۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی » ویژه ها
  • شناسه : 1400
  • 27 نوامبر 2015 - 15:42

چرا فکر و ذکر رئیس جمهور به جای حل مشکلات، فتح مجلس است؟

تکرار پیاپی صحبت پیرامون انتخابات در بازه یکسال مانده به انتخابات مجلس نشان می دهد تمامی برنامه های دولت یازدهم در راستای کسب اکثریت کرسی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توسط حامیان دولت و انجام تبلیغات جناحی از سوی دولت برای انتخابات های مذکور است.

همت افراطی قوه مجریه برای تصاحب کرسی های قوه مقننه؛

چرا فکر و ذکر رئیس جمهور به جای حل مشکلات، فتح مجلس است؟

تکرار پیاپی صحبت پیرامون انتخابات در بازه یکسال مانده به انتخابات مجلس نشان می دهد تمامی برنامه های دولت یازدهم در راستای کسب اکثریت کرسی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توسط حامیان دولت و انجام تبلیغات جناحی از سوی دولت برای انتخابات های مذکور است.
چرا فکر و ذکر رئیس جمهور به جای حل مشکلات، فتح مجلس است؟

گروه سیاست یاران ۳۱۳ به نقل از “جهان نیوز” ـ  زمانی که روحانی در پیام نوروزی خود به انتخابات مجلس در پایان سال ۹۴ اشاره نمود، گرچه عده ای این اشاره را عجیب دانستند، اما خوشبینی سیاسی اجازه نمی داد که آن اشاره را هدفدار و با انگیزه خاص سیاسی تلقی کرد. اما تکرار پیاپی صحبت پیرامون انتخابات در بازه یکسال مانده به انتخابات مجلس نشان می دهد تمامی برنامه های دولت یازدهم در راستای کسب اکثریت کرسی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توسط حامیان دولت و انجام تبلیغات جناحی از سوی دولت برای انتخابات های مذکور است.

این در حالیست که ورود زودهنگام به انتخابات جز ایجاد حاشیه و ضربه به کشور چه در زمان انتخابات و چه قبل و بعد از آن نخواهد داشت. ضربه این امر وقتی که دولت خود هم وارد چنین میدانی شده باشد، دو صد چندان خواهد بود. هنگامی که بازی انتخابات شروع شود و یکسر این بازی هم دولت باشد، به طور حتم بسیاری از انرژی ها که باید صرف کار و خدمت و تلاش برای پیشرفت کشور بشود، صرف انتخابات و بازی های سیاسی و سوء استفاده دولت از جایگاه قانونی خود خواهد شد؛ در حالیکه دولت در جایگاه مجری انتخابات می بایست بی طرف باشد.

لذا در این راستا، اهم صحبت هایی که رئیس جمهور در شش ماهه گذشته در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در اذهان عمومی داشته اند مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس جمهوری در پیام نوروزی (شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۴)
سال جدید، سال انتخابات است باید فضای بهتری را برای فعالیت احزاب بوجود آوریم، آستانه تحمل را بالاتر ببریم، سربلندی این ملت را به رخ بدخواهان بکشیم. به همه نشان دهیم که افکار مختلف را ما تحمل می‌کنیم. دست به دست هم دهیم، مجلسی را بسازیم که شایسته این ملت بزرگ ایران است و مجلس خبرگانی را بوجود آوریم که ثبات بیشتر برای کشور و آرامش بیشتر برای افکار عمومی جامعه ما بوجود آورد و این کار با همکاری یکدیگر امکان‌پذیر است.

رییس جمهوری در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی (یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴)
از سوی خود و دولت تدبیر و امید در رابطه با اعلام سال جدید به عنوان “دولت، ملت، همزبانی و همدلی” و عنایت ویژه‌ای که نسبت به دولت و دعوت مردم به حمایت از خدمتگزاران ملت فرمودید، تقدیر و تشکر می‌نمایم و همه مردم و مسئولان را به توجه کافی و رعایت کامل رهنمودهای رهبری بزرگوار دعوت می‌کنم. ملتی که در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ۹۲، با حضور پرشکوه خود، سازوکار انتخابات را برای بیان خواست خویش مورد اعتماد قرار داد و با رأیی معنادار، گفتمان اعتدال را برگزید، توفیق روزافزون دولت خود را با ادامه حضور خویش در همه صحنه‌ها تضمین خواهد نمود.

