۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » یادداشت
  • شناسه : 773
  • 10 سپتامبر 2015 - 2:40

«خودی و غیر خودی»

بسم الله الرحمن الرحیم تحلیلی از جبهه بندی های موجود کشور «خودی و غیر خودی» آحاد ملت،همه خودی اند. مقام معظم رهبری (حفظه ا…) مطالعه تاریخ بخصوص تاریخ صدر اسلام پر از درس ها و عبرت های آموزنده ای است که هر محققی بعد از مرور آن با دلایل و علل صعود و سقوط نیروهای […]

بسم الله الرحمن الرحیم

تحلیلی از جبهه بندی های موجود کشور

«خودی و غیر خودی»

آحاد ملت،همه خودی اند. مقام معظم رهبری (حفظه ا…)

مطالعه تاریخ بخصوص تاریخ صدر اسلام پر از درس ها و عبرت های آموزنده ای است که هر محققی بعد از مرور آن با دلایل و علل صعود و سقوط نیروهای اثر گذار جامعه به خوبی آشنایی پیدا میکند.

بدون تردید امور سیاسی جامعه که اصلی ترین و بارزترین نماد شخصیتی و اعتقادی افراد جامعه و صحنۀ ابراز عقیده و همچنین معیار سنجش اخلاص و نیت اشخاص تلقی می گردد. طبق آموزه های دینی و بر اساس فرمایشات بزرگان و همچنین در تفاسیر قرآن کریم، هیچ آیه ای از قرآن و هیچ روزی از زندگی ائمه عصمت و طهارت(ع) بدون جنبه سیاسی نبوده است.

حال برای اهل عبرت ملموس و مبیّن است که تنها راه نجات انسان در امتحان الهی و در مسیر نقش آفرینی مثبت اجتماعی، شاه کلید و ریسمانی محکم تر از ایمان واقعی و شجاعت در عمل نیست. بدون شک این تقوای الهیست که بارها در قرآن کریم و در کلام بزرگان دین، شاخص سنجش افراد و ملاک رفتار فعالین اجتماعیست.

نگارنده تصمیم دارد در تحلیل زمان کنونی و در مصادیق اجتماعی،نمونه هایی از عبرت آموزی آحاد ملت را ذکر نماید.

در سالهای گذشته بخصوص در دهۀ هفتاد و پس از مطرح شدن جناح بندی های سیاسی و خط کشی های غلط چپ و راست برای سیاسیون، مقام معظم رهبری این چشم بیدار و هوشیار نظام اسلامی در سخنرانی مهمی این فتنۀ خطرناک را، که سبب تبدیل شدن جامعه به دو دستگی بود، خنثی نمود و نقشۀ شوم دشمن را نقش بر آب کرد. معظم له در تبیین جریان های سیاسی کشور، اثرگذاران این عرصه را به دو بخش خودی و غیر خودی معرفی می نمایند و در تذکری دقیق تمام آحاد ملت را خودی خطاب میکنند.

ایشان در تحلیل این موضوع ملاک سنجش افراد فعال جریان های سیاسی را همان تقوای سیاسی و شجاعت در موضع گیری عنوان نمودند. در کلام رهبر عزیز انقلاب ملاک هایی به تفصیل برای هر دو جبهه حق و باطل عنوان شد که در اینجا به صورت مختصر به بعضی از موارد اشاره خواهد شد:کسانی که اسلام را پذیرفته اند و ملتزم عملی به اسلام، انقلاب اسلامی واصل مترقی ولایت مطلقۀ فقیه هستند، در جبهه بندی سیاسی نیروهای خودی در صحنه های حساسِ حوادث، مرزبندی روشنی با استکبار و نظام سلطۀ جهانی دارند، منافع و مصالح نظام اسلامی را بر منفعت شخصی ارجعیت می دهند. جبهۀ خودی در حوادث گوناگون قطعأ شاهد انواع هجمه ها و ناملایمت های مختلف از جانب جبهه باطل غیر خودی خواهد بود که صبر بر مشکلات و حفظ روحیه انقلابی در کنار امید به ظفر الهی و همچنین جهت گیری انقلابی در مقابل جبهه غیر خودی از دیگر ویژگی های این افراد است. بصیرت که یکی از تعاریف آن شناخت دقیق دوست و دشمن و اهداف آن و همچنین عمل به وقت در حوادث است، از ویژگی های نیروهای خودیست.

ساده زیستی، دوری از اشرافیگری و صداقت کلام در برخورد با مردم و همچنین حضور مداوم در بین اقشار مردم و توجه به مشکلات جامعه، مرام سیاسی سربازان جبهۀ خودیست.

از دیگر شاخصه های این افراد، اهتمام به وحدت کلمه و پرهیز از ایجاد تفرقه در بین اقشار جامعه و امت اسلامی است،کسانی که جلوۀ واقعی خصوصیت ارزشمند جاذبه حداکثری و دافعۀ حداقلی می باشند. نشان دهندۀ سلامت این راه در مسیر تعالی جامعه فرمان پذیری از امام امت است، امام امتی که بارها فرمودند: نیروی مومن انقلابی هرگز دچار اضمحلال درونی نمی شود وبه دل خود یاس و ناامیدی راه نمیدهد.

