۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگی » ویژه ها
  • شناسه : 1080
  • 26 اکتبر 2015 - 18:16

اصلاح ناشیانه “اپرای عاشورا”؛ تک خوانی زن و کف‌زدن‌های ممتد آقای‌وزیر در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان!+فیلم

چرا وزیر ارشاد استیضاح نمی شود؟ اصلاح ناشیانه “اپرای عاشورا”؛ تک خوانی زن و کف‌زدن‌های ممتد آقای‌وزیر در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان!+فیلم در حالی که علی جنتی، پس از انتشار فیلم نخست تک‌خوانی زن در اپرای عاشورا، رسانه‌های منتقد خود را تلویحا به مردم شام تشبیه کرد، فیلمی جدید از این تک‌خوانی منتشر […]

چرا وزیر ارشاد استیضاح نمی شود؟

اصلاح ناشیانه “اپرای عاشورا”؛ تک خوانی زن و کف‌زدن‌های ممتد آقای‌وزیر در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان!+فیلم

در حالی که علی جنتی، پس از انتشار فیلم نخست تک‌خوانی زن در اپرای عاشورا، رسانه‌های منتقد خود را تلویحا به مردم شام تشبیه کرد، فیلمی جدید از این تک‌خوانی منتشر شد.
اصلاح ناشیانه "اپرای عاشورا" و کف‌زدن‌های ممتد آقای‌وزیر!+فیلم

به گزارش یاران ۳۱۳ به نقل از جهان، نسیم نوشت:
هفته گذشته فیلمی مربوط به “اپرای عاشورا” منتشر شد که در آن خانمی مشغول به تک خوانی بود، این فیلم به صورت گسترده در فضای مجازی پخش شد و واکنش های مختلفی را برانگیخت. بسیاری نسبت به این اقدام وزارت ارشاد واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

با افزایش فشارها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص علی حنتی و معاونش علی مرادخانی، وی شخصا به تماشای این اثر نشست و پس از آن با لحنی آتشین رسانه های منتشر کننده فیلم و منتقدین عملکرد مرادخانی را مورد هجوم قرار داد.

وی تلویحا منتقدین را به دشمنان امیرالمومنین(ع) تشبیه کرد و گفت: با تماشای این اثر، سفری ذهنی به تاریخ داشتم و یاد زمانی افتادم که گفتند، امیرالمومنین (ع) در محراب کشته شده و برخی‌ها پرسیدند که مگر علی (ع) نماز هم می‌خواند؟!

علی جنتی همچنین اظهار داشت: وقتی این کار را دیدم، به آنچه در طول این چند روز روی خروجی سایت‌های خبری و برخی وبلاگ‌ها خواندم، فکر کردم و متوجه شدم، واقعا چه ظلم و جفایی نسبت به این کار می‌شود.

او همچنین رسانه های منتقد خود را به سیاست بازی متهم کرد: “جای تأسف دارد یکسری از عناصری که فقط و فقط به سیاست‌بازی فکر می‌کنند، به چنین کاری خدشه‌ وارد کنند و زحمات کسانی را زیر سوال ببرند.”

حسین نوش آبادی، معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم قاطعانه فیلم منتشره را زیر سوال برد و اظهار داشت: فیلمی که از سوی یکی از رسانه ها در این خصوص منتشر شد، صرفا فیلم زمان تمرین این گروه کـُر بوده است و آنها در حال اجرای رسمی نبوده اند و حتی در زمان تمرین هم تکخوانی صرف نبوده است ولی به خاطر فیلمبرداری از نمای نزدیک، این تصور به ذهن متبادر می شود که تکخوانی صورت گرفته است.

تعدادی نیز به دنبال این اظهارات جنتی و مقامات وزارت ارشاد، راه ملامت منتقدین را در پیش گرفتند و فیلم منتشر شده را «مربوط به زمان تمرین» و «فیلمبرداری از نزدیک» دانستند.

با وجود این که فیلم نخست منتشر شده کاملا واضح و بدون شک و شبهه بود اما «نسیم»، فیلمی جدید از این اپرا را منتشر می کند و امیدوار است مقامات محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص علی مرادخانی، معاون هنری این وزارتخانه در خصوص آن توضیحات قانع کننده ای ارائه کنند و پاسخ دهند اگر این اپرا از ابتدا بدون مشکل اجرا شده و پس از اعتراض اهالی رسانه یک شبه اصلاح نشده است ناهماهنگی های مبتدیانه در اجرا مربوط به چیست؟ ضمن آن که این بار فیلم از زاویه مخالف گرفته شده و دیگر توجیه فیلمبرداری از نزدیک پذیرفته نیست.

 

۱ دیدگاه

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    ازماست که بر ماست

    عدم انتخاب انسانهای صالح در پستهای حساس توسط ما مردم این فجایع را قطعا بدنبال دارد…خدا رحمت کند امام عزیزمان را که فرمود
    نگذارید انقلاب بدست نااهلان و نامحرمان بیفتد!!!
    آیا چنین اتفاقی در کشور نیفتاده است!؟….

    اللَّـهُمَّ عجل لولیک الفرج

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.