رییس جمهوری در نخستین جلسه هیات دولت ۱۳۹۴ (چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴)
دکتر روحانی همچنین در عرصه سیاسی به موضوع انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سال جاری اشاره کرد و تصریح نمود: هم باید با همدلی و همزبانی، شاهد برگزاری انتخابات بسیار خوبی برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باشیم انتخاباتی با حضور و مشارکت گسترده مردم و همه جناح های سیاسی که قانون اساسی را قبول دارند؛ انتخاباتی که موجب مباهات و فخر ما در سراسر دنیا شود.

رییس جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم (جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۹۴)
امروز پیام من به ملت ایران پیام تشکر است و پیام درخواست برای همدلی و همکاری بیشتر برای رونق اقتصادی، برای روابط نزدیک‌تر اجتماعی و برای همدلی در رقابت‌های سالم سیاسی که امسال سال انتخابات خواهد بود. امیدوارم همه ما بتوانیم در شرایط امروز و امسالی که بهتر از سال گذشته خوهد بود، برای پیشرفت و سربلندی ملت و کشورمان بیش از پیش تلاش کنیم.

رییس جمهوری در دیدار نوروزی با جمعی از وزرا، معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی (شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴)
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال ۹۴ اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم که با همدلی و فراهم آوردن زمینه حضور همه کسانی که نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی را قبول دارند، این انتخابات را به افتخاری دیگر برای ایران اسلامی تبدیل کنیم.

در جلسه هیأت دولت (یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴)
دکتر روحانی با بیان اینکه نظام ما براساس قانون اساسی و معیارهای شرعی و مردم سالاری یک نظام انتخاباتی و مبتنی بر آرای مردم است، دست اندرکاران انتخابات را به کسب آمادگی های ضروری برای اجرای مطلوب انتخابات توصیه نمود.

رییس جمهوری در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور (شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴)
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه دولت فرای جناح و حزب است و در انتخابات مجری قانون است، اظهارداشت: رای مردم بسیار مهم است و در اسلام نیز بر آن تاکید شده است و استانداران و فرمانداران در برابر هیچ حزب و فشاری نباید مرعوب شوند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید انتخاباتی برگزار کنیم که مایه آبروی نظام شود، افزود: هیچ تفکر سیاسی و جناحی در کشور به دلیل داشتن ریشه‌های دینی، فکری، اعتقادی و علمی قابل حذف نیست و البته انتخابات نیز بدون رقابت امکان پذیر نیست. در جامعه ما افکار متفاوت وجود دارد و همه در بیان نظر و افکار خود آزادند، بنابراین در این جامعه جناح‌ها و به نوعی احزاب حضور دارند.

دکتر روحانی تصریح کرد: انتخابات بدون رقابت امکان‌پذیر نیست و باید همه شرایط رقابت را فراهم کنیم تا الگوی جمهوری اسلامی ایران را آنگونه که شایسته است به دنیای اسلام، منطقه و جهان معرفی کنیم.

رییس جمهوری با ابراز تأسف از اتهامات، شایعات و برچسب‌هایی که به افراد مختلف زده می‌شود، گفت: همه ما در درون جامعه اسلام، قانون اساسی، انقلاب، امام(ره) و رهبری را قبول داریم، بنابراین هر گروه جناح و حزبی که قانونی است، باید بتواند فعالیت قانونی کند. معیار صلاحیت و عدم صلاحیت افراد در چارچوب قانون، بر مبنای نظرمراجع قانونی است و نه چیز دیگر. به هیچ وجه در انتخابات به اتهامات و شایعات نمی توانیم توجه کنیم.

دکتر روحانی افزود: دولت به هیچ‌وجه به عنوان حامی این جناح یا آن جناح وارد انتخابات و درگیر جریان‌های سیاسی نخواهد شد، زیرا دولت، فرای جناح‌ها ، احزاب و تجمعات سیاسی است و تنها به عنوان مجری قانونی وارد عمل می‌شود. درست است که دولت باید پایش را از رقابت‌های سیاسی بیرون بکشد، اما نباید اینگونه باشد که قوای دیگر و شبه دولتی‌ها و سایر جمع‌های قدرتمند حق داشته باشند، به عنوان حامی جریان‌های سیاسی وارد انتخابات شوند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه رییس‌ جمهوری دارای دو حیثیت رییس دستگاه اجرایی و پاسدار قانون اساسی است، تصریح کرد: نباید بخاطر انتخابات کاری کنیم که دینمان را برای دنیای دیگران بفروشیم. بدون تردید مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری جایگاه رفیعی دارند، مهم این است که مردم چه کسی را از بین افراد صاحب صلاحیت به عنوان اصلح برمی‌گزینند.

