۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه ها
  • شناسه : 784
  • 12 سپتامبر 2015 - 21:52

هیچ اجباری برای پذیرش توافقی برخلاف «منافع و مصالح ملی» وجود ندارد/شرعاً و قانوناً مسئولید/ اجازه ندهید توافقی که در آن امکان بازگشت‌ تحریم‌ها وجود دارد به ملت تحمیل شود

۴۸ تشکل‌ دانشجویی استان خوزستان خطاب به نمایندگان مجلس: هیچ اجباری برای پذیرش توافقی برخلاف «منافع و مصالح ملی» وجود ندارد/شرعاً و قانوناً مسئولید/ اجازه ندهید توافقی که در آن امکان بازگشت‌ تحریم‌ها وجود دارد به ملت تحمیل شود ۴۸ تشکل‌ دانشجویی استان خوزستان با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس شرعاً و قانوناً نسبت به […]

۴۸ تشکل‌ دانشجویی استان خوزستان خطاب به نمایندگان مجلس:

هیچ اجباری برای پذیرش توافقی برخلاف «منافع و مصالح ملی» وجود ندارد/شرعاً و قانوناً مسئولید/ اجازه ندهید توافقی که در آن امکان بازگشت‌ تحریم‌ها وجود دارد به ملت تحمیل شود

۴۸ تشکل‌ دانشجویی استان خوزستان با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس شرعاً و قانوناً نسبت به برجام مسئولند، اعلام کردند: اجازه ندهید توافقی که در آن امکان بازگشت تحریم‌ها وجود دارد، بر ملت و آیندگان تحمیل شود.

یاران ۳۱۳ به نقل از خبرگزاری فارس: اجازه ندهید توافقی که در آن امکان بازگشت‌ تحریم‌ها وجود دارد به ملت تحمیل شود/شرعاً و قانوناً مسئولید

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ۴۸ تشکل دانشجویی استان خوزستان در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس در خصوص بررسی برجام اعلام کردند: شما قانوناً و شرعاً وظیفه دارید و در برابر ملت سوگند یاد کردید که از منافع ایران اسلامی مواظبت کنید پس موظفید که هماهنگ با کمیسیون برجام و پشتیبانی از این کمیسیون، برجام را با رعایتِ خطوطِ قرمز نظام اسلامی که از زبان ولی فقیه زمان بارها و بارها بر آنان تأکید شده است، بررسی کنید.

در ابتدای این نامه آمده است: مطابق قانون اساسی امضای هر توافقنامه بین‌المللی یا هر سندی که برای نظام اسلامی تعهدآور باشد، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. اما عده‌ای در دولت و مجلس نهایت تلاش خود را انجام داده تا این برجام برای کارشناسی و بررسی و نهایت تصویب یا رد به مجلس ارسال نشود! آقای روحانی در کنفرانس خبری گفتند:«ما چیزی را امضا نکردیم! قرار شد دولت ها تفاهمی داشته باشند تا نتیجه آن در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برسد!»

این تشکل‌های دانشجویی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان مبنی بر لزوم بررسی برجام در مجلس اعلام کردند: گذشتِ چندین ماه از توافق موسوم به برجام و عدم ارسال لایحه آن از طرف دولت به مجلس و عدم بررسی کافی و وقت کشی به سود جریانِ «توافق به هر قیمتی» ما دانشجویان دانشگاه های استان خوزستان را بر آن داشت تا حسب تکلیف، چند تذکر را خدمتتان عرض کرده که امیدواریم به این تذکرات توجه کنید.

در ادامه این نامه آمده است: نمایندگان ملت نباید اجازه دهند کسی مجلس را از راس امور خارج کرده و به امور کم اهمیت مشغول سازد. شما نمایندگان می‌بایست برای دولت تعیین تکلیف کنید نه دولت برای شما. شما وکلای ملتید شما در خانه ملت مکلف به احقاق حق ملتید. شما برای این احقاق حق سوگند یاد کردید. مجلس محل دفاع از حق مردم است محل تقسیم امتیاز نیست. اگر دولت یا هر کس دیگر بخواهد شان مجلس را تنزل دهد باید مانع شوید.

