۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگی
  • شناسه : 5
  • 25 ژوئن 2014 - 20:02

اجرای نمایش خیابانی با موضوع ماهواره توسط دو روحانی در یک بوستان

با همه فراز و فرودهای فرهنگی و اجتماعی، هنوز هم می‌توان از «منبر» بعنوان تاثیرگذارترین رسانه در ایران نام برد. رسانه‌ای ریشه‌دار، قدیمی و گسترده که در طول سال مخاطبین خودش را دارد و البته در مقاطعی چون ماه محرم و ماه رمضان، از مخاطبینی میلیونی بهره می‌برد. با این حال می‌توان مطمئن بود که […]

با همه فراز و فرودهای فرهنگی و اجتماعی، هنوز هم می‌توان از «منبر» بعنوان تاثیرگذارترین رسانه در ایران نام برد. رسانه‌ای ریشه‌دار، قدیمی و گسترده که در طول سال مخاطبین خودش را دارد و البته در مقاطعی چون ماه محرم و ماه رمضان، از مخاطبینی میلیونی بهره می‌برد. با این حال می‌توان مطمئن بود که بخشی از مردم هستند که به هر دلیل شاید چندان مخاطب این رسانه نبوده و خویش را در معرض پیام‌های آن قرار ندهند.

برای اینکه این قشر از مردم هم به مخاطبان این رسانه تبدیل شوند، می‌توان به راهکارهای متنوعی اشاره کرد که قطعاً یکی از آنها بردن «منبر» میان قشر مذکور است. اتفاقی که با تلاش‌های خودجوش و مبتکرانه روحانیون جوان هر از گاهی در جای جای کشور خودش را نشان می‌دهد.

برای مثال چند سالی هست که تعدادی از روحانیون فرصت تبلیغی خود در ماه مبارک رمضان را صرف حضور در ایستگاه‌های متروی تهران می‌کنند و در یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌های پایتخت مشغول مشاوره و پاسخگویی به شبهات جوانان و سوالات شرعی مردم می‌شوند. خواندن خاطرات برخی از روحانیون حاضر در این طرح نشان می‌دهد که این حضور تا چه حد مغتنم و اثربخش بوده است.(اینجا را بخوانید)

یا یکی دیگر از موارد جالب حضور روحانیون در ورزشگاه آزادی در بازیهای مهم فوتبال است. تصاویر منتشر شده از این حضور نشان می‌داد که حتی در ورزشگاه هم که به نمادی برای فضای آلوده تبدیل شده است، می‌توان به تبلیغ دین پرداخت و رابطه‌ای خوب با جوانان ایجاد نمود.

در جدیدترین اقدام درخور تحسین هم دو روحانی با اجرای یک نمایش خیابانی در یکی از بوستان‌های شهر برازجان از استان بوشهر به آسیب شناسی ماهواره و تاثیرات منفی آن برخانواده پرداختند.

در گزارشی که ناصرون از این اتفاق منتشر کرده آمده است: «در برگزاری این نمایش حجت الاسلام علی وکیل پور و حجت الاسلام تقی وکیل پور در خصوص آسیب های ماهواره و فضاهای مجازی سخن گفتند.

در طول برنامه، روایاتی از اهل بیت و انبیاء و همچنین مختصری از زندگینامه شهدا بیان شد. نماز خواندن، احترام به پدر و مادر و ارزش معنوی پدر و مادر در زندگی هر فرد در طول زندگی، حجاب و پوشش، انتخاب دوست شایسته و دوری از ارتکاب گناه و… در باب امر به معروف و نهی از منکر اشاره شد و از جمله یادآوری جهت آماده سازی در ماه میهمانی خداوند و استفاده صحیح از روزهای پایانی ماه شعبان و ماه مبارک رمضان بود.

این برنامه که با استقبال بسیار خوب رهگذران مواجه شد به مدت ۲ ساعت به طول انجامید.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.