رییس جمهوری ادامه داد: مبادا در هیچ‌کجا به سمع و گوش کسی این حرف بخورد که دولت، سپاه، ارتش، صدا و سیما، استاندار و فرماندار و یا دفتر امام جمعه، طرفدار نامزد خاصی است زیرا این حرف برای انتخابات سم است. همه مقامات و صاحبان قدرت و مدیران رده بالای کشور که مسئولیتشان فراتر از احزاب و جناح‌ها است باید به شیوه ای عمل کنند که این تهمت به آنها زده نشود.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید گذاشت انتخابات شفاف و رقابتی برگزار شود و مردم مطمئن باشند که رأی آنها به عنوان حق‌الناس بر کرسی خواهد نشست، خطاب به فرمانداران و مدیران انتخابات وزارت کشور، گفت: به همه شما به صراحت می‌گویم در ماجرای انتخابات در برابر هیچ حزب، جریان و گروهی مرعوب واقع نشوید و در عین حال در برابر هیچ جریانی نیز مفتون نباشید و به آنچه حق و اصل است پایبند باشید، زیرا انتخابات یعنی عدالت و عدالت یعنی فرصت برابر برای همه مردم.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تفاوت انتخابات در رژیم پهلوی و نظام جمهوری اسلامی گفت: در نظام اسلامی انتخابات تشریفاتی و تزیینی نیست و مشروعیت سیاسی و حتی بخشی از مشروعیت دینی از آرای مردم بدست می آید.

دکتر روحانی با بیان اینکه در روند برگزاری انتخابات نباید هیچ‌سوء ظنی ایجاد شود، گفت: جریان رأی‌گیری و شمارش آرا باید به گونه ای باشد که شفافیت و سلامت انتخابات پیش‌روی همه مردم آشکار شود. ان‌شاء‌الله انتخابات خوب، شفاف و رقابتی که مایه آبروی نظام است، برگزار خواهد شد و دست‌اندرکاران وزارت کشور، همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند صندوق‌ رای را حق‌الناس و امانت در نظر خواهند گرفت.

دکتر روحانی در ضیافت افطار با جمعی از فعالان اصلاح‌طلب و اصولگرا (چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴)
رییس جمهوری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری خاطر نشان کرد: باید یک انتخابات رقابتی بسیار خوب با کمک همه برگزار کنیم تا مایه غرور و افتخار ملی ما باشد. باید همه دولت و شورای نگهبان را در برگزاری چنین انتخاباتی یاری کنیم تا آنچه خواست مردم است محقق شود.

دکتر روحانی در نشست مشترک هیات دولت و استانداران سراسر کشور (چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴)
دکتر روحانی با بیان این که «اینجا جمهوری اسلامی ایران است و قانون اساسی در آن حاکم است»، اظهار داشت: ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیاتشان به کشور خدمت کنند حالا از هر جناحی که باشند رد صلاحیت کند. تمام گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی قانونی مورد احترام هستند. همه از نظر دولت برابرند و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه هیأت‌های اجرایی هستند و ما هیأت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تأیید صلاحیت نکند.

رییس جمهوری تأکید کرد: شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: پیروزی هسته‌ای برای این نبود که ما در عرصه هسته‌ای پیروز شویم و در بقیه عرصه‌ها پیروزی بدست نیاوریم. پیروزی هسته‌ای آغازی برای پیروزی‌های همه جانبه و پی در پی بود و انتخابات مجلس شورای اسلامی باید انتخاباتی با شور و شکوه باشد که همه مردم در آن شرکت کنند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه همزمان با انتخابات مجلس انتخابات خبرگان نیز برگزار می‌شود که برای ما بسیار مهم است، اضافه کرد: اگر همه به این باور مهم برسیم که تصمیم‌گیر برای این کشور ملت ایران هستند مشکل حل خواهد شد و اگر کسی غیر از این، تفکر دیگری داشته باشد تیشه بر ریشه جمهوری اسلامی زده است.

