده از عناوین علمی دکتر، مهندس و مانند اینها که شرایط اخذ آن مطابق قوانین و مقررات مربوط تعیین می‌گردد توسط هر فرد برای خود مستلزم داشتن مدرک معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و یا خارجی مورد تأیید رسمی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌باشد. مرتکبین استفاده غیر مجاز از عناوین علمی مذکور به مجازات ماده (۵۵۶) فصل هشتم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی محکوم خواهندشد.

استفاده غیرمجاز از عناوین فوق شامل استفاده در مکاتبات اداری یا در تبلیغ عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تارنما (سایت) یا نطق در مجامع و یا انتشار اوراق چاپی یا خطی خواهدبود. استفاده از عنوان دکتری در تمامی پوسترهای انتخاباتی، سردر دفتر نمایندگی در شهرستان، استفاده در نطق های گوناگون در مجامع و نشست های رسمی و غیر رسمی، استفاده غیرمجاز در سایت های اینترنتی توسط ایشان خلاف قانون بوده است.

همچنین مجازت ماده ۵۵۶ فصل هشتم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی حبس از سه ماه تا یکسال و یا جریمه نقدی خواهد بود. پیش از این علی ایرانپور نماینده مردم شهرستان مبارکه استان اصفهان نیز به همین علت از سوی دادگاه به ۶ ماه زندانی و جریمه نقدی محکوم شده است. همچنین مرحوم کردان یکی از وزرای دولت سابق که نهایت کارش به استیضاح کشیده شد.

یاران ۳۱۳ در این مطلب، اولین مدرک خود را جهت تنویر افکار عمومی منتشر خواهد کرد و در فرصت های آینده دیگر مدارک را جهت پیگیری مردم و مسئولین مربوطه علنی خواهد کرد.

اولین مدرک این ادعا که آقای بهمئی مدرک دکتری نداشته است پروفایل ایشان در پایگاه پژوهش های مجلس شورای اسلامی و سایت اصلی مجلس شورای اسلامی است که مطابق با مدارک ارائه شده، به معرفی نمایندگان مجلس می پردازد. ایشان در انتخابات سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی دانشجوی دکتری بوده اند و حق استفاده از عنوان مدرک دکتری را نداشته اند.

اولین سند: پروفایل آقای بهمئی در پایگاه رسمی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی:

Untitled

مرکز پژوهش های مجلس

15 آذر

لینک پروفایل آقای بهمئی در مجلس شورای اسلامی(کلیک کنید)

ایشان دانشجوی دکتری بوده اند و به صرف دانشجو بودن و یا حتی پایان امتحان جامع نمی توانستند از «عنوان دکتری» استفاده کنند. متن مصوبه مجلس شورای اسلامی و تأیید آن از سوی شورای نگهبان و ابلاغ آن توسط دولت وقت و همچنین بخش نامه وزارت علوم در ادامه اجرای این قانون همه و همه تأکید بر این دارند که تنها کسانی مجوز استفاده از عناوین علمی را دارا هستند که مدرک و مجوز آن عنوان رسماً به آنها ارائه شده باشد! ایشان در انتخابات سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی دانشجوی دکتری بوده اند و حق استفاده از عنوان مدرک دکتری را نداشته اند. حتی اگر ایشان در سال های بعد و خاصاً امسال مدرک دکتری خود را اخذ کرده باشند باز هیچ توجیهی برای استفاده از عنوان دکتری در سال ۹۰ برای ایشان قابل قبول نیست.

متن نامه های مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور وقت و ابلاغ آن به دستگاه ها:

قانون مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی

شماره۶۸۳۶۸/۳۴۹

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
در اجراء اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی که با عنوان طرح یک فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۶/۱۲/۱۳۸۸ و تأیید شورای محترم نگهبان به پیوست ابلاغ می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

شماره۸۵۲۱ ۱۸/۱/۱۳۸۹
وزارت دادگستری
قانون مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ شانزدهم اسفند ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۸۸ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۶۸۳۶۸/۳۴۹ مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.

رئیس جمهور ـ محمود احمدی‌نژاد

قانون مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی

ماده واحده ـ استفاده از عناوین علمی دکتر، مهندس و مانند اینها که شرایط اخذ آن مطابق قوانین و مقررات مربوط تعیین می‌گردد توسط هر فرد برای خود مستلزم داشتن مدرک معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و یا خارجی مورد تأیید رسمی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌باشد. مرتکبین استفاده غیر مجاز از عناوین علمی مذکور به مجازات ماده (۵۵۶) فصل هشتم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی محکوم خواهندشد.
تبصره ـ استفاده غیرمجاز از عناوین فوق شامل استفاده در مکاتبات اداری یا در تبلیغ عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تارنما (سایت) یا نطق در مجامع و یا انتشار اوراق چاپی یا خطی خواهدبود.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ شانزدهم اسفندماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۸۸ به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

ماده (۵۵۶) فصل هشتم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی

ماده ۵۵۶ ـ هرکس بدون مجوز و به صورت علنی لباسهای رسمی ماموران نظامی یا انتظامی جمهوری اسلامی ایران یا نشان‌ها،مدال‌ها یا سایر امتیازات دولتی را بدون تغییر یا با تغییر جزئی که‌ موجب اشتباه شود مورد استفاده قرار دهد در صورتی که عمل او به‌موجب قانون دیگری مستلزم مجازات شدیدتری نباشد به حبس ازسه ماه تا یک سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال محکوم خواهد شد.
و در صورتی که از این عمل خود سوء استفاده کرده باشد به هر دومجازات محکوم خواهد شد.
تبصره ـ استفاده از البسه و اشیای مذکور در این ماده در اجرای‌هنرهای نمایشی مشمول مقررات این ماده نخواهد بود.

