۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی » یادداشت
  • شناسه : 239
  • 12 مارس 2015 - 22:49

تنها نماینده خشونت طلب مجلس نهم، اسیر خشونت اراذل شیراز!/با این معضل چه کنیم؟!

تنها نماینده خشونت طلب مجلس نهم، اسیر خشونت اراذل شیراز!/با این معضل چه کنیم؟! «اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او  شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم. این […]

تنها نماینده خشونت طلب مجلس نهم، اسیر خشونت اراذل شیراز!/با این معضل چه کنیم؟!

«اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او  شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم. این کارهائی که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائی که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانی که میتوانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. می‌بینید که “تشخیص ما” این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعاردادن‌ها کاری از پیش نمیبرد. این خشمها را، این احساسات را برای جای لازم نگه دارید. در دوران دفاع مقدس اگر بسیجی‌ها میخواستند همین طور بروند یک جائی، طبق میل خودشان حمله کنند، که خب پدر کشور در می‌آمد. نظمی لازم است، انضباطی لازم است، مراعاتی لازم است. اگر چنانچه به این حرفها اعتنائی ندارند، آنها که خب حسابشان جداست؛ اما آن کسانی که به این حرفها اعتناء دارند و مقیدند که برخلاف موازین شرع حرکت نکنند، باید مراقبت کنند، از این کارها نکنند».بیانات در دیدار مردم آذربایجان‌ – ۱۳۹۱/۱۱/۲۸

امروز در سراسر کشور علما و مراجع، نخبگان سیاسی حزب اللهی، اکثریت قاطع متدینین و بچه های بسیجی و مساجد نیز در خصوص اینگونه امور موضع صریحی دارند که اینگونه کارها از سوی هر دسته یا گروهی صورت گیرد محکوم است. اصولگرایان حقیقی و اکثریت مردم و حزب الله، قطعاً با هرگونه تنش و التهاب آفرینی بی جا و حمله به اشخاص چه با گوجه چه با تخم مرغ و چه با آجر مخالفند؛ متدینین همانند دیگر دسته جات نیستند که در سیاست، قبیله ای عمل کنند و از هر اقدام خودی ها، ولو خلاف، دفاع کنند. نه؛ به هیچ وجه، متدینین و نخبگان حزب اللهی از اینگونه کارها حمایت نمی کنند. بالعکس جریان غرب زده ی داخلی بارها و بارها در مقاطع مختلف نشان داده است که حاضر نیست اشتباهات رهبران یا دوستان خویش را برای یکبار هم که شده، محکوم نماید.

