۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی
  • شناسه : 515
  • 18 جولای 2015 - 5:12

توهین آقای ح.ب به مردم شریف رامهرمز

توهین آقای ح.ب به مردم شریف رامهرمز فضای مجازی و نرم افزرهای موجود امروزه یک فضای حقیقی و واقعی است و باید بدانیم که امروزه متاسفانه یا خوشبختانه جزء لاینفک زندگی مردم شده است. امروز شخصیت های جهانی، کشوری و استانی اعم از رؤسای جمهور، رهبران سیاسی جهان، وزرا، نمایندگان، هنرمندان، بازیگران و بازیکنان از […]

توهین آقای ح.ب به مردم شریف رامهرمز

فضای مجازی و نرم افزرهای موجود امروزه یک فضای حقیقی و واقعی است و باید بدانیم که امروزه متاسفانه یا خوشبختانه جزء لاینفک زندگی مردم شده است.

امروز شخصیت های جهانی، کشوری و استانی اعم از رؤسای جمهور، رهبران سیاسی جهان، وزرا، نمایندگان، هنرمندان، بازیگران و بازیکنان از این فضا نیز استفاده کرده و با نوشتنِ یک متن، یک جمله، انعکاسِ عکس یا کلیپ، مواضع سیاسی یا فرهنگی و یا اجتماعی خویش را اعلام می کنند. فضای مجازی به نوعی ارتباط بین گمنام ترین افراد را با معروف ترین اشخاص مهیا می کند.

البته در خلالِ کاربردهای مثبتِ اپلیکیشن های مجازی برخی افراد نیز هستند که به علت های مختلفه و عدم شناخت جایگاه خود و عدم احترام متقابل به مردم یا جمعی از مردم یا یک شخص جسارت هایی نیز می کنند.

شهروندان رامهرمز همانند دیگر شهرها سعی می کنند درفضای مجازی در خصوص سیاست های کلان جهانی، مملکتی، استانی، شهری و محلی اظهار نظر کرده و به نقد بپردازند. طبیعتاً جانبداری و حمایت از اشخاص و کاندیداهای انتخابات مجلس آتی یکی ازپرشورترین و جنجالی ترین موضوعات قابل بحث است.

همانند مابقی استان ها و شهرستان ها ، حضور کاندیداهای انتخاباتی رامهرمز و دیگر اشخاص مؤثر در شهرستان را در این فضا شاهد هستیم. افراد می توانند آزادانه نظرات خویش را ارائه کنند، نقد کنند، به چالش بکشانند، طرفداری کنند اما رعایت اخلاق و رعایت چارچوب ادب بسیار مهم است. فضای مجازی همانند فضای حقیقی است.

فرض کنید در یک اتاق ۱۰۰ نفری نشسته اید و راجع یک موضوع بحث می کنید! سپس فردی تندخویی کرده و با الفاظ و ادبیات نابجا، طرف های مقابل خویش را می نوازد و از اتاق خارج می شود. حکایت گروپ های ۱۰۰ نفره در فضای مجازی شبیه همین اتاق ۱۰۰ نفری است با این تفاوت که در فضای مجازی مباحث به شکل نامحدودی قابل انتشارند و اساساً هر کسی در این فضا بحث می کند باید بداند دیگر فضای خصوصی نیست که انتظار داشته باشد این حرف ها بیرون نرود!

از این مقدمه ی طولانی که بگذریم از افراد و شخصیت های بزرگ و مسئولین و نخبگان و مؤثرین انتظار بیشتری می رود که در مواجهه با دیگران با احترام متقابل و ادبیات صحیح استفاده نمایند.

در تاریخ ۲۶ تیرماه ۹۴ در گروپ های یکی از نرم افزارهای رایج شاهد بودیم که یکی از حامیان کاندیداهای انتخابات به نام ح.ب به نام نقدِ نماینده سابق و نقدِ یکی دیگر از کاندیداهای انتخاباتی به نام ه.ک به مردم شریف رامهرمز توهین کرده است. ح.ب که یکی از اطرافیان پروپاقرص آقای ش.ب است با جسارت نسبت به قومیت لرهای بهمئی یا باغملکی حمله کرده و آنان را از مردم رامهرمزی الأصل جدا کرده است و آنها را مایه عقب ماندگی شهر دانسته است حال آنکه افرادی امروز مایع عقب ماندگی شهرمان هستند که از دوستان ایشان هستند و مسئولیت گرفته اند!

همه می دانیم که قومیت های مختلف اعم از لر، عرب، فارس، ترک، کرد و غیره امروزه در کشور ما به بهترین شکل در کنار هم زندگی می کنند و به فرموده قرآن، تنها تقوا ملاک برتری افراد است. تنها تقواست که مشخص می کند چه کسی برتر است یا شایستگی لازم را برای گرفتن مسئولیتی دارا می باشد هرچند در جایی این قاعده رعایت نشود، لکن قومیت ها در رامهرمز در کنار هم به بهترین شکل زندگی می کنند و نیاز نیست برای نقد نماینده سابق-که قطعاً نقدهای جدی به نماینده سابق وارد است و فعلاً موضوع این بحث نیست- به قومیت ها حمله شود.

آقای ح.ب که در رابطه بازی و قومیت گرایی و جذب افراد قوم و قبیله ی خویش در شرکت های … یدِ طولایی دارد این بار به بهانه ی ورود اقوام بهمئی و باغملکی به شهرستان رامهرمز به دیده ی حقارت می نگرد کاش مردم شریف رامهرمز و نخبگان ما این افراد را بیش از پیش بشناسند که در مواقع رأی گیری چه له له ی برای جذب آرای همین اقوام محترم بهمئی و باغملکی و عرب وغیره می زنند. افرادی که در این چند دوره ی انتخابات ها از احساسات همین مردم و اقوام سوءاستفاده کرده و رأی آنان را کسب کردند حالا به آنها بی احترامی می کنند. حال آنکه امروز بالای ۹۰ درصد مردم شهرستان همان مردم پاک و شریف روستاها و حومه های شهر هستند. رامهرمز که ارث پدری برخی اشخاص کوتوله سیاسی نیست. قوم گرایی و قبیله گرایی در سیاست مثل سم است این قضیه مایه عقب ماندگی شهر ماست! همین کسانی که در سیاست قوم گرا و قبیله گرا هستند و در کار فقط قوم خود را می بینند همین ها مایه عقب ماندگی شهرمان هستند. شخص ح.ب مایه عقب ماندگی شهرماست که قوم گرایی در سیاست را در طی چند دوره تقویت کرده است اما مردم شریف و قومیت ها و طوایف مایه عقب ماندگی نیستند. چرا که قرآن می فرماید:”شما را قوم قوم خلق کردیم تا همدیگر را بشناسید” اما گرامی ترین افراد نزد خدا باتقوا ترین آنهاست.

اگر آقای ح.ب مایل باشد می توانیم اسناد این توهین ایشان را نسبت به مردم منتشر کنیم تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

۱ دیدگاه

  1. خیلی خیلی ممنون . ولی لطف بفرمایید حالا که همه میدانند منظور شما چه کسی میباشد اسنادش را هم در مع ض دید عموم قرار بدهید. با تشکر

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.