۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » ویژه ها
  • شناسه : 1390
  • 22 نوامبر 2015 - 11:48

بهمئی از ظرفیت کمیسیون امنیت ملی مجلس استفاده کند/ضرورت پیگیریِ تغییرِ مسئولین کم کار و ناتوان در این حوزه از سوی نماینده

بهمئی می توانست در طول این سه سال، گزارش جامع و آماری دقیقی از معضلات امنیتی، اجتماعی و قضایی تهیه کرده و جهت پیگیری به شورای عالی امنیت ملی، به قوه قضائیه، کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، وزارت اطلاعات، فرماندهی نیروی انتظامی کشور و وزارت کشور مراجعه کند.

نقش کمرنگ نماینده رامهرمز در حل مسائل اجتماعی، امنیتی و قضایی شهرستان

بهمئی از ظرفیت کمیسیون امنیت ملی مجلس استفاده کند/ضرورت پیگیریِ تغییرِ مسئولین کم کار و ناتوان در این حوزه از سوی نماینده

سرویس اجتماعی – یاران ۳۱۳: حوادث جنایی، قتل ها، نزاع های دسته جمعی و قومیتی در طول سه سال اخیر در سطح شهرستان رامهرمز و حومه به طرز عجیبی رشد یافته اند و این در حالی است که هنوز مسئولین برای حل آنها به نتیجه نرسیده اند.

مسائل و اتفاقاتی که در حوزه امنیت اجتماعی و قضایی قابل تعریف می باشند در دوسه سال اخیر نوعی اپیدمی شده اند که برون رفت از آنها بسیار سخت شده است. وقتی یک شهر به یک معضل دچار می شود می بایست مسئولین آن شهر برای حل مسئله شتاب کنند وگرنه اگر یک مسئله فرسایشی شد و با عوامل آن برخورد نشد، آن معضل در فرهنگ شهرستان رخنه می کند و نهادینه می شود.

قتل ها، نزاع های دسته جمعی، نزاع های قومیتی و معضلات اجتماعی عوامل گوناگونی می توانند داشته باشند. عوامل فرهنگی، فقر، بیکاری، رفاه زدگی، پول مفت، تهاجم رسانه ای و غیره می توانند علل بوجود آمدن یک مسئله باشند اما آن چیزی که برای ما روشن است اجرای راه حل هایی است که در قانون پیش بینی شده اند. شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین عوامل ایجاد معضلات امنیت اجتماعی عدم اجرای قانون یا عدم اجرای ناقص قانون باشد.

شهرستان رامهرمز قریب به سه سال است که به هر دلیل دچار معضلات اجتماعی نظیر خشونت خیابانی، قتل، نزاع های دسته جمعی و قومیتی شده است و چندین پرونده قتل نیز در این سه سال در جریان است و متأسفانه هیچکدام از این پرونده ها به نتیجه نرسیده است و اگر به نتیجه هم رسیده باشد هیچ اطلاعاتی از آنها در اختیار مردم قرار داده نشده است که باعث عبرت دیگران شود. برخی مسئولین در رویکردی عجیب و فراررو به جلو به جای آنکه برای حل این مشکلات چاره جویی کنند مشکل را گردنِ رسانه ها می اندازند! این دسته از مسئولین این حوادث را طبیعی می دانند و رامهرمز را نیز در جایگاه بهتری نسبت به دیگر شهرها می بینند حال آنکه اساساً این قیاس غلط است. رامهرمز را باید با خودش مقایسه کرد نه با دیگر شهرها. چه شده است که رامهرمز در این سه سال دچار وضعیت این چنینی می شود؟ آیا این وضعیت در شهرستان سابقه دارد؟

بی تردید نقش نماینده شهرستان به عنوان نماینده مردم در حاکمیت نقشی بی نظیر و بی بدیل است و یک نماینده می تواند حقوق مردم حوزه انتخابیه خویش را محقق سازد. پیگیری مشکلات فرهنگی، دینی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مردم حوزه انتخابیه جزو وظایف ذاتی یک نماینده است. نماینده می بایست در کنار قانون گذاری و ریل گذاری برای حرکت دولت، نظارت بر دستگاه های اجرایی کلان و نظارت بر دستگاههای حوزه انتخابیه خویش، مشکلات و مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود را پیگیری نماید.

نقد عملکرد آقای شمس ا… بهمئی به عنوان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در این مقال نمی گنجد اما در این مطلب، بصورت مختصر می خواهیم بدانیم که نقش ایشان در بررسی، پیگیری و حل مشکلات، معضلات اجتماعی و حوادث امنیتی در شهرستان، در چه حد بوده است. آیا ایشان می توانستند بهتر عمل بکنند؟ اساساً آیا ایشان به این حوزه ورود کرده است؟

بهمئی می توانست در طول این سه سال، گزارش جامع و آماری دقیقی از معضلات امنیتی، اجتماعی و قضایی تهیه کرده و جهت پیگیری به شورای عالی امنیت ملی، به قوه قضائیه، کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، وزارت اطلاعات، فرماندهی نیروی انتظامی کشور و وزارت کشور مراجعه کند.