۴۸ تشکل دانشجویی استان خوزستان با طرح این سوال که چرا دولت از بررسی برجام واهمه دارد؟ تصریح کردند: از موضع گیری‌های دولت در خصوص بررسی برجام مشخص می‌شود واهمه‌ای پشت مواضعشان دارند که موجبات نگرانی را فراهم می کند. درصورتی که با عباراتی نظیر فتح الفتوح، پیروزی سه بر دو ،مایه افتخار و نمونه‌های دیگر از شیرینی این هندوانه دربسته می گویند ولی از فرو بردن چاقوی نقادی و واکاوی کارشناسان و نمایندگان بسیار هراسانند.

این تشکل‌های دانشجویی خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کردند: برجام را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوتش را مشخص کرده و راه نفوذ اقتصادی و سیاسی دشمنان را ببندید. برجام را برای مردم تشریح کرده و آنها را از نگرانی خارج کنید. هر چند کمیسیون برجام نیز با حضور ۱۵ نفر از نمایندگان محترم تشکیل شده است و تا حال بررسی های مفصلی را انجام داده و از تیم فعلی و سابق مذاکره نیز جهت توضیح و تبیین دعوت به عمل آورده است اما هنوز دولت محترم، برجام را در قالب طرح و لایحه برای رد یا تصویب به مجلس ارسال نکرده است و

در ادامه این نامه آمده است: برخی از اعضای هیئت رئیسه همانند رئیس مجلس که در مصاحبه با یکی از شبکه های رادیویی آمریکا از پذیرفتنی بودنِ برجام سخن گفت، باز همسو با دولت از ارسال متن برجام به صورت لایحه جلوگیری می‌کنند! لازم است تا مجلس با تصویب طرحی، دولت را به ارسال لایحه برجام به مجلس ملزم کنند.

۴۸ تشکل دانشجویی استان خوزستان معتقدند اینکه ما تا اینجا توانستیم ۶ کشور تاثیرگذار را مجبور به مذاکره و تعظیم در برابر اراده ملت کنیم به پیروزی بزرگی دست یافتیم ولی اکتفا به همین امر و عدم دستیابی به حقوق حقه ملت، این پیروزی را به شکست مبدل می‌سازد و تمام زحماتی که در این ۳۷ سال گذشته کشیده شده را بر باد خواهد داد و اقتداری که دولت‌های مستکبر و زورگو را مجبور به مذاکره کرد را بی نتیجه خواهد گذاشت.

«اجازه ندهید توافقی که در آن امکان بازگشت تحریم‌ها وجود دارد بر ملت و آیندگان تحمیل شود. برای ایرانی که حضور پُر مضمون مردمش در تشییع شهدای غواص‌، یکی از به یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب را رقم می‌زند، برای ایرانی که امروز دیگر کشورها از مقاومتش الگو می‌گیرند، برای ایرانی که رهبرش در منطقه و حتی فراتر از منطقه به‌عنوان راهبر محور مقاومت شناخته می‌شود، هیچ اجباری برای پذیرش هیچ چیزی برخلاف «منافع و مصالح ملی» وجود ندارد».

در ادامه این نامه آمده است: دولت قصد داشت خرمشهر های اقتصادی را با برداشتن تحریم‌ها آزاد کند. آیا با امکان بازگشت تحریم‌ها این آزادی موقت و مشروط نخواهد بود؟ هرچند که بارها به آنها گفته شد کلید حل مشکلات در داخل کشور است و در دست جوانان و استعدادهای این مملکت، نه در لوزان و ژنو و نیویورک! ولی باز ملت به دولت اجازه داد تا در چهارچوب قانون بدنبال تحقق وعده هایش باشد و حتی در خارج از کشور بدنبال کلید گم شده‌اش بگردد ولی این اجازه را قطعا نخواهد داد که با وجود امکان بازگشت تحریم ها کشور را در معرض آسیب و زیان قرار دهد.

این تشکل‌های دانشجویی تأکید کردند: فراموش نکنید که ملت بخاطر برداشتن تحریم‌ها به دولت اجازه مذاکره دادند. رهبری عزیز صریحاً فرموده‌اند «دلیل قبول مذاکره، برچیده شدنِ چارچوب و لغو تحریم ها بوده است». آیا عقلانی است با حفظ چارچوب تحریم‌ها باز توافقی صورت گیرد؟ چرا برخی از اعضای تیم مذاکره کننده صریحاً می گویند «هدف ما از مذاکره، رفع تحریم ها نبوده است».

