۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خوزستان
  • شناسه : 210
  • 25 فوریه 2015 - 4:34

یادداشت تحلیلی برحضور پررنگ این روزهای نماینده: حضوری از جنس سال آخر نمایندگی!! + عکس

یادداشت تحلیلی برحضور پررنگ این روزهای نماینده: حضوری از جنس سال آخر نمایندگی!! + عکس رامهرمزنیوز:حضور یکی دوماهه ی ایشان، همزمان با جلسات تبلیغاتی با اعضای ستاد خویش در چند جای شهرستان و همچنین شروع زودهنگام تبلیغات برخی از رقبای دیگر، ذهن ها را کمی مشوش می کند. اهمیت مجلس شورای اسلامی و نمایندگی مردم […]

یادداشت تحلیلی برحضور پررنگ این روزهای نماینده:

حضوری از جنس سال آخر نمایندگی!! + عکس

رامهرمزنیوز:حضور یکی دوماهه ی ایشان، همزمان با جلسات تبلیغاتی با اعضای ستاد خویش در چند جای شهرستان و همچنین شروع زودهنگام تبلیغات برخی از رقبای دیگر، ذهن ها را کمی مشوش می کند.

IMG_1072

اهمیت مجلس شورای اسلامی و نمایندگی مردم در این مجلس بر کسی پوشیده نیست چرا که وظایف سنگین ریل گذاری و قانون گذاری و نظارت بر دستگاههای اجرایی به عهده ی این نهاد بسیار مهم است. مجلس شورای اسلامی به عنوان بالاترین رکن نظارتی بر تمام امور کشور می تواند سهم به سزایی در عدالت و پیشرفت کشور در همه ی جوانب داشته باشد.

بالتبع هر فردی که بتواند کرسی نمایندگی و وکالت مردم را به دست بگیرد قدرت مانور بالایی در جهت خدمت به مردم و نظام اسلامی خواهد داشت. هر نماینده علاوه بر وظیفه ی تهیه و تصویب قوانین و لوایح قانونی و نظارت بر دستگاههای اجرایی، می بایست با توجه تام دستگاههای حوزه ی انتخابیه خویش را زیر ذره بین نظارت قرار داده و مطالبات مردمی را نیز دنبال کند. حضور یک نماینده در سطح شهرستان جهتِ شنیدن نظرات مردم حوزه ی انتخابیه به همراه نشست های نخبگانی با فعالان فرهنگی و سیاسی شهرستان و حضور در مراسمات فرهنگی و سیاسی و دینی و مناسبات ملی بسیار ضروری و الزامی است. یک نماینده می بایست با تواضع تمام در مراسمات مهم دینی و فرهنگی و ملی شهرستان حضور یابد.

فارغ از کلیات بالا، با نگاهی به عملکرد نماینده محترم شهرستان رامهرمز و رامشیر که إن شاءالله در فرصت های آتی با دقت و جامعیت، گزارشی از آن تهیه خواهیم کرد، اگر فقط مسئله ی “حضور” ایشان را در شهرستان و مراسمات دینی و ملی و فرهنگی و حضور در مساجد و یا اماکن عمومی جهت شنیدنِ مطالباتمردمی و نخبگان، بررسی کنیم نتایج راضی کننده ای نیست. کافی است سری به مردم کوچه و بازار و یا مراکز دانشگاهی و یا فرهنگیان و یا روستائیان بزنیم و یا حتی از برخی مسئولین شهری در این باره سؤال کنیم تا همه از ناراحتی های خویش در طول این سه سال خبر بدهند.

اما متأسفانه و یا خوشبختانه! حضور یکی دوماهه ی ایشان، همزمان با جلسات تبلیغاتی با اعضای ستاد خویش در چند جای شهرستان و همچنین شروع زودهنگام تبلیغات برخی از رقبای دیگر، ذهن ها را کمی مشوش می کند. بطور مثال حضور آقای نماینده در چندین مراسم مهم فرهنگی و دینی و ملی نظیر مراسمات ۹دی، مراسم ۱۳ آبان، مراسمات جشن های میلاد ائمه و یا شهادت ائمه و یا دیگر مراسمات، در طول این سه سال به خصوص سال اخیر بسیار کمرنگ بوده است. حضور ایشان نه فقط در این مراسمات، بلکه در مراسمات ورزشی طی سه سال و مراسمات و برنامه های دیگر نیز کمرنگ بوده است و اساساً مردم عزیز و محروم ما و همچنین نخبگان فرهنگی در هیچ جایی نتوانستند مشکلات و مطالبات خود را با ایشان در میان بگذارند؛ اما بسیار ناباورانه ایشان و برخی مسئولین دیگر در برخی برنامه های ورزشی کم اهمیت نظیر فینال لیگ فوتبال رامهرمز(مسابقه دو تیم مربچه و شهید ادهم) و جام کشتی فرنگی رامهرمز حضور پیدا می کنند. البته باید دانست حتی آن جوانان ورزشی شهرستان امروز به مسائل مشرف هستند و صرف حضور برخی افراد دیگر برای آنان، نان نمی شود!

IMG_1074

به هر شکل با کمال احترام و ادب و به دور از تعصبات، از ایشان فقط یک سؤال می پرسیم آقای نماینده، حضور در برنامه ۹دی مهم تر بود یا حضور در این برنامه های دست چندم؟ علی رغم اینکه بسیج اقشار از حضرتعالی به عنوان نماینده شهرستان دعوت بعمل آورده بود! البته همین برنامه های کم اهمیت، نظیر مسابقات ورزشی نیز در طی سه سال گذشته، شاهد حضور گرم شما به عنوان حامی مالی و معنوی نبود! آقای بهمئی؛ ۹ دی روزی بود که ملت رشید ایران جلوی دشمنان نظام ایستادند و شما هم به برکت این ایستادگی امروز در جایگاه نمایندگی قرار دارید. شک نکنید که اگر فتنه گران موفق به براندازی می شدند امروز شما در هیچ جایگاهی، هیچ مسئولیتی نداشتید!

متأسفانه باید پذیرفت برخی حضورها از جنس حضور سالِ آخرِ نمایندگی است!! امیدواریم که در خصوص نماینده محترم شهرستانمان این نکته صدق نکند…

IMG_1055

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.