۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصادی » ویژه ها
  • شناسه : 816
  • 20 سپتامبر 2015 - 23:31

شرکت ملی حفاری ایران، چرا خون به دل سازندگان بومی میکند!

در حاشیه تعطیلی دکل های حفاری: شرکت ملی حفاری ایران، چرا خون به دل سازندگان بومی میکند!  یاران ۳۱۳ به نقل از عصر اهواز – شرکت ملی حفاری که از ثمرات انقلاب اسلامی محسوب و در سنوات گذشته با داشته ها و نداشته هایش سهم مناسبی در حوزه حفاری ایفا میکرد اکنون با هزاران مشکل، […]

شرکت ملی حفاری ایران، چرا خون به دل سازندگان بومی میکند!

 یاران ۳۱۳ به نقل از عصر اهواز – شرکت ملی حفاری که از ثمرات انقلاب اسلامی محسوب و در سنوات گذشته با داشته ها و نداشته هایش سهم مناسبی در حوزه حفاری ایفا میکرد اکنون با هزاران مشکل، بخاطر بیتوجهی مدیرانش از چرخه بازیگران شایسته صنایع نفت ایران عقب مانده اما از آنجاییکه مدیران صف و ستادشان با جابجاییهای مداوم میکوشیدندتا نقطه عطف باشند، بهمان دلایل نقطه ضعف شدند.
درد نامدیریتی همان متخصصین توانایی که به اسم سرچاهها مقتدرند اما پشت میزها منفعلند. برخی میگویند تحریمهای نفتی مزید بر علت شدند برخی دیگر میگویند در همین سنوات گذشته شرکت ملی حفاری ، فرصتهای بیشماری برای حضور در نظام بین الملل و تامین اهداف خود داشته که هیچکدامشان تحقق نیافت و البته برخی میگویند نقاط قوتی هم داشته اما در نگاه نگارنده، کوچکترین موارد یاد شده در یکسال گذشته تاکنون،تنها سفارشات ملی حفاری به قطعه سازان بومی استان بود که موجی از شوق در دلهایشان فراهم آورد فارق از اینکه ملی حفاری در این رهگذر به رونق اقتصاد نفتی و عرصه انرژی توجهی نداشته است . متاسفانه همه مدیران ارشدی که سفارش ساخت قطعات خود را به سازندگان داده بودند اکنون هیچ توجهی به همان سفارشات آماده شده خود.توسط پیمانکاران را ندارند و همین عامل بسیاری از قطعه سازان بومی را به ورطه نابودی و شکست کشانده زیرا آنان برمبنای قراردادهای موجود و صرف هزینه های بیشمار قطعات را ساختند و منتظر ماندند تا با آنها تسویه حساب کرده و قطعاتشان را ببرند اما اینگونه نشد . کدام آدم عاقلی باور میکند که مدیریت شرکت ملی حفاری برای پساتحریم برنامه و راهبرد دارد و از نظام بین الملل در حوزه نفت حذف نمیشود؟ کدام آدم عاقل باور میکند مدیر لایقی اکنون پرچمدار شرکتی شده که مولود انقلاب و از افتخارات ایران بوده است و خودش تنها بر سر چاهها حماسه آفریده و اکنون همان زحمات را با نامدیریتی برباد میدهد؟ چرا آقای استاندار که مدام دم از حمایت تولیدات و تولید کنندگان بومی میزند خاموش نشسته و به دلِ خون سازندگان بومی قطعات نگاهی نمیکند ؟ چرا اکنون که وقت همدلی و باورداشتن توانمندیهایمان شده همین عزیزان سکوت کرده اند و با دست خود تیشه به ریشه تدبیر و امید میزنند؟ اکنون از سو مدیریت و بی تدبیری همین آقایان چه کسی بغیر از سازندگان و پیمانکاران بومی متضرر میشوند؟چرا بیش از یک سال است سفارش قطعه داده اند و قطعاتشان در ماههای گذشته آماده تحویل بوده اما هیچکس در شرکت ملی حفاری پاسخگو نیست ؟

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.