۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی » ویژه ها
  • شناسه : 892
  • 04 اکتبر 2015 - 16:54

بهمئی، نماینده ای که نیست!

بهمئی، نماینده ای که نیست! ۱۴ اسفندماه سال ۹۰ بود که شمس الله بهمئی با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر وارد خانه ملت شد،نماینده ای که نام مردم را با خود به یدک می‌کشید و بنا بود پاسخگوی مطالبات شهروندان حوزه انتخابیه اش باشد. به گزارش رهیاب، ۱۴ اسفندماه سال […]

۱۴ اسفندماه سال ۹۰ بود که شمس الله بهمئی با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر وارد خانه ملت شد،نماینده ای که نام مردم را با خود به یدک می‌کشید و بنا بود پاسخگوی مطالبات شهروندان حوزه انتخابیه اش باشد.

به گزارش رهیاب، ۱۴ اسفندماه سال ۹۰ بود که شمس الله بهمئی با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر وارد خانه ملت شد،نماینده ای که نام مردم را با خود به یدک می‌کشید و بنا بود پاسخگوی مطالبات شهروندان حوزه انتخابیه اش باشد.

مناسب دیدیم به بهانه گذشت نزدیک به چهارسال از دوره فعالیت بهمئی در رامشیر و رامهرمز وضعیت او را به عنوان نماینده مردم منطقه ای محروم بررسی کنیم.

خبرگزاری خانه ملت به عنوان انعکاس دهنده تحولات مجلس از ابتدای حضور بهمئی تا کنون فقط ۹ خبر از نماینده مردم رامشیر و رامهرمز بر روی خروجی خود منتشر کرده است. ۲ خبر از ۹ خبر منتشر شده بر روی روی خروجی خبرگزاری خانه ملت از این نماینده مجلس مربوط به ۲ تصویر وی است.

از جالب‌ترین نکات حضور بهمئی در مجلس نطق‌های وی است؛ نماینده مردم رامهرمز و رامشیر از ابتدای ورودش به مجلس که تاکنون بیش از ۴۲ ماه می‌گذرد فقط ۴ بار نطق پیش از دستور داشته است. ضرورت تکمیل و بهسازی راه‌های استان خوزستان، رامهرمز و رامشیر در هر ۴۸ ساعت تنها ۲ ساعت آب دارد و پرداخت حق انشعاب برق کلان شهرها با روستاها یکسان است از مواضع استانی بهمئی به شمار می‌رود.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر که در کمیسیون انرژی حضور دارد در جریان انتخاب وزرای نیرو و نفت که جزو حوزه‌های تخصصی وی هستند حضور چندان موثری نداشت،حوزه‌هایی که ربط مستقیمی به خوزستان دارند.

شمس الله بهمئی فقط موافق حضور پورمحمدی در جریان انتخابش بود و  برای وزارت دادگستری موافقت خود را با وی اعلام کرد.

خبرنگار خبرگزاری خانه ملت که حضور مستمری در حوزه تخصصی خود یعنی مجلس دارد تاکنون فقط ۲ بار موفق به گفتگو با نماینده  مردم رامشیر و رامهرمز شده است. که این دو موضوع، جزو موضوعات جدی نبودند و بهمئی فقط خبر تشکیل جلسه کمیته نفت و گاز مجلس با وزارت نفت را داده و در گفتگوی دوم گفته است که کاهش مصرف بنزین سبب مقاومت در برابر تحریم‌ها شده است.

خبر نهم را هم خانه ملت به نقل از خبرگزاری ایسنا منتشر کرده که آنهم درباره روز قدس است.

اما عملکرد بهمئی امسال در مواجهه با رسانه‌ها به یک‌باره تغییر یافت؛ آن‌هم در سال منتهی به انتخابات. در ۷ ماهه نخست امسال ۱۱ خبر از شمس الله بهمئی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های رسمی منتشر شده است. جالب اینکه این ۱۱ خبر فقط از یک رسانه منتشر شده‌اند.

