۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » خوزستان
  • شناسه : 344
  • 22 می 2015 - 11:34

گفتگوی ویژه رسانه جنوب با عضو شورای شهر رامهرمز: علی رغم محکومیت اداره آب از طریق کمیسیون ماده ۷۷، نماینده در جریان اختلاف شهرداری با اداره آب و فاضلاب، از اداره آب و فاضلاب دفاع کرد!/ برنامه های خوبی در دست اجرا داریم؛ ترمینال بازسازی شده؛ طرح ساحلی و استخر هم در حال پیگیری است/ ۴۰ کیلومتر لوله های آب رامهرمز فرسوده اند و ۸ میلیارد اعتبار نیاز دارد/

هماهنگی؛ حلقه ی مفقوده مدیریت شهری در رامهرمز؛ گفتگوی ویژه رسانه جنوب با جواد امیری؛ عضو شورای شهر رامهرمز: علی رغم محکومیت اداره آب از طریق کمیسیون ماده ۷۷، نماینده در جریان اختلاف شهرداری با اداره آب و فاضلاب، از اداره آب و فاضلاب دفاع کرد!/ برنامه های خوبی در دست اجرا داریم؛ ترمینال بازسازی […]

هماهنگی؛ حلقه ی مفقوده مدیریت شهری در رامهرمز؛

گفتگوی ویژه رسانه جنوب با جواد امیری؛ عضو شورای شهر رامهرمز: علی رغم محکومیت اداره آب از طریق کمیسیون ماده ۷۷، نماینده در جریان اختلاف شهرداری با اداره آب و فاضلاب، از اداره آب و فاضلاب دفاع کرد!/ برنامه های خوبی در دست اجرا داریم؛ ترمینال بازسازی شده؛ طرح ساحلی و استخر هم در حال پیگیری است/ ۴۰ کیلومتر لوله های آب رامهرمز فرسوده اند و ۸ میلیارد اعتبار نیاز دارد/

Untitled

یکی از شاخصه های عمران و آبادی و زیباسازی هر شهرستان، این است که خیابان های و کوچه های آن شهرستان دارای آسفالت مناسب و مطلوبی باشد. سالم بودن خیابان ها نه تنها به عمران و آبادی و زیبایی شهر جلوه می دهند بلکه در سالم ماندن وسایل نقلیه، در عبور و مرور آسان تر و در آرامش روحی مردم و همچنین امید به زندگی نقش به سزایی دارند.

یکی از مشکلات اساسی شهرستان رامهرمز در کنار مشکلات دیگر، اوضاع نابسامان خیابان ها و کوچه ها از لحاظ ساختاری و زیرسازی می باشد. خراب بودنِ آسفالت اکثر کوچه ها و خیابان های شهرستان دلایل زیادی دارد. به جد یکی از این دلایل عدم هماهنگی دستگاههای مختلف من جمله، شهرداری، سازمان های آب و برق و گاز و … و همچنین پیمانکارها می باشد. زیرا که بارها و بارها مشاهده شده است که شهرداری خیابانی راآسفالت می کند و برخی از دستگاهها دوباره جهت آب و فاضلاب و فیبر نوری و … اقدام به کَندن آسفالت کرده و به همین شکل رها می کنند. به هر حال می شود این هماهنگی را بوجود آورد.

6

وضعیت آسفالت خیابان های در این چند سال به اوج خرابی رسیده است؛ در همین راستا رسانه جنوب گفتگویی را با جواد امیری عضو فعال شورای شهر انجام داده است که بخشی از متن این مصاحبه بدین صورت است. همچنین فایل صوتی مصاحبه نیز در اختیار پایگاه اطلاع رسانی یاران ۳۱۳ و رسانه جنوب می باشد که در صورت نیاز منتشر می شود/

رسانه جنوب: آقای امیری،مسئولیت وضیت آسفالت خیابان ها و کوچه های شهرستان بسیار خراب است، با چه دستگاهی ست؟ مسئول روکش کاری و درست کردن آنها با کدام دستگاه اجرایی شهرستان است؟

امیری: بخشی از حفاری ها به عهده اداره آب و فاضلاب است که تعهد خودشان است که بهسازی کنند وآسفالت کنند که این کار را انجام ندادند. خیلی از حفاری ها را رها کردند و رفتند و متأسفانه بلاتکلیف اند و بقیه حفاری های سطح شهر که مجوز از شهرداری گرفتند وظیفه شهرداریست که آسفالت ان را انجام بدهد. ما ۴۰کیلومتر لوله فرسوده در سطح شهر داریم و شبکه آب شهر فرسوده ست، مانند شکستگی لوله آب در چهار راه طالقانی؛ نشست خیابان های جلوی مسجد امام و خیابان نواب صفوی بین نانوای غزنوی و حسنیه ی شوشتری ها. دلیل این نشست ها و کنده کاری ها خرابی لوله های آب است. به نظر ما ۸ میلیارد نیاز است که شبکه اب رامهرمز تغییر کند و سپس شهرداری برای روکش های سطح شهر خودش را به روز کند و إلّا با این لوله های فرسوده در سطح شهر، هیچ موقع لکه گیری های شهر به روز نمیشود.

رسانه جنوب: پس وظیفه ی شما بعنوان شورای شهر چیست؟

امیری: ما برای حل این مشکل، یک مصوبه انجام دادیم و به شهردار پیشنهاد دادیم به این ترتیب که یک پیمان کار بگیریم که لکه گیری سطح شهر را انجام بدهد و اما از میدان شهید ادهم تا پیچ بهشت آباد روکش کامل آسفالت انجام شود از پیچ بهشت آباد تا میدان شهدا، باند رفت و برگشت روکش آسفالت شود و همچنین از میدان الغدیر تا انتهای بهارستان ها و پیچ سر چشمه، بلوار ولایت باند رفت و برگشت آسفالت شود، جلوی مدرسسه۲۲بهمن تا نمایندگی قاسم نژاد هم روکش آسفالت باند رفت و برگشت انجام شود. قرارداد ها با پیمان کار انجام شده؛ چهار قرار داد آماده اند موافقت نامه ها امضا شده اند که پیمان کار بگیرند.خودِ شهرداری هم قیرخریداری کرده که در کنارِ پیمان کاری، لکه گیری را انجام بدهد. منتها آن جاهایی که در قرار داد پیمانکار آب و فاضلاب آمده و باید خودِ پیمانکار آب و فضلاب انجام می داد مانند کوچه ی مدرسه ی دهقان و خیلی جاهای دیگر، که حفاری انجام شد و ترمیم نکرد و رفت!

رسانه جنوب: جریان شکایت شهرداری از سازمان آب که حفاری های آب و فاضلاب غیر مجاز بود، به کجا رسید؟

امیری: شهرداری رامهرمز، طبق کمیسیون ماده۷۷ توانست ۹۶۰ مییلیون تومان آب و فاضلاب را بدهکار کار کند ولی متاسفانه با پا در میانی خیلی ها و اعمال نفوذِ تعدادی از مسئولینِ محلی، این پرونده به فراموشی سپرده شد!

رسانه جنوب: اگه میشه اسامی برخی از این مسئولین محلی را افشا کنید؟

امیری: نماینده مخالف بوده که ما از آب و فاضلاب پول بگیریم و خیلی هم اعمال نفوذ