۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » حسینیه مجازی » فرهنگی » ویژه ها
  • شناسه : 1313
  • 13 نوامبر 2015 - 15:44

موکب دانشجویان مقاومت در پایانه مرزی چزابه برگزار می گردد/برای کمک نقدی و غیرنقدی به این حرکت جهانی بشتابید

به همت دانشجویان جهادگر استان خوزستان موکب دانشجویان مقاومت در پایانه مرزی چزابه برگزار می گردد/برای کمک نقدی و غیرنقدی به این حرکت جهانی بشتابید گروه جهادی – یاران ۳۱۳؛ به مناسبت اربعین حسینی به همت دانشجویان جهادگر استان خوزستان موکب دانشجویان مقاومت در پایانه مرزی چزابه برگزار می گردد. به گزارش خبرنگار یاران ۳۱۳؛ […]

به همت دانشجویان جهادگر استان خوزستان

موکب دانشجویان مقاومت در پایانه مرزی چزابه برگزار می گردد/برای کمک نقدی و غیرنقدی به این حرکت جهانی بشتابید

IMG-20151113-WA0021

گروه جهادی – یاران ۳۱۳؛ به مناسبت اربعین حسینی به همت دانشجویان جهادگر استان خوزستان موکب دانشجویان مقاومت در پایانه مرزی چزابه برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار یاران ۳۱۳؛ موکب بزرگ دانشجویان مقاومت خوزستان با خادمی۱۲۰نفر از دانشجویان جهادگر در پایانه مرزی چزابه برگزار می گردد.

به منظور ارایه خدمات هرچه بیشتر به زوار شرکت کننده در بزرگترین راهپیمایی تاریخ و جهان و تجدید پیمان دانشجویان مقاومت با آرمانهای حسینی و فرهنگ عاشورایی دانشجویان جهادگر استان خوزستان در اقدامی انقلابی اقدام به راه اندازی موکب کرده اند.

اهم برنامه ها:

  1. طبخ روزانه۱۵۰۰پرس غذا جهت زوار
  2. راهنمایی زوار جهت انجام امورات مرزی
  3. پذیرایی ۲۴ساعته آب، شربت و چای
  4. برپایی محل اسکان ۴۰۰ نفره همراه با خدمات
  5. برگزری مراسمات فرهنگی و پخش فیلم در محل موکب

زمان: ۴آذرماه تا۱۴آذرماه

مکان: پایانه مرزی چزابه

❤محل خروج یک میلیون نفر زایر عاشق حسینی❤

درصورت تمایل برای پرداخت نذورات نقدی و یا غیر نقدی(پذیرایی، برنج،گوشت، شکر، سماور، قند، شربت و…) با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

برادر سلیمانی:

۰۹۱۶۰۴۰۸۶۱۱

۲ دیدگاه

  1. سلام بر شهدای چزابه
    قدر آنها را بدانیم و راهشان را ادامه دهیم.
    ادامه راه شهدا در فرهنگ اسلامی و مقابله با فرهنگ غربی و آمریکایی است.

  2. تنگه چزابه
    تنگه چزابه (۰)
    چزابه منطقه‌ای است در ۱۷ کیلومتری شمال‌غربی شهر بستان به عرض متغیر دو تا چهار کیلومتر که از شمال به منطقه فکه، از جنوب به شهر بستان، از غرب به خط مرزی ایران و عراق و شمال‌شرق به ارتفاعات میشداغ محدود می‌شود و بین تپه‌های رملی و هورالهویزه و بر سر جاده مرزی فکه بستان قرار دارد.

    پاسگاه مرزی سوبله ایران و شیب عراق در غرب آن واقع است. این منطقه به علت قرارگیری در بین هور و تپه‌های رملی یک گلوگاه محسوب می‌شود و به دلیل قرار داشتن در مسیر دستیابی به شهرهای بستان و سوسنگرد از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل این منطقه یکی از پنج معبر اصلی هجوم ارتش عراق به خوزستان بود.

    در هجوم ۳۱/۶/۱۳۵۹ به چزابه، با وجود مقاومت مدافعان اندک آن، ارتش عراق توانست موقعیت خود را تا ۲/۷/۱۳۵۹ در چزابه تثبیت کند. دشمن سرانجام در روز ۳/۷/۱۳۵۹ با عبور از چزابه به طرف تپه‌های الله‌اکبر پیش‌روی کرد. از آن زمان تنگ چزابه در اختیار دشمن بود تا اینکه در ۸/۹/۱۳۶۰ در جریان عملیات طریق‌القدس آزاد شد. در روز ۱۷ بهمن ۱۳۶۰، ارتش بعث عراق دو تیپ، یک لشکر و یک گردان را در آستانه عملیات فتح‌المبین با هدف جلوگیری از انجام عملیات از نقاط مختلف عراق به تنگه چزابهروانه کرد و حدود سیصد متر در عمق مواضع خودی نفوذ کرد. در پاسخ به این اقدام، هجده گردان از نیروهایی که سپاه پاسداران برای اجرای عملیات فتح‌المبین آماده کرده بود به تدریج به چزابه اعزام و با دشمن درگیر شدند. اما موفقیتی به دست نیامد تا اینکه در تاریخ ۱/۱۲/۱۳۶۰ چهار گردان از سپاه به فرماندهی شهید حسن باقری و دو گردان از ارتش، در عملیاتی با نام مولای متقیان (ع) وارد عمل شدند و این منطقه پس از چهارده روز نبرد طاقت‌فرسا به طور کامل آزاد شد.

    در جریان عملیات خیبر نیز به منظور فریب دشمن عملیات ایذایی والفجر ۶ در تنگ چزابه و دشت چیلات صورت گرفت که متأسفانه قریب به چهارصد نفر از رزمندگان در این عملیات مفقودالاثر شدند. اکنون یادمان شهدای چزابه که در محل تنگ چزابه و در غرب جاده فکه بستان قرار دارد، میزبان هشت شهید گمنام این منطقه است.

    تنگه چزابه یکی از پنج مسیر اصلی هجوم ارتش عراق به خوزستان بود. این قسمت با ارزش از خاک میهنمان در عملیات طریق القدس و با دلاورمردی و پایداری سربازان خمینی (ره) در آذرماه سال ۱۳۶۱ از اشغال دشمن خارج گردید. همچنین عملیات مولای متّقیان نیز به منظور دفع پاتک دشمن و تثبیت مناطق آزادشده در منطقه چزابه انجام شد.

    منابع:
    ↑ کتاب اطلس جغرافیای حماسی ۱ (خوزستان در جنگ) صفحه ۱۵۴

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.