۴۸ تشکل‌ دانشجویی استان خوزستان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند: اجازه ندهید انتخابات اسفند ماه بر بررسی برجام سایه انداخته و شما را از آن غافل سازد. بررسی برجام در سابقه مجلس نهم ثبت خواهد شد و هرگونه اهمال و سستی از هیچ کس پذیرفته نیست. شما باید چشم بینای ملت باشید و از حقوقشان حراست کنید. حتی اگر تنها یک روز به پایان مجلس نهم باقی مانده باشد.

در ادامه این نامه تصریح شده است: در این چند ماه باقیمانده، مجلس نهم می‌تواند با بررسی دقیق برجام، ابهامات و رخنه‌های دشمن را شناسایی کرده و برای مردم تبیین کند و با تصویب برجامی که حقوق ملت را در بر دارد و یا رد برجامی که به ضرر ملت باشد برای خود افتخاری نزد ملت قدرشناس ایران کسب کنند.

این تشکل‌های دانشجویی در نامه خود اظهار داشتند: اگر با سهل انگاری و یا احیانا عامدانه باعث تحمیل سندی به ملت ایران شوید که نه حقوق هسته‌ای در آن رعایت شده و نه تحریم‌های ظالمانه در آن لغو شوند قطعا سرنوشتی بدتر از برخی نمایندگان مجلس ششم خواهند داشت. در صورت سهل انگاری درباره برجام، آینده سیاسی که ملت برایتان رقم خواهد زد از برخی نمایندگان مجلس ششم هم بدتر خواهد بود و این سهل انگاری، ملاک احراز صلاحیتتان در تصدی مسئولیت ها در آینده خواهد شد.

در پایان این نامه آمده است: شما قانوناً و شرعاً وظیفه دارید و در برابر ملت سوگند یاد کردید که از منافع ایران اسلامی مواظبت کنید پس موظفید که هماهنگ با کمیسیون برجام و پشتیبانی از این کمیسیون، برجام را با رعایتِ خطوطِ قرمز نظام اسلامی که از زبان ولی فقیه زمان بارها و بارها بر آنان تأکید شده است، بررسی کنید.

اسامی تشکل های دانشجویی:

ردیف تشکل دانشجویی
۱ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
۲ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه
۳ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه جندی شاپور اهواز
۴ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
۵ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اندیمشک
۶ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز
۷ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایذه
۸ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد باغملک
۹ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بهبهان
۱۰ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول
۱۱ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رامهرمز
۱۲ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شادگان
۱۳ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شوشتر
۱۴ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ماهشهر
۱۵ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اندیمشک
۱۶ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اهواز
۱۷ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ایذه
۱۸ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور باغملک
۱۹ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بهبهان
۲۰ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دزفول
۲۱ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامهرمز
۲۲ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شوشتر
۲۳ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ماهشهر
۲۴ بسیج دانشجویی دانشگاه جهاد دانشگاهی
۲۵ بسیج دانشجویی دانشگاه خاتم بهبهان
۲۶ بسیج دانشجویی دانشگاه دانشگاه های علمی کاربردی اهواز
۲۷ بسیج دانشجویی دانشگاه سما اهواز
۲۸ بسیج دانشجویی دانشگاه سما شوشتر
۲۹ بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کابردی لوله سازی
۳۰ بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اندیمشک
۳۱ بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی شوشتر
۳۲ بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی شوشتر
۳۳ بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری
۳۴ بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کارون
۳۵ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز
۳۶ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بهبهان
۳۷ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شوشتر
۳۸ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم فنون دریایی
۳۹ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر
۴۰ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اندیمشک
۴۱ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بهبهان
۴۲ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان حضرت رسول اهواز
۴۳ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خواهران اهواز
۴۴ بسیج دانشجویی دانشگاه فنی چمران
۴۵ بسیج دانشجویی دانشگاه فنی دختران اهواز
۴۶ بسیج دانشجویی دانشگاه های مسجدسلیمان
۴۷ بسیج دانشجویی دانشگاه هنرشوشتر
۴۸ مجموعه یاران انقلاب اسلامی شهرستان رامهرمز

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.