۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاست خارجی » سیاسی
  • شناسه : 1523
  • 19 دسامبر 2015 - 20:09

تحقیر بی‌سابقه معلمین ایرانی حاضر در امارات/ آقای قشقاوی به جای تکذیب کردن مانع بازداشت معلمین ایرانی در فرودگاه های امارات شوید

دادگاه العین در حکمی نهایی ضمن محکوم نمودن ۹ معلم ایرانی با در نظر گرفتن جریمه سنگین برای معلمان ایرانی، حکم ممنوع الخروج شدن آنها را به نیروهای امنیتی و فرودگاه های این کشور ابلاغ نموده است.

درسایه انفعال بی‌سابقه وزارت امورخارجه ایران اتفاق افتاد:

تحقیر بی‌سابقه معلمین ایرانی حاضر در امارات/ آقای قشقاوی به جای تکذیب کردن مانع بازداشت معلمین ایرانی در فرودگاه های امارات شوید

درست با گذشت دو ماه از اعلام خبر بازداشت معلمان ایرانی در امارات، دادگاه العین در حکمی نهایی ضمن محکوم نمودن ۹ معلم ایرانی با در نظر گرفتن جریمه سنگین برای معلمان ایرانی، حکم ممنوع الخروج شدن آنها را به نیروهای امنیتی و فرودگاه های این کشور ابلاغ نموده است که به نوعی این نوع بی احترامی به معلمین ایرانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کشورهای همسایه بی سابقه بوده است.
پایگاه ۵۹۸: مهر ماه امسال بود که برای نخستین بار ۹ معلم ایرانی که در امارات مشغول به تحصیل بودند به علت نداشتن «مجوز کار و کسب» یا «رخصه مهنیه» از امارت ابوظبی بازداشت شدند. چند روز بعد در سایه انفعال عجیب وزارت امور خارجه ایران، دادستانی العین ۹ معلم ایرانی را که به‌ بهانه نداشتن مجوز کار در این منطقه (العین ابوظبی ) مجرم اعلام کرده و هر کدام را به پرداخت ۵ هزار درهم محکوم و سرپرست مدارس ایرانی در امارات عربی را نیز به پرداخت ۵۰ هزار درهم محکوم نمود.
این درحالی است که حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه در مراسم تشییع پیکر احمد فهیما به این خبر واکنش نشان داد و تاکید نمود که معلمان ایرانی شاغل در امارات جریمه نشده اند.
درست با گذشت دو ماه از اعلام این خبر، دادگاه العین امارات در حکمی نهایی ضمن محکوم نمودن ۹ معلم ایرانی با در نظر گرفتن جریمه سنگین برای معلمان ایرانی، حکم ممنوع الخروج شدن آنها را به نیروهای امنیتی و فرودگاه های این کشور ابلاغ نموده است که به نوعی این نوع بی احترامی به معلمین ایرانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کشورهای همسایه بی سابقه بوده  است.
در همین خصوص یکی از معلم های ایرانی حاضر در امارات که از سوی دادگاه العین مجرم شناخته شده است در گفت وگو با خبرنگار پایگاه ۵۹۸ با اعلام این خبر بیان داشت: پس از گذشت چند ماه از آزادی معلمین بازداشت شده توسط دادستانی امارات و وعده وزارت امور خارجه برای حل و فصل این موضوع متاسفانه با خبر شدیم که دادگاه العین امارات ما را به پرداخت جریمه پنج هزار درهمی محکوم نموده است و این در حالی بود که پیش تر ادعا شده بود که جریمه ای در کار نخواهد بود.
وی افزود: اکنون که فصل تعطیلات مدارس است و هنگامی که معلم ها قصد بازگشت به ایران در ایام مرخصی خود را داشتند متوجه شدند که ممنوع الخروج هستند و یکی از معلم ها که چند روز پیش قصد خروج از کشور امارات را داشت توسط مامورین امنیتی فرودگاه دبی بازداشت شد و پس از چند روز زندانی شدن، با رایزنی های مسئولین ایرانی آزاد گردید. همچنین روز گذشته نیز یکی از همکاران خانم ما در امارات قبل از پرواز در فرودگاه دبی بازداشت شد و یک شب را در بازداشگاه سپری نمود.
معلم ایرانی حاضر در امارات بیان داشت: اکنون همه معلمین بلیط های پرواز خود به ایران خود را کنسل نمودند و پیگیری ها نشان می دهد که کنسولی در آن زمان که این معلم ها را آزاد کرده بود تعهد کرده بوده که شش ماهه مشکل اجازه کار آن ها را رفع کند اما طی این چندماه کار خاصی نکرده اگر همین دو سه ماه باقی مانده هم کاری نکند ضمن تعطیلی مدارس ایران تمامی کارکنان و معلمان مدارس در وضعیت غیرقابل پیشبینی قرار می گیرند .
ایشان در ادامه با توجه به انفعال وزارت امور خارجه کشورمان برای پیگیری موضوع رفع مشکل معلمان ایرانی حاضر در امارات اظهار نمود: معلمان ایرانی نگران آن هستند که سابقه زندان در پرونده شان بماند و به همین علت همگی بلیط ها را کنسل کرده اند و از سفر به ایران باز مانده اند.

وی در پایان گفت: سفیر ایران در امارات هم درحال تحویل مسئولیت است که همین امر باعث شده احتمال استفاده از توان یک سفیر باسابقه در آنجا که بتواند با رایزنی مشکلات را حل نماید را نیز از دست بدهند .

لازم بذکر است جمهوری اسلامی ایران، ۹ مجتمع آموزشی از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه در امارت‌های ابوظبی و دبی دارد که بیش از پنج‌هزار دانش آموز دختر و پسر در آنها براساس نظام آموزشی ایران و در چارچوب مقررات آموزش و پرورش امارات مشغول به تحصیل می باشند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.