۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی » ویژه ها
  • شناسه : 866
  • 25 سپتامبر 2015 - 8:23

اولویت بررسی برجام در مجلس است/ فاجعه حج ما را از وظیفه اصلی غافل نکند

در حاشیه فاجعه شهادت حجاج در مراسم حج اولویت بررسی برجام در مجلس است/ فاجعه حج ما را از وظیفه اصلی غافل نکند « امروز یک عده‌اى در بخشهاى مختلف دنیاى اسلام به‌نام گروه‌هاى تکفیرى و وهابى و سَلَفى، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش میکنند، کارهاى بدى میکنند، کارهاى زشتى میکنند؛ اما […]

در حاشیه فاجعه شهادت حجاج در مراسم حج

اولویت بررسی برجام در مجلس است/ فاجعه حج ما را از وظیفه اصلی غافل نکند

« امروز یک عده‌اى در بخشهاى مختلف دنیاى اسلام به‌نام گروه‌هاى تکفیرى و وهابى و سَلَفى، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش میکنند، کارهاى بدى میکنند، کارهاى زشتى میکنند؛ اما اینها دشمنهاى اصلى نیستند؛ این را همه بدانند. دشمنى میکنند، حماقت میکنند اما دشمن اصلى، آن کسى است که اینها را تحریک میکند، آن کسى است که پول در اختیارشان میگذارد، آن کسى است که وقتى انگیزه‌ى آنها اندکى ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزه‌دار میکند؛ دشمن اصلى، آن کسى است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ایران مى‌افشاند؛ اینها آن دست پنهانِ سرویس‌هاى امنیتى و اطلاعاتى است. [اگر] انسان با دشمن فرعى سینه‌به‌سینه بشود، هم قواى او تحلیل میرود، هم نتیجه‌ى کارْ نتیجه‌ى مطلوبى نخواهد شد». ۱۳۹۳/۰۳/۱۴

  1. فاجعه شهادت حجاج بیت الحرام دل هر انسان آزاده را آزرده می کند؛ مسئولیت این حوادث فارغ از اینکه عمدی باشد یا سهوی، برعهده دولت آل سعود است. پیگیری قانونی و حقوقی این حوادث بر عهده دستگاه دیپلماسی و قضایی جمهوری اسلامی است هرچند که این دو دستگاه در حوادث مختلف در عرصه بین المللی به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده اند. بطور مثال پیگیری هزینه های مالی و معنوی کودتای مرداد ۳۲، پیگیری حقوقی قتل عام ۷ میلیون ایرانی در حمله نظامی انگلیس و شوروی سابق، پیگیری دارایی های بلوکه شده ایران توسط آمریکا، پیگیری حقوقی و قانونی کشتار حجاج ایرانی در سال ۱۳۶۶ و مواردی از این دست به جد جای پیگیری دارد. به هر حال امیدواریم دستگاه دیپلماسی دولت اعتدال که در این دو سال بارها و بارها به تهدیدات و توهین ها و تحقیرهای دولت های آمریکا، عربستان، فرانسه، ترکیه، امارات، بحرین، انگلیس و غیره پاسخ درخوری نداده است، در خصوص این قضیه پیگیری جدی کند.
  2. در حاشیه این فاجعه، باز دل های مریض و مغزهای پوسیده به جای محکوم کردن این کشتار با پاک کردن صورت مسئله به اصل حج به عنوان امر واجب الهی و عمل عبادی سیاسی حمله کرده اند که جواب به این سیاهه ها در این مطلب نمی گنجد.
  3. همانطور که می دانید تا قبل از این فاجعه تیتر اصلی اکثر رسانه های جهانی و داخلی مملکت موضوع برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) بین ایران و کشورهای ۵+۱ بوده است. به یکباره این مسئله در حاشیه خبر داغ کشتار حجاج قرار می گیرد. علی رغم پیش بینی برخی از عناصر سیاسی، برجام توسط کنگره آمریکا رد نشده است و مطابق با برنامه های کاخ سفید پیش رفته است.
  4. اینک برجام به ایستگاه آخر رسیده است یعنی رد یا تصویب توسط مجلس شورای اسلامی. اکثر دلسوزان نظام و ملت و اکثر کارشناسان فنی و متخصصان امور بین المللی برجام را مقدمه برنامه راهبردی آمریکا در قبال ایران می دانند. برجام را جزوی از راهبرد اصلی آمریکا که همان تغییر رفتار و تغییر رژیم در ایران است می دانند. رهبر حکیم انقلاب نیز در طی چندین سخنرانی به ابعاد برنامه جدید آمریکا در قبال نظامی اسلامی پرداخته است و مهم ترین نقشه دشمن را در این مقطع فعلی “نفوذ” می داند. آمریکا و غرب در برهه ی فعلی تنها امیدشان به تصویب برجام در ایران است. هرچند دولت تدبیر و امید با یک حربه جدید سعی کرد که برجام قبل از تصویب در ایران به یک سند الزام آور بین المللی تبدیل شود لکن مجلس شورای اسلامی که توسط رهبر حکیم انقلاب و قانون اساسی ملزم به بررسی آن شده است می تواند به عنوان سدی مقابل برجام و یا همان برنامه جدید آمریکا قرار بگیرد.
  5. مطابق با نظرات کمیسیون برجام در مجلس و اعلام مراجع رسمی، قرار است در این هفته گزارشی جامع از برجام در صحن علنی مجلس ارائه شود تا مجلس شورای اسلامی بتواند نظر خودش را اعلام بنماید. در این چند هفته که فشار افکار عمومی باعث شد ابهامات برجام و خطوط قرمزی رهبر پررنگ شود و به نوعی دولت در موضع ضعف قرار گرفته و حتی دولت سعی کند با هماهنگی رسانه های زنجیره ای، از افشا شدن متن برجام و آگاهی مردم جلوگیری کند دولت و جریان حامی دولت نتوانستند افکار عمومی داخل کشور را نسبت به برجام تغییر دهند. ظاهراً بهانه کشتار حجاج و فاجعه رژیم نامنحوس آل سعود باعث گشته تا بررسی برجام از تیتر اول رسانه سقوط کرده و تا اولویت ۵ و ۶ رسانه ها پائین بیاید. شک نکنید که از اولویت انداختن برجام در انظار عموم یعنی برگ برنده ای برای جریان نفوذ در نظام اسلامی.
  6. همانطور که رهبر حکیم انقلاب فرموده اند دشمن اصلی ما آمریکا است نه تکفیری ها؛ باید بدانیم که نباید اسیر بازی رسانه ای دشمن شویم. شاید حادثه کشتار حجاج با برنامه ریزی اطلاعاتی و جنگ روانی صورت گرفته باشد تا افکار عمومی از مهم ترین حادثه چند سال اخیر در تاریخ تعاملات ایران اسلامی با هژمونی قدرت غرب، یعنی برجام، منحرف شود. اگر حادثه سهواً هم صورت گرفته باشد باز اولویت اصلی ما بررسی برجام و حمایت از مجلس شورای اسلامی برای سدکردن راه نفوذ دشمن مهم ترین وظیفه ماست.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.