۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » یادداشت
  • شناسه : 952
  • 13 اکتبر 2015 - 14:32

توافق هسته ای و نحوه برخورد دولت با منتقدان

در حاشیه برجام توافق هسته ای و نحوه برخورد دولت با منتقدان پس از اعلام توافق هسته ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ اظهار نظرهای مختلفی درباره این توافق ابراز شده است.عده ای این توافق را تاریخی و فتح الفتوح می دانند و عده ای دیگر نقدهایی را به این توافق وارد کردند و معتقدند […]

در حاشیه برجام

توافق هسته ای و نحوه برخورد دولت با منتقدان

پس از اعلام توافق هسته ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ اظهار نظرهای مختلفی درباره این توافق ابراز شده است.عده ای این توافق را تاریخی و فتح الفتوح می دانند و عده ای دیگر نقدهایی را به این توافق وارد کردند و معتقدند که این توافق منافع ملی را در نظر نگرفته و همچنین خطوط قرمز نظام در آن رعایت نشده است.اما سوای خوب یا بد بودن این توافق، در این نوشتار سعی داریم موضوعاتی را در باب نحوه برخورد دولت با منقدان توافق هسته ای بررسی کنیم.

متاسفانه جریان رسانه ای خاص و مشخص از همان روز های قبل از توافق هسته ای سعی در تخریب منتقدان و مخالفان این توافق در کشور  داشت. این جریان رسانه ای همسو با دولت سعی کرده و می کند با استفاده از القابی نظیر دلواپس و افراطی به تخریب بیش از پیش منتقدان برای نیل به مقاصد سیاسی خود بپردازد. این جریان و حتی برخی از مسئولین نیز تلاش می کنند که رژیم صهیونیستی را مخالف این توافق معرفی کنند و بر همین اساس مخالفان و دلواپسان را همنوا با دشمنان نظام و همچنین رژیم صهیونیستی نشان دهند و از این طریق منتقدان را تحت فشار رسانه ای قرار دهند. سران این جریان اظهارات متعدد “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مخالفت با توافق هسته ای را مهم ترین دستاویز برای مخالفت این رژیم با توافق هسته ای قرار داده اند.

اما ذکر چند نکته ضروری می باشد:

۱٫مخالفین و منتقدین توافق با توجه به گذشته تاریک کشورهای ۱+۵ و همچنین جنایت های سران این کشورها ها در حق ملت ایران وهمچنین بد عهد و غیر قابل اعتماد بودن این کشورها بر مبنای حافظه تاریخی، باعث شده است که نسبت به نتایج این مذاکرات دلواپس و بدبین باشند.حتی مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که دلواپس بودن صفت بدی نیست.ایشان در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی(ع) مورخ ۱/۱/۱۳۹۴ فرمودند:این که عده ای نسبت به یک مسئله مهم کشور دلواپسی و دغدغه داشته باشند، جرم نیست و هیچ مانعی ندارد اما این نباید به معنای متهم کردن و نادیده گرفتن زحمات و خدمات باشد و از آن طرف دولت و طرفداران آن نباید کسانی را که اظهار دغدغه و دلواپسی می کنند،مورد اتهام قرار دهند.ایشان همچنین درباره علت نگرانی خود نسبت به مذاکرات هسته ای بدبینی خود را نسبت به این مذاکرات ابراز داشتند و در یکی از سخنرانی هایشان مورخ ۱۲/۸۱/۹۲ فرمودند:مذاکره در موضوعات خاص اشکالی ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن می خواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم به اذن الله ضرری نمی کنیم. یک تجربه ای در اختیار ملت ایران است که…این تجربه ظرفیت فکری ما را بالا می برد.

۲٫اما کذب بودن اظهارات نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر مخالفت این رژیم با توافق هسته ای برای فردی که کمترین آشنایی با مسائل سیاسی داشته باشد به راحتی قابل تشخیص است زیرا اکثر کارشناسان سیاسی معتقدند که این اظهارات نتانیاهو برای ایفای نقش«پلیس خوب و پلیس بد» و تکمیل پروژه امتیازگیری حداکثری از ایران می باشد.ضمنا با نگاهی به ساختار سیاسی امریکا به راحتی قابل تشخیص می باشد که دولت و همچنین سنای آمریکا تحت نفوذ کمپانی های صهیونیستی می باشد و مسئولین آمریکا سیاست خارجی کشور خود را بر مبنای سیاست های رژیم صهیونیستی تنظیم می کنند و عملا از خود استقلالی ندارند و همچنین رسوا شدن آمریکا در دنیا به دلیل جنایت های این کشور در خامیانه فقط به دلیل حفظ موقعیت متزلزل رژیم صهیونیستی در منطقه می باشد؛ پس ساده اندیشی است اگر تصور کنیم که این توافق بدون هماهنگی مقامات رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، چنان که در طول مذاکرات هسته ای شاهد بودیم که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و وندی شرمن معاون وی پس از اتمام هر دور از مذاکرات مستقیم به سرزمین های اشغالی سفر می کردند و مقامات رژیم صهیونیستی را از کم و کیف مذاکرات مطلع می کردند.

