۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی » ویژه ها
  • شناسه : 3085
  • 21 مارس 2017 - 9:00

احمدی نژاد سال ۱۴۰۰ کاندیدای اصلاح طلبان می شود

🔴 احمدی نژاد سال ۱۴۰۰ کاندیدای اصلاح طلبان می شود 🔹روحانی و اصلاح طلبان به شدت دنبال سیاسی کردن انتخابات و احساسی کردن فضا بوده تا بتوانند از زیر فشار مطالبات مردمی و وعده های عملی نشده و فسادهای کلان بوجود آمده و سوالات مردم خارج شوند. چندماه قبل محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق […]

🔴 احمدی نژاد سال ۱۴۰۰ کاندیدای اصلاح طلبان می شود

mehdi ghasemi433-th4
🔹روحانی و اصلاح طلبان به شدت دنبال سیاسی کردن انتخابات و احساسی کردن فضا بوده تا بتوانند از زیر فشار مطالبات مردمی و وعده های عملی نشده و فسادهای کلان بوجود آمده و سوالات مردم خارج شوند. چندماه قبل محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق مان که در دوره اول خوش درخشید و در دوره دوم به علل مختلفه از مسیر اصلی به فرعی رفت آماده حضور در انتخابات شده بود. سفرهای استانی و نشست های شهرستانی و تشکیل شبکه ستاد انتخاباتی وی به رونق افتاد که با نهی رهبر حکیم انقلاب مواجه شد. احمدی نژاد با سفرهای استانی و زمزمه ورود به انتخابات –دانسته یا نادانسته- فضا را از فضای منطقی و مطالبات مردمی به فضای سیاسی و انتخاباتی تبدیل می کرد که با این نهی، فضا به شدت آرام شده و مطالبات مردمی در زمینه اقتصاد و معیشت و سیاست خارجی دوباره صدر اول رسانه ها و گفت و گوی مردم در هر کوچه و برزن شد.

🔹احمدی نژاد اما نمی خواهد بی تفاوت از این انتخابات بگذرد و با سنگینی و وقار و حفظ شخصیت خویش، خود را در قلوب حزب الله به عنوان حامی اصلی وی در سال های ریاست جمهوری، حفظ کند بلکه با رویکردی عجیب و خلاف گفته پیشین خود که از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کنم حتی اگر از نزدیک ترین هایم باشد، به حمایت ناشیانه ای از بقایی پرداخته. حمایت از شخصیتی که در حد و قواره یک رجل سیاسی یا حتی نخبه سیاسی و یا حتی عنصر سیاسی نیست بلکه کاندیدا شدن وی یک شوخی بزرگ است.
برهمگان و حتی احمدی نژاد واضح است که بقایی رد صلاحیت خواهد شد اما چرا احمدی نژاد همان آبروی باقیمانده را نیز می خواهد بر سر بقایی قمار کند؟ پاسخ روشن است. احمدی نژاد می خواهد با ردصلاحیت بقایی به جامعه القا کند که وی حامی کاندیدای جریان انقلابی و اصولگرا فارغ از اینکه کی باشد، نیست. وی می خواهد با جدا کردن سبد آرای خویش، زمینه شکست انقلابیون را فراهم کرده و با رأی آوردن روحانی این نکته را اثبات کند: “اصولگرایان و انقلابیون بدون من هیچ هستند!”.

🔹البته که دکتر احمدی نژاد با این بازی سیاسی و راه اندازی یک عروسک خیمه شب بازی می خواهد تأثیر خود را در سیاست شبیه تأثیر مرحوم هاشمی در سیاست جلوه دهد حال آنکه وی باید بداند مرحوم هاشمی –سوای از اینکه خط و مشی سیاسی وی را در این اواخر مخالف انقلاب می دانیم- اما برای رسیدن به هدف خود و اصلاح طلبان شخصیتی سیاست ورز و باهوش داشته و در راه هدف خود –هرچند باطل- از خودگذشتگی کرده و صراط و راه خود را مهم تر از خود می دانست چیزی که اما احمدی نژاد از آن بی بهره است. احمدی نژاد خودش را مهم تر از راه و صراط می داند. اگر وی جریان انقلاب و انقلاب را اصل می داند پس بهتر است از انقلابیون حمایت کند نه اینکه آبروی خود را صرف افرادی کند که مردم در سال ۹۲ به علت حضور آنها در دولت و وضعیت موجود آن وقت، به هاشمی و اصلاحات روی آوردند! و دلیل اصلی نه مردم به اصولگرایان در سال ۹۲، کارنامه دو سال آخر احمدی نژاد بود.

