۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگی
  • شناسه : 203
  • 08 دسامبر 2014 - 6:58

مدیرکل ارشاد خوزستان: اداره کل ارشاد خوزستان با جشنواره‌های بدون ریشه موافق نیست

مدیرکل ارشاد خوزستان: اداره کل ارشاد خوزستان با جشنواره‌های بدون ریشه موافق نیست رامهرمزنیوز:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در رامهرمز گفت: این اداره کل با برگزاری جشنواره‌هایی که فقط اسم جشنواره داشته باشند و ریشه‌ای نیست و با یک تلنگر از بین می‌رود، موافق نیست. به گزارش رامهرمزنیوز،همایون قنواتی اظهار کرد: در حوزه تئاتر، […]

مدیرکل ارشاد خوزستان:

اداره کل ارشاد خوزستان با جشنواره‌های بدون ریشه موافق نیست

رامهرمزنیوز:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در رامهرمز گفت: این اداره کل با برگزاری جشنواره‌هایی که فقط اسم جشنواره داشته باشند و ریشه‌ای نیست و با یک تلنگر از بین می‌رود، موافق نیست.

به گزارش رامهرمزنیوز،همایون قنواتی اظهار کرد: در حوزه تئاتر، تئاتری‌های استان معمولا نمایش‌هایی را به روی صحنه می‌آورند که تماشاچی عمومی ندارد و فقط اندک تماشاچی خاص آن نمایش را همراهی می‌کند.

وی با نارضایتی از وضعیت جشنواره‌های تئاتر استان افزود: جشنواره‌های تئاتری ما تاکنون چه سودی برای جامعه و آینده تئاتر داشته و یا خواهد داشت، لذا این نوع نگرش باید تغییر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: به علت عدم برنامه‌ریزی مناسب، با روح و روان جوانان و نیروهای تئاتری در مسیر رسیدن به جشنواره‌ها بازی می‌شود که این امر به هیچ‌وجه پسندیده نیست.

قنواتی با بیان اینکه خلق هنر برای هنرمند مثل این است که نوزادی را به دنیا آورده، ادامه داد: اما متاسفانه هنرمندان ارتباطشان با مردم قطع است و نگاهی به مردم ندارند زیرا که دیدگاه خود را خاص کرده و این دیدگاه خاص تاثیرگذار نیست.

وی همچنین عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد استان خوزستان با برگزاری جشنواره‌هایی که فقط اسم جشنواره داشته باشند و ریشه‌ای نیست و با یک تلنگر از بین می‌رود، موافق نیست.

این مدیرکل ضمن تشویق هنرمندان به سوی برنامه‌های فرهنگی ریشه‌دار گفت: باید هویت قومی، ملی، دینی، انقلابی و نوع جهان‌بینی‌مان در آثار هنری‌ نمود داشته باشد زیرا که سابقه فرهنگی و هنری کهن و دیرینه‌ای داریم.

قنواتی در پایان با تاکید بر اینکه باید استعدادهای خودمان را بشناسیم و از سرداران دفاع مقدس، پزشکان خیر، نخبگان شهرستان تقدیر کنیم، افزود: این امر باعث می‌شود مسیر دیدمان نسبت به فعالیت‌های گذشته تغییر کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.