  1. پرده اول: علی مطهری در روز دوشنبه ۱۸ اسفند وارد فرودگاه شیراز می شود. مسئولین برنامه ایشان در یک اقدام بی خردانه او را سوار بر تاکسی شهری زردرنگ(سمند) می کنند! در همین اثنا و حین حرکت، افرادی با آجر، گوجه و چماق و … به خودروی حامل مطهری حمله می کنند(به گفته علی مطهری). در جریان حمله به نماینده مجلس شورای اسلامی در شیراز، شیشه های خودروی حامل کاملاً خُرد شده و چند ضربه فیزیکی نیز به نماینده وارد شده است. چند نکته مهم قابل ذکر است: الف) مطابق با مُر قانون، احکام شرعی و اخلاق اسلامی، این عمل ضاربان مصداق اقدام امنیتی و حمله جانی محسوب شده و در نتیجه ضاربان باید تحت پیگرد واقع شده و با آنان برخورد قاطع شود. ضاربان از هر طیف، دسته، جریان، ارگان و … باشند عملی خلاف قانون، خلاف منویات ولی فقیه، خلاف شرع و خلاف اخلاق انجام داده اند که دستگاههای قضایی، اطلاعاتی و امنیتی باید ریشه این گونه اقدامات را بخشکانند و آنان را به مردم نیز معرفی کنند. ب) رسانه ها نباید این اقدام بی خردانه و ناجوانمردانه را به جریان رقیب نسبت دهند چرا که همه بزرگان جریان اصولگرایی و همه تشکل ها و احزاب اصولگرایان و جوانان حزب اللهی این اقدام را محکوم کرده اند. ج) باید با ریشه های این نوع حرکات برخورد جدی داشت؛ در ماجرای ۲۲ بهمن سال ۹۱ که در قم عده ای حزب اللهی نما، با مهر و کفش به علی لاریجانی رئیس مجلس حمله ور شدند نیز عده ای از رسانه ها و شخصیت ها این اقدام کثیف را به جریان سیاسی رقیب چسباندند در صورتیکه دستگاه قضایی با ورود به میدان با عاملان آن قضیه برخورد کرد و سپس بر همگان روشن شد که آن “جریان رقیب” که از سوی رسانه ها متهم شد هیچگونه دخلی به آن ماجرا نداشته است بلکه برخی رسانه ها با آب و تاب دادن و تهمت های ناروا سعی بر تأثیر بر افکار عمومی داشتند؛ حال نیز در برابر این اقدام نابجا و ناصحیح رسانه ها نباید آن را به جریان سیاسی رقیب بچسبانند و از آب گل آلود ماهی بگیرند! هیچ بعید نیست این دسته از افراد از برخی منابع بیگانه با واسط یا بی واسط خط بگیرند! اقدام خلاف قانون و خلاف شرع به اسم حزب اللهی نه اولین بار است ونه آخرین بار. بارها و بارها برخی منافقین به اسم حزب ا… اقدامات خلاف قانون انجام دادند.
  2. پرده دوم: هفته قبل-۱۴اسفند- در برنامه ای در کرمان با عنوان همایش اصلاح طلبان کرمان، در حضور موسوی لاری وزیر دولت اصلاحات و مرعشی برادر خانم هاشمی رفسنجانی از حزب کارگزاران، یک جانباز را به نام امیر حیدری به شکل وحشتناکی با مشت و لگد کتک کاری کردند و هیچ رسانه یا شخصیتی یا نماینده ای از طیف جریان غرب زده، آن را محکوم نکرد و این جریان مثل همیشه سعی کرد با سکوت از کنار این حادثه رد شود و حتی برخی از رسانه های این جریان سعی کردند که موضوع را توجیه کنند! امیر حیدری جانباز کرمانی می گوید:« جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس گفت: پس از سئوالی در مورد فتنه از موسوی لاری، مرعشی از صندلی خود بلند شد و به سمت من برگشت و گفت، این نامرد بی‌شعور را خفه کنید».
  3. پرده سوم: چند ماه قبل در جریانِ سخنرانی علی مطهری در یکی از دانشگاههای کشور باز همین طیفِ دیکتاتور منش یکی از دانشجویان را خفه کردند و علی آقای مطهری ذره ای احساس ناراحتی نکرده و حتی کوچک ترین کلمه ای را در دفاع از آن دانشجو نگفتند! کلیپ این صحنه را می توانید در اینجا مشاهده کنید.
  4. پرده چهارم: سه- چهار ماه قبل شخص علی مطهری در مجلس منتقدین خویش را با عمر سعد قیاس می کند و سپس آنان را مورد حمله قرار می دهد و با یک “کف گرگی” کریمی قدوسی نماینده مشهد را نقش بر زمین می کند! سپس در مصاحبه با همان روزنامه های زرد جمله ی معروفی را بیان می کند:”گاهی کف گرگی نیاز است!” حمله فیزیکی مطهری را می توانید از اینجا مشاهد کنید.
  5. پرده پنجم: علی مطهری که ظاهراً خود نیز اقدامات خودسرانه ی بسیاری را تا حال انجام داده است چند سال پیش در مجلس منگنه را به سمت دکتر کوچک زاده نماینده تهران پرتاب کرده و او را با الفاظ بسیار زشتی می نوازد که این الفاظ بسیار زشت را نیز نمی توانیم فراموش کنیم. او به کوچک زاده، می گوید:”خفه شو …بتمرگ… پف…” و باز سکوت جریان محقرِ غرب زده! . کلیپ صوتی این ادبیات سخیف را می توانید از اینجا دانلود کنید.
  6. پرده ششم: پرده های قبل همه برخوردهای بین چند شخص بوده! اما در پرده ششم، اشاره می کنیم به خشونت طلبی جناح اصلاح طلبان عیله نظام و مردم در سال های ۷۸ و ۸۸٫ این جریان که همیشه در منطق و استدلال و استناد به بن بست می خورد راهی به جز استفاده از تهمت، توهین، تمسخر و خشونت طلبی ندارد! در فتنه ۸۸ سران خودفروخته ی این جریان با پادوهای سیاسی و فریب خوردگان خویش علیه حاکمیت نظام اسلامی خروج کرده و سعی بر نادیده گرفتن دموکراسی و رأی مردم داشتند. این جریان با هماهنگی سرویس های اطلاعاتی و امنیتی بیگانگان و با حمایت های معنوی و مالی غرب با تمام قوا علیه نظام اسلامی و حکومت مردمی ایستاد و کشور را تا لبه پرتگاه برد. خشونت طلبی اصلاح طلبان که از تزِ “استفاده مدیریت شده از خشونت” گرفته شده است در سال ۸۸ نماد بارزی بود از اقدامات خلاف قانون، خلاف شرع و خلاف اخلاق. آنان می خواستند کشور همانند کشورهای منطقه دچار جنگ داخلی و نهایت به نابوی بکشانند. فیلم ها و مستندها و صوت ها و دیگر اسناد اینقدر زیاد است و اینقدر مشهود است که نیاز به گذاشتن لینک نیست. لکن جهت آگاهی افکار عمومی می توان حمله به جوان بسیجی و عریان کردن او را در در این لینک مشاهد کرد. علی مطهری جزو کسانی است که این اقدامات ساختار شکنانه را هیچوقت محکوم نساخت بلکه همواره سعی می کرد از آنان به طرقی دفاع کند.