دکتر روحانی با اشاره به این که امام راحل معتقد بود میزان رأی ملت است، اظهار داشت: ما فقط باید زمینه را برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه آماده کنیم. مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟ ملت ایران ملتی بالغ، باتجربه و بزرگ است که به خوبی برای آینده خود تصمیم می‌گیرد.
رییس جمهوری خطاب به حاضرین گفت: در دوران پساتحریم شما علاوه بر تأمین امنیت به عنوان یک اصل مهم که بیش از همه مسئولیت آن بر عهده وزارت کشور و استان‌های مرزی است، دو وظیفه مهم و سنگین دیگر نیز بر عهده دارید. اول یک حرکت بزرگ اقتصادی و جذب سرمایه و تکنولوژی و دوم برگزاری باشکوه، دقیق و سالم انتخاباتی که همه در آن مشارکت کرده و به آن افتخار کنیم.

دکتر روحانی اظهار داشت: همانگونه که دنیا پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای با دیده احترام به ایران نگاه می‌کند باید انتخاباتی برگزار کنیم که دنیا با افتخار و احترام به آن نگاه کند.

رییس جمهوری در حرم مطهر حضرت امام خمینی ره (دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴)
رییس جمهوری به برگزاری انتخابات در سال جاری از سوی دولت اشاره کرد و گفت:باید زمینه را برای حضور مردم در یک انتخابات سالم، قانونی و شکوهمند تحت هدایت های رهبر معظم انقلاب فراهم کنیم.

دکتر روحانی در اجتماع بزرگ مردم همدان (سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴)
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز نیازمند وحدت و اتحاد هستیم و هیچ کس نباید از این توصیه که همه به قانون عمل کنیم، دلخور شود، اظهار داشت:هیچ فرد و نهادی در کشور بالاتر از قانون نیست. افتخار ماست که به قانون متعهد باشیم و طبق آن خودمان را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: افتخار همه ما این است که به قانون متعهد باشیم و همه نهادهای کشور از جمله دولت، شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و نیروهای مسلح باید دست به دست هم داده تا شاهد انتخابات پرشکوه در کشورمان باشیم.

دکتر روحانی در نشست خبری در همدان (سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴)

دکتر روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: امیدواریم مردم با شور و نشاط در این انتخابات شرکت کنند تا همانند سال ۹۲ در سال ۹۴ نیز حماسه ای دیگر آفریده شود.

رییس جمهوری در دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی (چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴)

آخرین نکته این است که امسال سال مهمی برای دولت برای اجرای یک انتخابات بسیار خوب در کشور است و دولت خود را متعهد به اجرای قانون می داند و هیچ معیاری را بالاتر از قانون نمی داند. دولت به همه نهادهایی که باید در انتخابات حضور داشته باشند احترام می گذارد و با آنها همکاری خواهد کرد. دولت به خوبی متوجه است در شرایط فعلی کشور و منطقه ، اختلاف نظر سیاسی بین گروه ها و جناح های سیاسی قابل قبول و حتی گاهی لازم و مفید است اما در اداره کشور، حکومت و مدیریت معنایی ندارد که ما شاهد اختلاف باشیم و همه تلاش دولت تعامل با سایر قوا، نیروهای مسلح و سایر نهادها است. ما تابع هدایت ها، نصیحت ها ، خط مشی ها و رهنمودهای حضرت مستطاب عالی برای کل کشو و اداره کشور خواهیم بود.

رییس جمهوری در نشستی با خبرنگاران داخلی و بین المللی (شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴)

در همه این زمینه‌ها کاری که در این دو سال کردیم، این بود که مقدمات لازم را آماده کردیم. این مقدمات را در سیاست خارجی و داخلی و در زمینه فرهنگی و اجتماعی آماده کردیم. ان‌شاءالله امسال شاهد یک انتخابات بسیار خوب خواهیم بود و آن رشد و رونق مدنظر در زمینه سیاسی در اسفند ظاهر می‌شود و مردم در انتخابات با مشارکت بسیار خوب، انتخاباتی شکوهمند و رقابتی‌تر از گذشته و با احساس سلامت بیشتر رقم خواهند زد. سالم بودن انتخابات یک مساله است که ان‌شاالله همیشه سالم بوده است، اما احساس سلامت مساله دیگری است که ما ان‌شاالله این احساس سلامت را هم در این انتخابات بالا خواهیم برد.

