۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه ها
  • شناسه : 770
  • 09 سپتامبر 2015 - 7:25

مطابق با قانون اساسی، مجلس باید توافقنامه را رد یا تصویب کند/منفعل نباشید و در کنار مابقی نمایندگان جهت بررسی برجام اقدام کنید / مبادا نزدیکی تان به دولت مانع بررسی صحیح و منصفانه برجام شود

در نامه یاران انقلاب اسلامی خطاب به بهمئی نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس در خصوص برجام عنوان شد: مطابق با قانون اساسی، مجلس باید توافقنامه را رد یا تصویب کند/منفعل نباشید و در کنار مابقی نمایندگان جهت بررسی برجام اقدام کنید / مبادا نزدیکی تان به دولت مانع بررسی صحیح و منصفانه برجام شود […]

در نامه یاران انقلاب اسلامی خطاب به بهمئی نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس در خصوص برجام عنوان شد:

مطابق با قانون اساسی، مجلس باید توافقنامه را رد یا تصویب کند/منفعل نباشید و در کنار مابقی نمایندگان جهت بررسی برجام اقدام کنید / مبادا نزدیکی تان به دولت مانع بررسی صحیح و منصفانه برجام شود

 

35579_650

متن نامه یاران انقلاب اسلامی شهرستان رامهرمز خطاب به آقای شمس الله بهمئی نماینده محترم رامهرمز و رامشیر در خصوص برجام

 

بسمه تعالی

نماینده محترم مردم شریف شهرستان رامهرمز و رامشیر و حومه در مجلس شورای اسلامی

سلام علکیم

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) و با احترام؛ مجموعه یاران انقلاب اسلامی به نمایندگی از خیل عظیمی از مردم شریف رامهرمز و رامشیر نکاتی را به آن مقام متذکر می شود.

به موجب اصل۷۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:«عهدنامه، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقتنامه های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد». در همین راستا اصل۱۲۵ همین قانون مقرر می‌دارد: “امضا عهدنامه‌ها، مقاوله نامه‌ها، موافقت نامه‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضا پیمانهای مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور یا نماینده قانونی اوست.”

مستحضر هستید که دولت محترم در طول دو سه ماه اخیر از ارسال متن برجام به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی خودداری ورزیده است و دلیل آنها بالاخص جناب آقای رئیس جمهور این مسئله بوده است که :«ما چیزی را امضا نکرده ایم!! قرار شد دولت ها تفاهمی داشته باشند تا نتیجه آن در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برسد». همزمان نیز هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی و شخص علی لاریجانی رئیس محترم مجلس به صورت غیرقانونی و همسو با دولت سعی بر همراهی با دولتمردان در خصوص برجام عمل کرده است. بعد از این عملِ نابجا و غیرقانونی رهبر حکیم انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری فرمودند:«من معتقدم و به آقای رئیس جمهور همه گفته ام که مصلحت نیست مجلس را از بررسی برجام کنار گذاشت. این حق نمایندگان ملت است که برجام را رد یا تصویب کند». باز بعد از این دستور صریح، دولتمردان از ارسال متن برجام در قالب لایحه به مجلس خودداری ورزیده اند!

همچنین در جریان هستید که کمیسیون برجام متشکل از ۱۵ نماینده با سلایق مختلف تشکیل شده است و جلساتِ تخصصی و فنی با حضور تیم فعلی و تیم سابق مذاکره کننده کشورمان برگزار کرده است. نخست از شما به علت عدم کاندیدا شدن برای این کمیسیون اظهار گله و ناراحتی می کنیم واما بعد چند نکته اساسی را عرض می نمائیم:

  1. قانون اساسی و حضرت امام خامنه ای(حفظه ا…) این وظیفه را بر عهده ی مجلس شورای اسلامی گذاشته اند تا به صورت دقیق، تخصصی و فنی و با رعایت خطوط قرمز نظام اسلامی که در ادامه به چند نمونه اشاره می شود، برجام را بررسی کرده، سپس رد یا تصویب نمایند. برخی از خطوط قرمز رهبر حکیم انقلاب را جهت تذکر و یادآوری ذکر می کنیم: الف) عدم بازدید از مراکز نظامی و حساس. ب) عدم محدودیت بیش از ۱۰ سال. ج) عدم بازرسی غیرمتعارف – به طوریکه نظارت و بازرسی از ایران اسلامی همانند بازرسی از تمام کشورها باشد د) لغو کامل تحریم ها. ه) برچیده شدنِ چارچوب تحریم ها. ن) ادامه غنی سازی و فعالیت های هسته ای. ز) حفظ فردو و آب سنگینِ اراک. ش) همزمان شدنِ امضای توافق با لغو تحریم ها. جهت مطالعه خطوط قرمز رهبری می توانید به ارگان رسمی دفتر مقام معظم رهبری مراجعه بفرمائید.
  2. شما به عنوان نماینده مردم شریف رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، در برابر ملت سوگند یاد کرده اید که در حفظ منافع ملی کوشا باشید. امید است همزمان و درکنارِ برخی نمایندگان انقلابی نسبت به بررسی توافقنامه ای که به جد نقطه ی عطفی در سرنوشت نظام اسلامی رقم خواهد زد شاهد حضور شما باشیم. متأسفانه در مدت سه سال نمایندگی حرکت خاص و انقلابی در سطح مجلس از شما شاهد نبوده ایم و در مدت دوسال اخیر نیز کاملاً در برابر کژی ها و کاستی ها و در برابر سیاست های غلطِ دولت و دولتمردان سکوت کرده اید. در طول مدت مذاکرات هسته ای که عقب نشینی های فراوانی از سوی دولت محترم در عرصه ی سیاست خارجی شاهد بوده ایم هیچگونه تذکری از شما در صحن علنی و یا جلسات غیرعلنی صورت نگرفته است! شما می بایست در این مقطع خاص به دور از جناح های سیاسی، منافع ملی را در نظر گرفته و با همراهی با دیگر نمایندگان انقلابی برجام را با خطوط قرمز رهبری نظام و قانون اساسی بسنجید! امید است نزدیکی شما به دولت شما را از راه انصاف و بررسی صحیح و بادقت برجام خارج نکند.
  3. قطعاً آینده گان در مورد ما قضاوت خواهند کرد همان طور که ما در مورد گذشتگان قضاوت می کنیم؛ برخی را ستایش و برخی را سرزنش کرده ایم. برخی عهدنامه ها و توافق نامه ها را شرافتمندانه می نامیم و برخی را همانند ترکمانچای و گلستان ننگین نامه! شک نکنید که آینده گان در خصوص عملکرد شما به عنوانِ نماینده ای در مجلس شورای اسلامی قضاوت خواهند کرد که در ماجرای بررسی برجام سستی ورزیده یا کوشا بوده اید؟
  4. همچنین آینده سیاسی شما و دیگر نمایندگان به دست ملت ایران رقم خواهد خورد. آینده ی خوب و درخشان و یا آینده ای همانند خیلی از نمایندگان مجلس ششم که برای همیشه تاریخ مهر ننگ بر پیشانی شان خورده است. آینده سیاسیِ کسانی که در جهت انقلاب و ارزش های اسلامی و بیانات امام و رهبری عزیز قدم برداشته اند یا بالعکس قدم بر نداشته و یا حتی مخالفت کرده اند به دست نهادهای مردمی و نظارتی بر انتخابات و مردم شریف رامهرمز و رامشیر رقم می خورد. مردم رامهرمز و رامشیر از شما به عنوانِ نماینده و وکیل شان در مجلس شورای اسلامی، انتظار داشته و دارند که بسیار بیشتر از پیش وارد عمل شده و نسبت به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی و همکاری با نمایندگان انقلابی حاضر در کمیسیون برجام بکوشید و از حالت منفعلانه در خصوص فضای کلان کشور خارج شوید.
  5. نگذارید به هیچ وجه سایه ی وعده و وعیدهای انتخاباتی برخی دولتمردان بر عملکرد شما، خاصاً در باب بررسی برجام تأثیر بگذارد. هر گونه اهمال و سستی از هیچ نماینده ای پذیرفته نیست. مطابق با نظر ولی فقیه و قانون اساسی، نمایندگان مجلس شرعاً و قانوناً وظیفه دارند که متن برجام را با خطوط قرمز وفق داده و در صورتِ عبور از خطوط قرمز آن را رد کنند. عملکرد شما به عنوانِ نماینده رامهرمز و رامشیر قطعاً از دیدگان با بصیرت نخبگان و فعالان سیاسی و فرهنگی رامهرمز و رامشیر به دور نیست همانطور که تا حالا نیز ناظر بر عملکرد شما بوده اند و إن شاءا… در وقت مقتضی نقاط قوت و ضعف شما به مردم محروم و مظلوم رامهرمز و رامشیر اعلام خواهد شد.

خداوند متعال توفیق روزافزون در جهت خدمت به نظام اسلامی و پیگیری منویات رهبر حکیم انقلاب و خدمت به مردم محروم شهرستان های رامهرمز و رامشیر و حومه به شما عنایت بفرماید.

والسلام علیکم

مجموعه یاران انقلاب اسلامی شهرستان رامهرمز

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.