۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصادی » خوزستان
  • شناسه : 2020
  • 16 فوریه 2016 - 15:33

رامهرمز در حوزه بهداشت رتبه اول استان را دارد/در استان با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم/یکی از مشکلات اساسی طرح تحول نظام سلامت توزیع نیروهای متخصص است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز : رامهرمز در حوزه بهداشت رتبه اول استان را دارد/در استان با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم/یکی از مشکلات اساسی طرح تحول نظام سلامت توزیع نیروهای متخصص است رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در استان با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم بطوریکه به ازای هر تخت بستری ، ۰/۶پرستار […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز :

رامهرمز در حوزه بهداشت رتبه اول استان را دارد/در استان با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم/یکی از مشکلات اساسی طرح تحول نظام سلامت توزیع نیروهای متخصص است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در استان با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم بطوریکه به ازای هر تخت بستری ، ۰/۶پرستار وجود دارد.

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفتگوی تفصیلی با رامهرمزنیوز گفت: با توجه به کمبود دانش آموختگان سلامت ، سیاست دولت و وزارت ،توسعه آموزش عالی در مناطق محروم  با هدف جذب نیروهای بومی و رفع نیاز به نیروی متخصص در مناطق محروم بوده است که تلاش های بسیاری شد که دانشکده های سلامت در مناطق محروم راه اندازی شوند.

وی تاکید کرد: اولین دانشکده سلامت در رامهرمز با هدف جذب نیروهای متخصص و بومی شهرستان ،تاسیس و آغاز بکار کرده  است.

ایدنی گفت: باتوجه به اهمیت بهداشت دهان و دندان، درگام اول در شهرستان رامهرمز رشته بهداشت دهان و دندان در مقطع کاردانی آغاز بکار کرد و درسال های آتی سایر رشته ها راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: ضمانت اجرایی جذب و بکار گیری نیروهای فارغ التحصیل دانشکده سلامت بیشتر از فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور  اظهار داشت: در استان با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم بطوریکه به ازای هر تخت بستری ۰/۶پرستار وجود دارد.

وی گفت: باتوجه به اینکه واگذاری جذب پرستار به شهرستان ها یک چالش ملی است بنده تلاش خود را در هییت امنای دانشگاه آزاد استان خواهم کرد که بتوانیم در سال های آینده شرایط جذب دانشجو در رشته پرستاری را در دانشگاه آزاد رامهرمز فراهم کنیم.

ایدنی

دکتر ایدنی در پاسخ به این سوال که آیا  اجرای طرح تحول سلامت در استان موفقیت آمیز بوده است یا خیر گفت:طرح تحول نظام سلامت یک طرح ملی است و نتایج آن در خوزستان مانند سراسر کشور بسیار خوب و مطلوب و قابل قبول بوده است و هدف از طرح تحول سلامت،کاهش پرداخت از جیب مردم بود.

وی ادامه داد: در آغاز دولت یازدهم و در راستای ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و با حمایت های بسیار خوب مجلس شورای اسلامی،طرح تحول نظام سلامت اجرا و عملیاتی شد و به اهداف خود رسید که یکی از اهداف آن کاهش هزینه و پرداخت از جیب مردم بود ، بطوریکه در بیمارستان های دولتی سهم ۳۷درصدی پرداخت مردم به ۶درصد کاهش یافت.

وی افزود: از دیگر فواید اجرای این طرح توزیع ملزومات پزشکی با تکنولوژی بالا در سایر نقاط کشور است و یک نمونه ی آن در شهرستان رامهرمز است که با توجه به بار جمعیتی این شهرستان دستگاه های سی تی اسکن و ام .آر. آی خریداری شده و به شهرستان تحویل داده شده است که بعد از پیروزی انقلاب این کار برای اولین بار در رامهرمز اجرا و انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز یکی از مشکلات اساسی طرح تحول نظام سلامت را توزیع نیروهای متخصص در سراسر کشور دانست و گفت : امروزه فارغ التحصیلان ما بر اساس بار جمعیتی و کمبود مناطق محروم توزیع خواهند شد.

وی درخصوص گفته استاندار خوزستان مبنی بر اینکه استان در حوزه سلامت ۱۴سال عقب می باشد اظهار کرد: بنده هم با این گفته استاندار موافق هستم ،حوزه سلامت عقب افتادگی ملی دارد و باید این عقب ماندگی ها جبران شود همچنین خوزستان با توجه به تجربه جنگ و خرابی ، عقب افتادگی بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: در حوزه بهداشت توانستیم تاحدود زیادی این عقب ماندگی را جبران کنیم بطوریکه در این حوزه ، استان خوزستان در کشور سرآمد است.

ایدنی در مورد زمان راه اندازی ام ار ای و سی تی اسکن رامهرمز و تامین نیروهای متخصص آن گفت:فقط منتظر دستگاهی هستیم که نوسانات برق را کنترل می کند و سی تی اسکن شاید کمتر از دو هفته دیگر کاملا راه اندازی شود ، همچنین عملیات ساختمانی ام ار ای هم رو به پایان است و خرید دستگاه انجام شده که منتظر تکمیل ساختمان آن هستیم که حداکثر تا پایان سال هر دو دستگاه را مورد بهره برداری قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: نیروهای لازم هر دو دستگاه هم جذب شده اند و علاوه بر این ها زمینه ارائه خدمات تخصصی هر دو بیمارستان به مردم فراهم شده است که بیمارستان مادر علی رغم اینکه نیمه ساز مورد بهره برداری قرار گرفته بود اکنون بخش های آن در حال تکمیل هستند و بسیاری از آن ها تکمیل شده اند و ما در نظر داریم از بیمارستان امام هم با کاربری های ویژه و تخصصی استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: رامهرمز در حوزه بهداشت رتبه اول استان را دارد و در حوزه درمان با تکمیل هر چه تمام تر این دو بیمارستان جایگاه خوبی را در استان کسب خواهد کرد و با راه اندازی ام.آر.آی و سی تی اسکن ، رامهرمز از محدود شهر هایی است در استان که همه امکانات را دارد.

ایدنی در پایان در مورد شائبه های سیاسی و تبلیغاتی بودن افتتاح این مراکز گفت: اگر به دنبال سیاسی کاری بودیم امروز ام.آر.آی و سی تی اسکن را افتتاح می کردیم ولی امروز ما نه به قصد افتتاح بلکه به قصد بازدید به رامهرمز آمدیم و سرمایه مردم را هرگز فدای بهره برداری های سیاسی نخواهیم کرد ، هر دو دستگاه الان قابل استفاده هستند و صرفا بخاطر تامین شرایط سلامت دو دستگاه و جلوگیری از هدر رفت سرمایه مردم این کار را به زمانی دیگر موکول کردیم.

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.