البته همه نهادها باید دست به دست هم دهند. ما قصد دعوا با هیچ نهاد و فردی را نداریم. اما همانطور که قبلا گفتم در انتخابات به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی به وظایفم عمل خواهم کرد. حالا ممکن است بعضی خوشحال شوند یا نه ما باید مجری قانون باشیم، کاری به باقی ماجرا نداریم، چرا که اجرای قانون وظیفه همه ماست. ان شاء الله همه مردم و نهادها و دولت مجری قانون خواهند بود و آثار آن را نیز همه خواهیم دید. وقتی همه همدل و همز‌بان باشیم که سال همدلی و همزبانی باشیم، آثار آن را هم مشاهده خواهیم کرد.

اساس دولت بر این است که رقابت‌های سالم را تشویق بکنیم. مخصوصاً که ما در آستانه یک انتخابات مهم هستیم. امسال دو انتخابات با هم انجام می‌گیرد. هم انتخابات خبرگان رهبری و هم انتخابات مجلس شورای اسلامی و این بسیار مهم است که مردم ما حضور داشته باشند و مشارکت داشته باشند و کاری بکنیم که رقابت‌ها بیشتر شود. حس کنند همه هستند.

یک مثال بزنم که ممکن است با واقعیت فاصله داشته باشد، ما هر موقع مثال می‌زنیم آن مثال اصل می‌شود! مثال برای تقریب ذهن است.

شما اگر می خواهید بروید یک تلویزیون و یخچال بخرید وارد مغازه شوید اگر یک نوع یخچال باشد، چقدر برای شما خسته‌کننده و دلگیر می‌شود. اگر دو نوع باشد راحت تر می توانید انتخاب کنید و اگر ده نوع یخچال و رنگ‌های متنوع باشد، خیلی فرق می کند. در این شرایط شما ممکن است همان را انتخاب بکنید که اگر همان یک نوع بود هم همان را انتخاب می کردید ولی حالا دارید انتخاب می کنید. انتخاباتی که ما می‌گوییم یعنی مردم بیایند در یک فضایی که چهره‌ها و افکار و نظرات مختلف همه را ببینند و انتخاب کنند و برگزینند. هر چه شما فضا را فراهم بکنید برای حضور بیشتر احزاب و گروه‌ها، انتخاب قشنگ‌تر می‌شود و مردم با یک نشاط بیشتری در انتخابات شرکت می‌کنند و در نهایت بهانه‌هایی که دیگران علیه انتخابات ما گاهی دست می‌گیرند به غلط آن بهانه‌ها هم از آنها گرفته می‌شود.

رییس جمهوری در جلسه هیأت دولت (چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴)

استانداران باید فضای استان‌ها را برای برگزاری انتخاباتی بزرگ و پرشور در اسفند ماه آماده کنند تا موجب دلگرمی و افتخار ملت ایران و دوستان ما در داخل و خارج کشور شود.

رییس جمهوری در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی (سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴)

با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در پایان سال ۹۴، باید برای ایجاد فضایی شاداب و مشارکت‌افزا تلاش کنیم و توجه داشته باشیم موضوعات سیاسی و جناحی بر اهداف اصلی در دانشگاه‌ها و فرآیند علمی و تحقیقاتی غلبه پیدا نکند.

رییس جمهوری در همایش ملی روز روستا (دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴)

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه روستاییان به هیچ وجه در هیچ عرصه‌ای از شهرنشینان عقب نیستند، گفت: روستاییان در انتخابات سال ۹۲ نشان دادند که مسایل را خیلی خوب تحلیل می‌کنند و ان‌شاء الله در انتخابات پیش رو نیز سطح بالای تحلیل و بینش عمیق خود را به رخ خواهند کشید و به کسانی رأی خواهند داد که لایق‌ترین افراد برای خدمت به این مردم و این کشور هستند.

