۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی » ویژه ها
  • شناسه : 1434
  • 30 نوامبر 2015 - 19:54

سوءاستفاده غیرمجاز از عناوین علمی توسط یک نماینده که به ۶ ماه حبس محکوم شد/ نماینده ای که دکتری نداشت/ استفاده غیرقانونی از عناوین علمی در فریب افکارو آرای مردم مؤثر است

هدف بازخوانی این پرونده از سوی یاران ۳۱۳ الگوگیری دیگر استان ها و شهرها از پیگیری برخی مردم شهرستان مبارکه استان اصفهان است. مردم دیگر شهرها نیز می توانند با بررسی دقیق اوضاع نماینده شهرستان خود، نسبت به سوءاستفاده یا عدم سوءاستفاده از عناوین علمی او آگاهی یابند.

بازخوانی یک پرونده

سوءاستفاده غیرمجاز از عناوین علمی توسط یک نماینده که به ۶ ماه حبس محکوم شد/ نماینده ای که دکتری نداشت/ استفاده غیرقانونی از عناوین علمی در فریب افکارو آرای مردم مؤثر است

 110318-IMG20554304

سرویس سیاسی – یاران ۳۱۳؛ به نقل از صراط بعد از انتخابات مجلس فعلی که در اسفندماه سال ۹۰ برگزار گردید علی ایرانپور با کسب رأی اکثریت از مردم شهرستان مبارکه راهی بهارستان شد. اما تا قبل از رأی به اعتبارنامه وی توسط مجلس، برخی شهروندان مبارکه با شکایت از ایشان در خصوص “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی” او را به دادگاه کشاندند که سرانجام وی به ۶ ماه حبس و نهایت بعد از اعتراض به جریمه نقدی تبدیل شد. با اعتراض تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه علی ایرانپور منتخب مردم مبارکه، وی نیز متعاقبا به اعتبار نامه بسیاری از نمایندگان تهران معترض شد که همین امر موجب بوجود آمدن چالشی جدید در روزهای ابتدایی تشکیل مجلس نهم شد .

3

به گزارش سرویس سیاسی صراط، در سوابق علی ایرانپور منتخب مردم شهرستان مبارکه سابقه محکومیت به حبس به مدت “سه ماه و یک روز” و “شش ماه” دیده می شود .

وی که در زمان تبلیغات انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سوابق تحصیلی اش  نوشته بود: “دکترای پیراپزشکی، فوق لیسانس علوم سیاسی، لیسانس حقوق، مهندسی شهرسازی” با شکایت صورت گرفته

به عنوان “استفاده از عناوین غیرمجاز در ایام تبلیغات مجلس” به دادگاه رفته و به شش ماه حبس تعزیری  محکوم شده بود .

این رای که به دلیل استفاده غیرمجاز از عناوین علمی توسط دادگاه عمومی شهرستان مبارکه صادر گردیده با تقاضای تجدید نظرخواهی ایرانپور مواجه شده بود.

منتخب مردم مبارکه در برخی از سخنرانی ها و تبلیغات مکتوب اش از عنوان دکترای پیراپزشکی استفاده کرده که با توجه به شکایت مطرح شده و استعلام مربوطه از مراکز علمی ذیربط مشخص شده که اساسا “در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مقطع و رشته ای تحت عنوان دکترای پیراپزشکی وجود ندارد.”
جالب اینجاست که طی اعلام رسمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، علی ایرانپور در مقطع کارشناسی ارشد تنها ۲۴ واحد را گذرانده و به دلیل عدم مراجعه در شرایط اخراج قرار گرفته است .
ماجرا جایی جالب تر می شود که ایرانپور در بخش سوابق علمی تبلیغاتش علاوه بر موارد فوق از عنوان مهندسی شهرسازی استفاده کرده که بنا بر اعلام دانشگاه پیام نور استان اصفهان وی تنها ۵ واحد درسی در این رشته را گذرانده است .

بنا بر این گزارش وی پیش از این نیز به دلیل سرقت یک فقره چک به سه ماه و یک روز حبس تعزیری و رد مال محکوم شده بود .

اسناد محکومیت های ایرانپور به همراه پاسخ دانشگاههای مربوطه پیرامون مدارج تحصیلی طی شده توسط منتخب مردم مبارکه به خوبی نشان خواهد داد که اعتراض صورت گرفته به اعتبار نامه وی در مجلس نتیجه ای را در بر خواهد داشت .

گفتنی است مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز گذشته طی تذکر آئین نامه ای گفته بود : “یک آقایی که پرونده‌اش در شعبه ۱۳ که بنده عضو آنجا بودم، مطرح شد و اتفاقا اعضای شعبه با تسامح و بزرگواری با وجود اینکه این فرد سه ماه و یک روز زندان داشت و به ۶ ماه زندان محکوم شده بود، پرونده‌اش را تائید کرده بودند اما این مسئله مورد اعتراض دو نفر از برادران بزرگوار قرار گرفت. من از مردم شریف مبارکه عذرخواهی می‌کنم که به این فرد رای مثبت دادند. این فرد به ۲۲ نفر نماینده تهران یکجا اعتراض کرده و اگر هیچ دلیلی بر عدم صلاحیت وی نبود، همین گروکشی حاکی از عدم صلاحیت آقای ایران‌پور است”.

در ادامه می توانیم اسناد اسکن شده پرونده محکومیت این نماینده را مشاهد کنیم که ایشان از عناوین علمی سوء استفاده کرده است.

هدف بازخوانی این پرونده از سوی یاران ۳۱۳ الگوگیری دیگر استان ها و شهرها از پیگیری برخی مردم شهرستان مبارکه استان اصفهان است. مردم دیگر شهرها نیز می توانند با بررسی دقیق اوضاع نماینده شهرستان خود، نسبت به سوءاستفاده یا عدم سوءاستفاده از عناوین علمی او آگاهی یابند. بی تردید سوءاستفاده از عناوین علمی توسط برخی کاندیداها می تواند در فریب افکار عمومی و آرای مردم تأثیرگذار باشد.

اسناد:

 1

2

3

4

5

6

7

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

۱ دیدگاه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.