بی تردید استفاده غیر مجاز از عنوان دکتری در انتخابات سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی بسیار تأثیرگذار بوده است. کما اینکه عموم مردم و اقشار دانشگاهیان و فرهنیگان تحت تأثیر این عنوان قرار گرفته و به ایشان رأی داده اند. آیا تعداد آرایی که صرفاً بر اثر استفاده غیرقانونی از یک عنوان به ایشان داده شد در انتخابات تأثیرنگذاشت؟ قطعاً چندین هزار دانشجو و استاد و فرهنگیان و دیگر اقشار به علت جایگاه علمی ایشان به ایشان اعتماد کرده اند.

یاران ۳۱۳ در فرصت های آینده مدارک دیگری اعم از فایل صوتی و غیره را در این زمینه منتشر خواهد کرد.

قطعاً با انتشار این مسئله دستگاه های مسئول می توانند جهت بررسی و برخورد ورود کنند کما اینکه در جریان همین استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مرحوم کردان در مجلس استیضاح شد و برخی دیگر از افراد عادی یا مسئول نیز مورد بازخواست قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

۱۲ دیدگاه

  1. سلام ، خداوند مبین بر حق است و دست این افراد را رو میکند آقای دکتر مدرک شما هم تو زرد از آب درآمد ، دیگر چه توجیهی برای این دارید خدایا شکرت که دست این ***********رو رو کردی

  2. الله اکبر ، الله اکبر ، الله اکبر *********** صبح سحر نزدیک است

  3. مردم ولایتمداررامهرمزورامشیرمنتظرعکس العمل شورای محترم نگهبان می مانند.

  4. هوادار کاندیدی نیستم و به تکلیف خود یعنی رأی دادن عمل می نمایم ، اما به صراحت بگویم به شما هیچ اعتمادی نیست و در بزنگاه های خاص خودتان را نشان خواهید داد .

  5. برادران عزیز ایشون دانشجوی دکتری مدیریت توسعه بوده ولی دکتری مدیریت دولتی را داشته و داشت یک دکتری دیگه میگرفت _خودتان را در معرض افتری به مردم قرار ندهید والله من طرفدارش نیستم اما قضیه را می دانم

    • بدترین قسمت داستان اینه اصلاح طلب خطاب بشه. بابا این بخدا هیچی جز نوکر دست بعضی نمایندگان اهواز نیست تمام افتخارش اینه هر جا یه نماینده مشخصی از اهواز که اسم نمیبرم حضور داشته باشه همراهش باشه. اخه جز عقب انداختن ما چه کرد …. به قول معروف تا ….. پاکی خودت برو کنار…. مسله اخرم اینه دانشگاه رامهرمز که به این آقا واحد داده مگه ایشون اصلا میاد دانشگاه؟؟؟؟؟

  6. سلام.من ایشون و خانواده ی ایشون رو میشناسم …ایشون دکترای مدیریت دولتی خودشون رو از دانشگاه تهران گرفتن وحتی ایشون در دوره های قبلی که کاندیدای انتخابات امیدیه هم بودن از لقب دکترا استفاده میکردن و فقط دانشجوی دکترای مدیریت و توسعه هستن که اگه دکترای این رشتشون رو هم بگیرن دو تا دکترا دارن….لطفا ذهن مردم رو خراب نکنین…بعدشم شما توی خبرتون خیلی جمله ی حمایت کننده ی دولت اعتدال رو تکرار کردین….ههههه ای خدا ما کی میخایم درست بشیم

  7. حسین کرد زنگنه

    سلام حالا که دستشون رو شده دارن برای خودشون راه در رو درست میکنن و عنوان میکنن ایشون یه دکترا داشته و اون یکی دومین دکتراش بوده بابا بس کنید مردم گوششون از این حرفها پره چرا عوام فریبی میکنید

  8. اگر واقعا دکترای مدیریت دولتی داشته چرا مرکز پژوهش های مجلس زده دانشجوی دکترا؟؟؟؟؟؟؟
    نکنه ایشون خواسته تواضعش رو نشون بده و نگه من دکترا دارم!!!!!!
    اطرافیان محترم ایشون مردم رو چی فرض کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. سلام

    کسانی که از مدرک جناب بهمءی دفاع میکنند

    چرا دفتر نماینده محترم تکذیب نمیکنند و سند ودلیل ومدرک رو در اختیار مردم قرار نمیدهند،جناب اقای علوانی مسول دفتر نماینده به جای این همه حواشی چرا ثابت نمیکنید،اگر بر حسب صداقت باشد ایا نداشتن مدرک و استفاده تبلیغاتی از عنوان دکتری دروغی بزرگ نبود

    درود بر مسولین سایت یاران ۳۱۳ که دست چنین افرادی رو نمایان کردن

  10. امیدوارم امسال هر کس بره به جز شمس الله بهمنی

  11. سلام ، آقای به اصطلاح دکتر جان خودت بیخیال انتخابات و نمایندگی شو بخدا اصلا بهت نمیاد بیاخیلی شیک از عرصه رقابت بکش کنار چون این دوره مردم اشتباه دوره گذشته رو.نخواهند کرد مطمین باشید

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.