با این حال حتی اگر مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با توافق هسته ای را ظاهری و در راستای ایفای نقش «پلیس خوب و پلیس بد» ندانیم(که این گونه نیست) باز هم نمی توان رژیم صهیونیستی را مخالف توافق هسته ای دانست چرا که مقامات ارشد این رژیم به کرات از توافق هسته ای حمایت کردند.برای روشن تر شدن موضوع در زیر اظهار نظر برخی از مقامات رژیم صهیونیستی را در حمایت از توافق هسته ای آورده ایم:

_ایهود باراک، وزیر جمگ رژیم صهیونیستی: من به دوستانم در کابینه هم گفتم که ما باید به درایت ایالات متحده احترام بگذاریم. ما باید توافق هسته ای را بپذیریم؛ چرا که آن یک توافق خوب برای آمریکا ست.

_افرائم هالوی، رئیس پیشین موساد: نتانیاهو به دنبال این است که اکثریت کنگره را علیه توافق هسته ای تهییج کند.در طرف مقابل، باراک اوباما صراحتا گفته که در برابر مخالفین خواهد ایستاد و این به معنی ایجاد اختلاف میان دو دوست قدیمی است که توسط ایران ایجاد شده و این یعنی اشتباه.قطعا این توافق خوب است.

_آیزاک بن اسرائیل، رئیس سابق آژانس فضایی رزیم صهیونیستی: این توافق به هیچ عنوان بد نیست بلکه برای اسرائیل هم بسیار خوب است.

_اوزی برام، وزیر سابق رژیم صهیونیستی:تهدید هسته ای ایران با این توافق به شدت کاهش پیدا کرده است.

بررسی اظهارات مقامات ارشد رژیم صهیونیستی نشان می دهد که حتی با در نظر گرفتن مخالفت جدی نتانیاهو با توافق هسته ای،آن را باید یک اختلاف نظر سیاسی درون رژیم صهیونیستی دانست چرا که از اظهارات بالا روشن می شود که رژیم صهیونیستی در واقع حامی برجام است.

۳٫اما روی سخن من با کسانی است که منتقدان توافق هسته ای را که نظر خود را_فارغ از درست یا غلط بودن آن_  به عنوان شهروند ایرانی درباره این توافق بیان می کنند، آماج تهمت ها و حملات رسانه ای قرار داده اند. فرضا که ایرادات منتقدین نا به جا باشد، آیا این روش و منش کسانی می باشد که شعار آن ها “زنده باد مخالف من” می باشد؟ به واقع چه شده است که تاب کوچک ترین انتقاد را ندارید؟ اگر این توافق فتح الفتوح است پس چرا از بیان کوچک ترین انتقادی برآشفته می شوید و اقدام به توقیف روزنامه های مخالف می کنید؟ مگر نه این است که منتقدین هم به عنوان یک شهروند ایرانی حق دارند درباره این توافق که سرنوشت آن ها و کشورشان به آن گره خورده است، اظهار نظر کنند؟سوال من این است که شما در سال ۸۸ چه کرده اید؟ شمایی که به منتقدین و مخالفین برجام توهین می کنید و آنان را هم نوای با اسرائیل می خوانید، اگر در سال ۸۸ هم نیز این گونه نسبت به شاد شدن دشمن حساس بودید که کشور دچار فتنه و آشوب نمی شد و مملکت را به لبه پرتگاه نمی بردید.مگر شما و هم فکرانتان نبودید که در سال ۸۸ آب در آسیاب دشمن ریختید؟ و با دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب و همین نتانیاهو و رژیِم صهیونیستی که امروز از شاد شدن آن ها ناراحت می شوید هم نوا شده بودید؟آیا شما سال ۸۸ دشمن را از خود ناراحت و خشمگین کردید؟آیا شما در سال ۸۸ با دشمنان نظام و رژیم صهیونیستی هم نوا شده بودید یا نه؟ مگر فراموش کردید حمایت ها و هلهله دشمنان نظام در سال ۸۸ را؟

والسلام

مجتبی داوری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.