۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خوزستان » سیاسی » یادداشت
  • شناسه : 247
  • 16 مارس 2015 - 16:45

جزئیاتی از تخلف آشکار برخی از اعضای شورای شهر رامهرمز

جزئیاتی از تخلف آشکار برخی از اعضای شورای شهر رامهرمز   جایگاه شورای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، جایگاه بسیار مهم و صاحب نفوذی در جهت عمران و آبادی هر شهر یا روستاست. نقش این شورا در عمران و شهرسازی، زیباسازی، فرهنگ عمومی شهر، تغییر یا تثبیت ساختار شهری، توسعه شهر، حل معضلات […]

جزئیاتی از تخلف آشکار برخی از اعضای شورای شهر رامهرمز

 

shura.shahr_hawramanat

جایگاه شورای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، جایگاه بسیار مهم و صاحب نفوذی در جهت عمران و آبادی هر شهر یا روستاست. نقش این شورا در عمران و شهرسازی، زیباسازی، فرهنگ عمومی شهر، تغییر یا تثبیت ساختار شهری، توسعه شهر، حل معضلات و مشکلات زیر بنایی و روبنایی شهر و همچنین انتخاب شهردار و دیگر وظایف بسیار با اهمیت است.

بررسی عملکرد شورای شهر رامهرمز بحثی مهم و مفصل می باشد که إن شاءا… در آینده نه چندان دور مطالب مهمی را در این زمینه منعکس خواهیم کرد چرا که به فرموده امام و رهبری و همچنین قانون اساسی رسانه ها و مردم وظیفه ی خطیر نظارت بر مسئولین و امر به معروف و نهی از منکر آنها را به عهده دارند و ما این را جزو وظایف ذاتی خویش دانسته و به آن عمل هم خواهیم کرد. کافی است به کوچه و خیابان ها و یا مراکز اداری و دانشگاهی و علمی و فرهنگی شهرستان سری بزنیم تا عمق فاجعه را بیشتر دریابیم که مردم محروم رامهرمز به هیچ وجه رضایتی از عملکرد این شورا ندارند.

همه ساله و در هر دوره ای از انتخابات شورای شهر و روستا، افرادی که جهت احراز این مسئولیت کاندیدا می شوند از اقشار و مناصب و مشاغل مختلفی می باشند که شاید به جرأت می توان گفت که پای ثابت این شورا، قشر معلمان و فرهنگیان می باشد. قشر فرهنگیان، قشری بسیار زحمت کش و دارای مشکلات عدیده معیشتی می باشد و شاید برخی از افرادی که کاندیدا می شوند بخاطر فرار از مشکلات مالی باشد و البته برخی نیز بخاطر دغدغه و احساس تکلیف صحیح نیز کاندیدا می شوند که موضوع این بحث نیست.

موضوع این مطلب است که وقتی فرد یا افرادی از فرهنگیان یا اقشار دیگر برای مسئولیت شورای شهر انتخاب می شوند باید فضا به شکلی مدیریت شود که این افراد بتوانند تمام وقت در مسئولیت شورا بمانند و وظایف محوله و قانونی را تمام و کمال انجام دهند. امروز در شهرستان رامهرمز ما با این معضل مواجه هستیم که تعدادی از اعضای شورای شهرستان رامهرمز که از قضا فرهنگی نیز می باشند به هیچکدام از وظایف خود به درستی عمل نمی کنند! یا وظایف شورا را بدرستی انجام نمی دهند و یا اینکه در امر تعلیم خود در مدارس غفلت می ورزند.

بطور مثال برخی از این افراد به معاونت یا مدیریت مدارس شهرستان از سوی آموزش و پرورش منصوب می شوند و از طرفی وظایف زیادی را نیز در شورا به عهده دارند! خبرهای دقیق و منطبق بر واقع از سوی برخی منابع آگاه و مسئول به گوش می رسد که این افراد در حالی پست های آموزشی یا ستادی را بر عهده گرفته اند که به طور منظم و مرتب در محل کار خود حضور ندارند! علی رغم اینکه امروزه هر فردی در هر شغلی منصوب شود روزهای کاری و حتی تعطیل، وظایف سنگینی به عهده دارد،که متأسفانه این اشخاص به درستی نمی تواند وظایف خویش در پست های غیره انجام دهند. علی رغم اینکه مدارک این مسئله بسیار روشن و واضح است، حال آیا نباید به حال مردم و دانش آموزان این مدرسه افسوس خورد که افرادی برای شورای شهرستان انتخاب می شوند که نه به وظایف قانونی شورا و نه به وظایف کاری خویش در مدارس می رسند! این یک بحث کاملاً منطقی است که کسی که عضو شورای شهر است دیگر فرصت حضور در مدرسه آن هم به عنوانِ معاون یا مدیر مدرسه را ندارد. آیا این خلاف قوانین نیست؟! آیا نباید با این تخلفات آشکار برخورد جدی شود؟! آیا دیگر کسی نیست در جایگاه ستادی مدرسه قرار گیرد تا دست به دامن افرادی شویم که فرصت حضور در مدرسه را ندارند؟! این جاست که وظیفه رسانه ها و مردم ایجاب می کند که مسئولین مربوطه را آگاه کنند و در اسرع وقت این موضوع و موضوعات شبیه به این مسئله را حل نمایند.

ضمناً مردم عادی و مسئولین مربوطه و نخبگان می توانند با مراجعه به اداره آموزش و پرورش و بررسی حضور و غیاب چند نفر فرهنگی عضو شورای شهر به عمق این معضل بیشتر پی ببرند! رامهرمزنیوز ضمن احترام به مسئولین مربوطه حق معرفی این افراد را به جامعه برای خویش محفوظ می داند.

والسلام علیکم

داود مدرسی یان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.