سهم #بنرهای_وارداتی از اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی بر «بنرهای وارداتی» شهر خاک می خورد!

#یادداشت_کوتاه : شماره ۲۲

#سید_سجاد_پادام

#اقتصاد_دان_جوان_یاران_۳۱۳

بیسان گستر برنا #اصفهان، رسانه فردا، #تهران، خورشید پارسیان، تهران، شرکت بازرگانی تجارت نوین رسانه، شرکت بازرگانی صارش، بازرگانی آیسان ترسیم، تابلو کار البرز و… تنها بخشی از شرکت های واردات #بنر در کشور ما می باشند. این در حالی است شرکت #بافت_پلاست تنها شرکت تولید کننده ایرانی #بنر می باشد.

متاسفانه  آمار #گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان میدهد که بیش از ۳۰ میلیون متر مربع در سال بنر از کشورهای چین و کره جنوبی وارد می شود. نهادهای دولتی و غیردولتی مانند فرمانداری ها، شهرداری ها، نواحی سپاه و بسیج، مساجد، بانک ها، دانشگاهها، موسسات فرهنگی و غیره مراکز عمده مصرف بنر در کشور هستند.

لازم به تذکر است که در سالهای اخیر رسم شده است که مردم هم در تسلیت ها و تبریک ها در مراسمات مختلف از بنر استفاده می کنند که رفتار مناسبی نیست و بنظر می رسد همان حضورهای فیزیکی در مراسمات کافی باشد.

تنها کارخانه تولید بنر ایرانی یعنی #بافت_پلاست با توجه به سهمی که  در مصرف بنر کشور دارد در جنگ قیمتی ممکن است شکست بخورد زیرا چینی ها با جنس های درجه ۲ و قیمت کمتر بازار را برای خود تصاحب کرده اند. ایجاد تعرفه سنگین وارداتی از سوی دولت برای احیای تولید و جرأت سرمایه گذار به سرمایه گذاری بسیار ضروری و لازم است.

بعد از سال ۹۱ که بافت پلاست تاسیس شد در سال ۹۲ حدودد ۶ میلیون دلار واردات بنر کاهش یافت که عمده آن کاهش مربوط به بنرهای کره ای بود، کشور ما پتانسیل داشتن ۴ کارخانه دیگر مانند بافت پلاست را دارد البته بشرطی که تعرفه های وارداتی سنگین مانع ورود کالاهای ارزان و بی کیفیت چینی شوند، هر چند که توصیه ما به نهادهای ذکر شده این است که مصرف خود را در بنر های وارداتی کاهش دهند تا  #اقتصاد_مقاومتی بر بنر های وارداتی سطح شهر فقط خاک نخورد.

#سید_سجاد_پادام

#اقتصاد_دان_جوان_یاران_۳۱۳

ـــــــــــــ

#عضویت_در_یاران_۳۱۳  👈

http://1o2.ir/9ozsp

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :