۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه ها
  • شناسه : 136
  • 27 آگوست 2014 - 0:43

نامه انتقادی و صریح اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان به ضرغامی

در پی پخش گزارش هفته گذشته برنامه ۹۰ انجام گرفت: نامه انتقادی و صریح اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان به ضرغامی نمایندگان مجمع استان خوزستان با جمع آوری امضا و ارسال نامه ای به سازمان صداوسیما خواستار تغییر رویه این سازمان در پخش گزارش های راهکارهای انتقال آب به زاینده رود شدند. به گزارش موج […]

در پی پخش گزارش هفته گذشته برنامه ۹۰ انجام گرفت:

نامه انتقادی و صریح اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان به ضرغامی

نمایندگان مجمع استان خوزستان با جمع آوری امضا و ارسال نامه ای به سازمان صداوسیما خواستار تغییر رویه این سازمان در پخش گزارش های راهکارهای انتقال آب به زاینده رود شدند.

به گزارش موج چهارم، متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس ضرغامی

ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

نظر به نقش و اهمیت انکار ناپذیر رودخانه کارون در اقتصادی، کشاورزی و… و تعلق خاطر مردم خوزستان به این رود، متأسفانه طرح و اجرای غیر کارشناسی انتقال آب کارون از سرشاخه ها چند سالی است توسط نمایندگان و مسئولان چند استان پیگیری و عملیاتی شده است، لذا از آنجا که ادامه این طرح پیامدهای منفی بسیاری همچون معضلات زیست محیطی در پی خواهد داشت و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی با کلاس خاک بالا و در جلگه قرار گرفتن آن، شرط عقل این است که مسئولان با توسعه کشاورزی در خوزستان با کمترین هزینه ممکن بیش از یک سوم غذای کشور را تأمین کنند نه اینکه بدون در نظر گرفتن منافع جمعی با اعمال سیاست های غلط قطب کشاورزی کشور را بخشکانند.

نمایندگان خوزستان مخالف توسعه برابر و همگون کشور نمی باشند، اما نمی توانند شاهد توسعه ی استان های دیگر به بهای نابودی خوزستان سرافراز باشند.

متاسفانه پس از توهین علنی سریال سرزمین کهن توسط صدا و سما باردیگر برنامه نود در تاریخ ۲۷/۰۵/۱۳۹۳ با پخش گزارشی مغرضانه و به دور انصاف در خصوص وضعیت زاینده رود انتقال آب کارون از سرشاخه ها را امری ضروری و اجتناب ناپذیر عنوان کرد و این شائبه را در بین مردم غیور و ولایتمدار خوزستان به وجود آورد که صداوسیما با تعمد و خلاف منافع ملی در پی توجیه انتقال غیرکارشناسی آب کارون می باشد.

جناب آقای ضرغامی به سرزمین نفت و خون، به سرزمین زلال مقاومت و شجاعت بیندیشید، به خون های ریخته شده در خوزستان و گلوی زخمی کارون که بوی شعر و شعور و شهادت می دهد.

چرا با نگاه غیر کارشناسی خاطر مردم فهیم خوزستان را مکدر می سازید؟ مردم شهرهایی از جمله بهبهان، ایذه، مسجد سلیمان، اندیکا، شادگان، خرمشهر، آبادان، آغاجاری و … که در گرمای طاقت فرسا روزانه کمتر از یک ساعت آب شرب بهره مند هستند. آیا این انصاف است که رسانه ملی یاریگر این اقدام غیر کارشناسی و غیر منصفانه باشد؟

خواهشمند است در راستای توجه به منافع ملی با عذرخواهی و دلجویی از مردم شریف و شهیدپرور خوزستان اقدامات مقتضی را به عمل آورید و مجمع نمایندگان خوزستان را از نتیجه آن مطلع فرمایید.

گفتنی است که این نامه از سوی تمامی اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان امضا و به سازمان صدا و سیما ارسال شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.