آیا ایشان تا حال از این روش بدیهی استفاده کرده است؟ آیا از ظرفیت کمیسیون امنیت ملی مجلس جهت معضلات مهم و امنیتی شهرستان را نشانه رفته اند استفاده کرده است؟ اصل بدیهی این است که اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی نیست! آیا معضلات اجتماعی در طول سه سال اخیر توان مدیریتی شهرستان را به چالش نکشانده است؟

حوادث اخیر رامهرمز مدیریت امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی شهرستان را به چالش کشانده است و امروز دستگاه های مسئول نمی توانند ادعا کنند که چالشی در کار نیست! در خصوص حوادث اخیر نزاع دو طایفه محمدی و محمدموسایی برخی مسئولین با گفتنِ اینکه این پرونده در حوزه اختیاراتِ مسئولین باغملک است از زیر مسئولیت تبعات آن در سطح شهرستان شانه خالی می کنند حال آنکه همه می دانیم درست است که پرونده در حوزه استحفاظی باغملک است اما امروز تبعات آشوب و جنجال آن رامهرمز را بیشتر از باغملک تحت الشعاع قرار داده است. چندین خانه و ماشین در سطح شهرستان آتش زده شده و چندین درگیری پراکنده را شاهد بوده ایم. نقش آقای نماینده در حل معضل این دو قوم چیست؟ آیا ایشان نمی توانست در رأس یک هیئت بلندپایه و یا استانی و کشوری جهت حل این معضل پیش قدم شوند؟ اگر ایشان که روزی با تأکید بر همین روحیه قومیتی رأی جمع آوری کرده اند امروز به کمک این اقوام نیایند، پس وظیفه کیست؟ چرا برای یکبار هم که شده در جلسات هم افزایی و هم اندیشیِ قانونی و عرفی و مردمی جهت حل این معضل پیش قدم نشده اند؟ نقش جناب نماینده در رفع این چالش ها چه بوده است؟ در چند جلسه شورای تأمین امنیت شهرستان رامهرمز شرکت نموده است؟ در چند جلسه از ایشان دعوت شده است؟ ایشان چند بار به وزارت دادگستری و یا به قوه قضائیه و یا به دادستان کل کشور مراجعه کرده است و در خواست حل مسائل اجتماعی و امنیتی شهرستان را مطرح ساخته است؟ اگر مراجعه کرده اند و پیگیری نموده اند چرا تأثیر آن را در سطح شهرستان شاهد آن نیستیم؟

بهمئی جزو نمایندگانی بود که در جریان رأی اعتماد به هیئت وزرای دولت یازدهم در حمایت از حجت الاسلام پورمحمدی به عنوان موافق در صحن علنی مجلس سخنرانی کرده است. می توانست از این ظرفیت استفاده کند.

در پایان امیدواریم آقای نماینده بیش از پیش و جهت حل مشکلات و معضلات امنیتی و اجتماعی درون شهرستان و حومه با مراجعه به کمیسیون امنیت ملی مجلس، قوه قضائیه، دادستانی کشور، وزارت دادگستری، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، فرماندهی نیروی انتظامی کشور و غیره همراه و همیار مردم مظلوم شهرستان باشد.

۳ دیدگاه

  1. متاسفانه ایشان درطول این سه سال اخیردرخواب *****به سرمی برندواین دست پخت کسی نیست جزحاج حیدربهمنی که پرچم حمایت ازوی رابرافراشت.

  2. ابراخیم بهمنی

    من فقط همین قدر میدانم که ایشون و حاج حیدر بهمنی فقط به فکر جذب و جمع آوری رأی مردم بودند و به گقته خودشان این نزاع ها به ما ربطی ندارند، خودمان کرده ایم و باید جور کار اشتباه خود را پس دهیم. ما فریب خوردگان دیروز ، عزادار جوانان و کشته شدگان امروز هستیم.
    ننگتان باد که فقط به فکر کرسی مجلس بوده اید. حالا باید مردم واقعا قدر آن مردی که همیشه در تمامی صحنه ها حضور داشته را بدانند.
    آزموده را آزمودن خطاست. فقط سید ناصر است که میتواند شعله این آتش را خاموش بکند. والسلام

  3. سلام مگر جناب نماینده در مسایل دیگر شهر واقف هستن که در این یه مورد واقف باشند این آقا ۴ ساله که رفته و الان ۳ ماه به انتخابات مونده پیداش شده و آرا میخواهذ با چه رویی دکتر با چه رویی بخدا تو در حد این مقام نیستی و اینقدر مردم این شهر رو به نابودی نکشون هر چند چوب خدا بی صداست و حیدر بهمنی و کسانی که این آقا رو علم کردند چوبش رو میخورن هر چند تا الان چوبش رو خوردن

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.