از ۱۱ خبر موجود در رسانه‌ها از نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس ۹ خبر گفتگو بوده و ۲ خبر از حضورش در جلسات پوشش داده شده است. افتتاح اورژانس بیمارستان، افتتاح و اختصاص بودجه در حوزه‌های راه، آب شرب، کشاورزی، احداث مجموعه ورزشی، ارتقای جایگاه علمی دانشگاه رامهرمز و تعیین تکلیف خدمات به شش روستا از موضوعات گفتگو با این نماینده مجلس است.

به گزارش رهیاب، بهمئی در طول دوران حضورش در مجلس هیچ‌گونه موضعی درباره موضوعات سیاسی و بین‌المللی اتخاذ نکرده است. موضوعات مهم حوزه انتخابیه خود و همچنین موضوعات استانی در کلام بهمئی یافت نمی‌شود و صرفاً اخبار منتشر شده از وی فقط رویداد است.

فاصله گرفتن نمایندگان مجلس یکی از آفات موجود در خوزستان است که سبب شده این استان علی رغم پایان یافتن جنگ تحمیلی هنوز روند توسعه را طی نکرده و در موضوعات اولیه مانند آب شرب و راه‌ها دچار مشکل است.

اینکه یک نماینده مجلس هیچ گونه موضع گیری درباره موضوعات سیاسی و اجتماعی پیرامون خود نگیرد، پسندیده نیست هر چند برخی از این نمایندگان فقط نام نمایندگی از مردم را یدک می‌کشند. حال اگر مردم رامشیر و رامهرمز و حتی مردم خوزستان می‌خواهند از مواضع نماینده خود در مشکلات مختلف آگاه شوند باید به کجا مراجعه کنند؟

جالب اینکه در ۷ ماه گذشته یکی از مدیران شهرستان رامشیر ۲ بار با رسانه‌ها گفتگو کرده که در آخر گفتگوی ۳ پاراگرافه خود از زحمات بهمئی تشکر و قدردانی کرده است!. با توجه به در پیش بودن انتخابات بهمئی این روزها برای خود پایگاه اطلاع رسانی ایجاد کرده واین پایگاه آنقدر جدید است که در صفحه نخستش از گفتگوهای بهمئی در سال گذشته هم استفاده کرده‌ است.

همچنین با جستجو در اینترنت می‌توان به خبری رسید که در بهمن‌ماه سال ۹۰ بهمئی برای جذب آرا توسط ستاد انتخاباتی‌اش اقدام به پخت شام برای مردم شهر کرده است. که در جریان یکی از برنامه‌های شام اعضای ستاد انتخابات وی با اعضای ستاد انتخابات دیگر نامزد انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه درگیر شدند.

البته در تحقیقات میدانی که خبرنگار رهیاب در رامشیر داشته برخی از مردم معتقدند که بهمئی دخالت زیادی در انتصاب مدیران شهرستانی داشته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. سلام بهتره که این آقا بی خیال کاندیداتوری بشه چون در حد نماینده و شخصیت دیپلماسی نیستند ، اون دوره هم الکی الکی اومد بالا با آرای دزدی و پول بیت المال پس بهتر خداحافظی کنه از صندلی سبز چون لایق نبودن و نیستن این آقا فقط یه دست نشونده بود وگرنه چیزی بارش نبوده بیچاره

    • سلام علیکم اول اینکه خودتونودرنظربگیرید که اگرنماینده بودیدآیاکاری میکردیدیااصآپیداتون میشدبعدبیاین پشت سرمردم حرف بزنید یادگرفتیدکه فقط پشت سرمردم حرف بزنیدوجناح بازی دربیاریدبس کنیدلطفآ.نه تنها این آقاکه بقیه هم تاالان دست کمی ازاین آقانداشتند

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.