🔹از طرفی رأی “بخشی” از مردم به هاشمی و اصلاحات نه به خاطر علاقه به یک شخص، که به علت یک گفتمان و مکتب فکری و جریان می توان تحلیل کرد که برآورد این رأی خطی ۴-۵ میلیون نفر است. اما احمدی نژاد علی رغم حامیان قلیل متعصبی که وی را مهم تر از رهبری و انقلاب می دانند، صاحب مکتب و جریان نیست. بلکه علت اصلی حضور وی در کرسی ریاست جمهوری حمایت یک جریان و مکتب و گفتمان بود. آرای اصلی احمدی نژاد علاوه بر آرای ۱۰ میلیونی گفتمانی انقلابی، مابقی از توده های مردمی بوده که اساساً چه احمدی نژاد بیاید چه نیاید به یک نفر رأی می دهند.

🔹به نظر حقیر تأثیر احمدی نژاد در این انتخابات صفر و نزدیک به صفر است؛ بنابراین نیروهای انقلابی در سراسر کشور اساساً احمدی نژاد و گزینه وی -بقایی- را حتی در محاسبات خود نگنجانند و حتی به آنها هم فکر نکنند و بیشتر به فکر برنامه ریزی خود و رقابت با رقیب باشند. اگر انقلابیون در این انتخابات پیروز شوند، اصلاح طلبان در سال ۱۴۰۰ مجبور می شوند برای رقابت با گزینه انقلابیون از احمدی نژاد حمایت کنند. احمدی نژاد ۱۴۰۰ نقش هاشمی ۱۳۸۴ را خواهد داشت که اصلاح طلبان علی رغم انتقاد جدی به هاشمی مجبور به حمایت از وی شدند که رأی هم نیاورد. پیروزی گزینه نیروهای انقلابی در این انتخابات خطر مدعیان اصلاحات و احمدی نژاد را تا سال ها برطرف می کند اما پیروزی روحانی کار را برای ما در ۱۴۰۰ هم سخت خواهد کرد.

#داود_مدرسی_یان

______
✅ یاران۳۱۳ را به خانواده، دوستان و آشنایان معرفی کنید:
@yaran313_ir
https://t.me/joinchat/AAAAADwmIIzz_dvVUHQiag

نوشته های مشابه

با چهار سطل زباله جمع کردن، نمی‌توان نماینده‌ای موفق بود/برخی تا دیروز پدرشان یک کپر نداشت اما امروز میلیاردر شدند، از کجا آورده اید؟
فرشید کلاه کج، مدیرعامل فرودگاه عسلویه: رامهرمز در تمامی حوزه ها ضعیف مانده/ اولویت اصلی شهر، اشتغال است
گزارش یاران۳۱۳ از جاده مرگبار ابوالفارس- رامهرمز
لطفاً از عنوان “اصحاب رسانه” سوءاستفاده نکنید
شورای تامین بهتر می توانست عمل کند/ریشه نزاع طائفه ای پتک بدون تعارف جهل، ضعف قانون و عدم قاطعیت در برخورد جدی قضایی است/این مسئله با توصیه، موعظه و نصیحت قابل حل نیست بلکه این موضوع فرمانده می خواهد
جرم نیروهای انقلابی این است که به کسی باج نمی دهند/همین نیروهای انقلابی کشور را از دست فتنه گران نجات می دهند/چرا تمام مصاحبه های خود را از طریق رسانه های آشوب طلب نشر داده اید؟/بنگرید چه کسانی از اقدام شما خوشحال شده اند، حامیان آشوبگران فتنه ۸۸ یا انقلابیون و متدینین؟/گمان می کنید مردم راضی هستند؟

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.