45774_168index

 

  1. نتیجه گیری: علی مطهری متأسفانه چوب حملات فیزیکی و غیر منطقی خود را خورده است. چون او تنها نماینده ی مجلس نهم است که اقدامات فیزیکی را همواره علیه منتقدین و مخالفین خویش روا داشته است. ما همانند دیگر ملت از دستگاه قضایی و مسئولین امنیتی انتظار داریم که در برابر اقدامات خلاف قانون و خلاف شرع هر فرد،گروه و جریان چه افراد عادی باشند چه وزیر یا نماینده، ایستادگی کرده و برخورد جدی کند. علی مطهری جزو افرادی که داعیه عدالت رابر زبان دارد در این قضیه نیز همراه ضاربین خود باید به پای میز محاکمه کشانده شود که چرا به منتقدین خویش حمله فیزیکی نموده است! از این دست مسائل به وفور پیدا می شود و متأسفانه باید اذعان کرد که همه ی جریانات در تاریخ فعالیت های سیاسی خویش دچار افراط ها و تفریط ها و تنش ها و التهابات و جرم ها و خطاها و اشتباهات شده اند اما چه خوب است که هر جریان سعی کند در برابر هر ناملایمات و در برابر هر اقدام خلاف قانون و خلاف اخلاق اسلامی و خلاف احکام ایستادگی کند و براحتی از کنار اینگونه موارد نگذرد چه توسط جریان رقیب صورت گیرد و چه توسط افراد خودیِ آن جریان. نه اینکه برخی موارد را چماق کرده و بر سر دیگری بکوبند. بطور مثال وقتی بزرگان و تشکل ها و نخبگان اصولگرایی حمله به مطهری در شیراز را محکوم می نمایند آیا این اخلاقی است که این عمل بسیار زشت را به اصولگریان چسبانید؟! اما خود هیچ گاه در برابر اقدامات خشونت طلبانه هم حزبی هایشان هیچوقت اعلام موضع هم نداشتند چه برسد به عمل برخورد!

والعاقبه للمتقین

داود مدرسی یان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.