دکتر روحانی افزود: مطلوب آن است که حماسه و افتخاری دیگر در اسفند امسال خلق شود که در آن روستاییان همانطور که سهم بسزایی در رشد و پیشرفت و اقتصاد کشور دارند در عرصه انتخابات نیز نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشند.

رییس جمهوری حضور و مشارکت مردم در انتخابات را مهم‌ترین خواسته دولت عنوان و تصریح کرد: از نظر دولت این یا آن حزب هیچ فرقی با هم ندارند و مطلوب برای ما آن است که صالح‌ترین و قوی‌ترین افراد و کسانی که ملی می‌اندیشند و تمامیت جامعه و کشور را می‌بینند، وارد صحنه شده و رأی بیاورند.

رییس جمهوری در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها (یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴)

اسفند ماه انتخابات داریم باید همه را امیدوار کنیم. همه پای صندوق رای بیایند و همه بتوانند افراد مورد نظرشان را در لیست انتخاب شونده‌ها ببینند و همه بتوانند با روحیه در صف انتخاب کنندگان حضور پیدا کنند. هر مقدار بتوانیم فضای امید را در زمینه اقتصاد و سیاست و فرهنگ بیشتر کنیم می‌توانیم توسعه بیشتری را شامل حال این جامعه کنیم.

رییس جمهوری در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ایتالیا (جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴)

مساله انتخابات جدا از مسایل هسته ای است. مردم ایران در انتخابات شرکت می کنند، جناح ها و احزاب با کاندیداهای خود در میدان رقابت حاضر می شوند اما مساله هسته ای مساله ای کاملا ملی است و همه مردم ایران در فکر آن روزی هستند که آثار شوم تحریم که از نظر ما غیرقانونی است برداشته شود. بنابراین اصل انتخابات ملی است مثل خود ماجرای هسته ای که ملی است. اما رقابت های انتخاباتی خیلی ارتباطی به مساله هسته ای ندارد.

رییس جمهوری در جلسه هیات دولت (چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴)

دکتر روحانی با اشاره به قرار داشتن در آستانه برگزاری انتخابات، استانداران را به آماده کردن شرایط و زمینه‌های برگزاری شکوهمند و همراه با آرامش انتخابات سفارش نموده و اظهار امیدواری کرد در پرتو یک انتخابات باشکوه، افراد تأثیرگذار با تجربه، با تدبیر و توانمند برای خدمت هر چه بیشتر به کشور به مجلس راه یابند.

رییس‌ جمهوری دولت را یک دولت فراحزبی دانست و تاکید کرد: دولت یازدهم در پی پیروزی جناح خاصی نیست و تلاش می‌کند که شرایط برای مشارکت همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها فراهم شود.

این صحبت های پیاپی روحانی در خصوص انتخابات در پایان امسال در حالیست که رهبر معظم انقلاب در هشتم آبان ۸۷ و در حالی که چندین ماه به برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده بود، نسبت به برخی فعالیت‌های زودهنگام تبلیغاتی انتقاد کرده و فرمودند: “بعضى از افراد از حالا مسائل انتخابات را شروع کردند – با اینکه هنوز خیلى هم مانده، عجله کردند – این مسائل انتخاباتى خیلى مهم است و اهمیتش در نزدیک انتخابات، از جهت حضور در عرصه‏ى انتخابات است؛ اما اهمیت امروزش از جهت مشغول کردن افراد به یکدیگر، گلاویز شدن با هم، بدگوئى کردن از همدیگر و منصرف کردن ذهن‏ها از مسائل اصلى است. مراقب باشید.”

به طور قطع این فرمایش رهبری عظیم‌الشان انقلاب محدود و معطوف به یک برهه‌ای خاص نیست و در تمامی ادوار انتخابات باید آن را مد نظر قرار داد.
منبع: رجانیوز

۱ دیدگاه

  1. منطق پیروز است ، مرگ بر افراطی

    این اراجیف و مزخرفات منشاش افکار مریض و چشم و گوشهایی بسته بر حقیقته ، تفکرات محدود و منزوی و خارج از فهم و عقلانیت ، تفکراتی مریض و زبانی تند و وحشیانه که گویا قلاده پاره کردید / زنده باد روحانی / زنده باد اصلاحات پایدار ، زنده باد پایگاه مردمی اصلاحات / مرگ بر منافق /

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.