۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » یادداشت
  • شناسه : 628
  • 08 آگوست 2015 - 0:10

وقتی نیمچه بادی شهری را بهم ریخت!!

یادداشت// در حاشیه باد شبه طوفان در رامهرمز و حومه وقتی نیمچه بادی شهری را بهم ریخت!! روز پنج شنبه ۱۵ مردادماه ساعت ۱۹ عصر باد شدیدی با سرعت ۵۰ إلی ۶۰ کیلومتر بر ساعت شمال و شرق خوزستان را در هم نوردید و خسارت قابل توجهی به برخی مناطق وارد ساخت. این باد شدید […]

یادداشت// در حاشیه باد شبه طوفان در رامهرمز و حومه

وقتی نیمچه بادی شهری را بهم ریخت!!

  1. روز پنج شنبه ۱۵ مردادماه ساعت ۱۹ عصر باد شدیدی با سرعت ۵۰ إلی ۶۰ کیلومتر بر ساعت شمال و شرق خوزستان را در هم نوردید و خسارت قابل توجهی به برخی مناطق وارد ساخت. این باد شدید که به طوفان شباهتی داشت باعث قطع درختان، شکستن پایه های انتقال برق، و قطع خدمت رسانی آب و برق شده است. شاید بتوان اعتراف کرد که بیشترین صدمات به شهرستان رامهرمز و بخش های اطراف شهرستان وارد شد. بخش های ابوالفارس، سلطان آباد و رود زرد و روستاهای اطراف متحملِ هزینه های سنگین شده و به گفته ی فرماندار محترم شهرستان بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است. باد شدید ۳ ساعته هرچند نسبت به طوفان های شدید در برخی کشورها و استان های کشورمان بسیار بسیار شدتِ کمتری داشت لکن خسارت های فراوانی وارد ساخت و به نوعی آزمون و مانوری واقعی بود برای سنجیدن توانِ ادارات و مسئولین شهرستان و همچنین سنجش توان و تدبیر مدیریت بحران شهرستان!
  2. هر چند بعد از شدت باد جلسه ی مدیریت بحران شهرستان گرفته شد و ادارات مختلفه برای رفع موانع خدمت رسانی به مردم وارد عمل شدند و زحماتی را نیز متحمل شدند لکن نتوانست مردم رامهرمز را خوشحال کند. در چنین مواقعی قطعاً حفظِ آرامش و خونسردی و روحیه تعاون و همکاری مردم با مسئولین به خوبی لحاظ شد و اعتراض یا انتقاد آنچنانی نیز به مسئولین محترم، خاصاً مدیریت بحران شهرستان و مسئولین سازمان های آب و برق نشد.
  3. این همراهی و همدلی یک بحث عقلانی است. مشکل طبیعی بوجود آمد پایه های برق شکسته و آب برخی مناطق تا ۲، ۳ روز هنوز هم قطع می باشد. اما با وجود زحمات پرسنل برخی ادارات و اعزام برخی اکیپ ها از شهرستان های اطراف، کام مردم شیرین نشد. چرا با یک نیمچه بادی کل زیر ساخت های شهرستان زیر و رو و برق و آب شهرستان قطع شود؟ خسارت هایی که در این چند روز به بدنه این شهر وارد گردیده چگونه میخواهد جبران گردد؟ مردم شهرمان که در طول دو دهه شعارهای غیرواقعی تأمین آب شربِ شهرستان را بارها و بارها از سوی حضرات نمایندگان شنیده اند اکنون از نعمت آب غیر شرب نیز بی نصیب گشته اند (از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید). البته در حالت عادی و قبل از این نیمچه باد باز قطعی آب و برق در شهرستان عادت شده بود. برخی مناطق بارها و بارها مطالبات خویش را از طریق تریبون های مختلف بیان کرده اند. اما باز با یک نیمچه بادِ شبه طوفان، آب و برق کل شهرستان قطع شد. البته این انتقاد به معنای عدم زحمت پرسنل خوب و زحمت کش سازمان آب و برق شهرستان و دیگر خادمان نیست بلکه باید اذعان کرد این مدیریت بحران و حتی مدیریتِ در حالت عادی خودش بحران ساز است! برخی مناطق اصلی شهرستان نظیر فلکه ادهم تا علمدار و فاز ۴ و کوی اسدآبادی و همچنین بخش های ابوالفارس و سلطان آباد به مدت دو روز از نعمت آب بی نصیب گشته اند. مردم تا دیروز مشکل آب شرب داشتند حال چند روز است که دیگر خبری از همان آب غیر قابل شرب و صرفا جهت نظافت هم نیست. در گرمای طاقت فرسای خوزستان آب و برق نیاز اساسی مردم است و نباید حتی چند دقیقه قطعی وجود داشته باشد. بادی که نمیتوان به آن لقب یک طوفان واقعی را داد در یک چشم به هم زدن تمام ساختارهای شهر را با خود برد و همه چیز را بهم ریخت ، برق ، آب و … .
  4. چرا ساختارهای اساسی درون شهرستان به یک مو بند شده است ؟ چرا همه فعالیت ها را به صورت روکار انجام داده ایم که با یک جرقه کوچک همه آنها از هم می پاشد؟ حال اگر خدای ناکرده یک زلزله یا طوفان واقعی بر شهر ما سایه می انداخت عواقب آن چه می شد؟ بهتر نیست مسئولین ما به جای مانورهای تبلیغاتی در ادارات مختلف از قبیل : برق ، آب و … به دنبال فعالیت های ساختاری خود باشند تا شاهد اینچنین خرابی های گسترده ای نباشیم. شهری که مشکلات متعددی دارد چگونه باید در حال حاضر مبلغی بالای چندین میلیارد را برای جبران خسارت تامین نماید؟ ما قطعا قدردان زحمات این چند روزه عزیزان هستیم ولی به نظر شما اینگونه مدیریت کردنها چه دردی را از دردهای بیشمار این مردم دوا میکند ؟ …

سید امین کشاورز

۲ دیدگاه

  1. بابا به خدا از این فضای سیاست زده خسته شدیم . از نداشتنها ، از فقر ، بیکاری و … خسته شدیم.
    آب نداریم آقایان در مکانهای خراب شده دور هم جمع میشوند و عکس انتخاباتی میگیرند.

  2. سلام
    این شرایط تازگی ندارد ولی به جرات میتوان گفت ۳ سال است که ما بدبخت تر از گذشته شده ایم . دلمان خوش بود نماینده با مدرک عالی داریم تو نگو یک تبل توخالی داریم ….

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.