حال در جبهه مقابل که غیر خودی تعریف میشود، خصوصیت هایی است که گوشه ای از آنها ذکر می شود: خوی استعمار و برده گرفتنِ افرادِ جامعه به روش های مختلف دیده می شود، ایجاد تفرقه در بین مردم و استفاده از روش های سودجویانه که سبب دلسردی مردم از نظام اسلامی و همچنین ایجاد بی اعتمادی به مسئولین کشور خواهد شد! رهبر انقلاب این عمل را بارها خلاف قانون و حرام شرعی بیان نموده اند. عدم صراحت کلام در موضوع گیری سیاسی و وابستگی مالی، فکری به بنگاه های نامشروع ثروت و قدرت و همچنین عدم یاری نظام اسلامی و رهبری انقلاب در صحنه های حساس از ویژگی های این جبهۀ غیر خودیست.

مفسدانِ مالی و اداری، مرعوبین استکبار جهانی و علاقه مندان رابطه با نظام سلطه، بخش عمدۀ تشکیل دهندۀ این گروه هستند افرادِ کسل، خسته و دارای روحیه قانون گریزی، در دکترین مقام معظم رهبری در دایره غیر خودی گنجانده میشوند.

در نگاه رهبر معظم انقلاب ایستادن در کنار سردهندگان شعار دین منهای سیاست(حکومت) و علاقه مندی به تفکر منحرف سکولاریسم و لیبرالیسم از ویژگیهای این افراد نفوذیست که حلقه های مرکزی جبهه غیر خودی را شکل می دهند.

حال نگارنده تصمیم دارد پس از بیان شاخصه های اعضاء جبهه خودی و جبهه مقابل(غیرخودی) به دیگر وجه بعضی فعالین سیاسی اجتماعی بپردازد که این افراد برخی از ویژگی های خودی ها و برخی از ویژگی های غیرخودی را ترکیب کرده اند و شفاف و روشن نیستند؛ زیباترین نام برای این گروه از فعالین سیاسی، نخودی است! این دسته از افراد که در طول تاریخ نمونه های فراوان آن دیده شده، دل در یک مسیر و عمل در مسیر دیگری دارند، برای راضی نگه داشتن دو طرف تقابل رنگ عوض میکنند.

کنار سرباز جبهه حق دم از ولایت مداری، قانون گرایی و خدمت به مردم میزنند و در عمل خلاف گفته خود قدم بر میدارند در شعار قانون مدار و در عمل قانون گریزند، در جمعی به رنگی و در مجلس دیگر به شکلی متفاوت ظاهر میشوند!

نزد هر طرف سخنی در حمد و تمجید او میگویند و منافقانه قصد بر راضی نگه داشتن همه دارند.

شاید بارزترین وجه این افراد که دارای روحیه خطرناک جاه طلبانه هستند، عدم موضوع گیری شفاف را میتوان ذکر کرد مثال ملموس آن صحنه های انتخاباتی ای است که تا لحظۀ آخر و تا مشخص نشدن سنگینی یکی از کفه های ترازو، اقدام به بیان نظر و موضع خود نمی کنند! این افراد در تقابل دو جبهه حق و باطل و پس از روشن شدن جبهه بندی حتی با وجود اعتقاد قلبی به جریان حق، برای بهره برداری سودجویانه اقدام به حمایت از باطل می کنند و عملأ وارد دلالی و کاسبی سیاسی برای خود میشوند، البته در مقابل گاهی شاهد اعمال عکس آن نیز بوده ایم که افرادی بعد از روشن شدن شخصیت و فکر باطل خود، شروع به ظاهر سازی و نفوذ در قلوب و صفوف آحاد جامعه و علاقمندان جبهه حق میکنند. مردم هوشیار و امتحان دادۀ ایران هرگز فریب جلوه گری های منافقانه این دسته را نخواهد خورد، لیکن شناخت این گروه سوم (نخودی ها)که از دید نگارنده خطرناک تر از گروه غیرخودی می باشند برای همه لازم و ضروریست، عدم صراحت کافی در بیان موضع نشان از نفاق قلبی است. امام امت در فرمایشی بیان می کنند که (من دیپلمات نیستم،من انقلابی ام،صریح و واضح حرف میزنم)

ایشان که خود جلوۀ تمام عیار دیپلمات سیاسی و آشنا به تمام افکار و جریان های سیاسی، اجتماعی جامعه بشریست، با بیان فرمایش فوق یکی از معیار های انقلابی(خودی)بودن را صراحت کلام در مقابل دوست و دشمن بیان میکند. نگارنده در پایان مطلب از جوانان و فرهیختگان جامعه میخواهد با همان معیار الهی و توصیه بزرگان دین به شناخت دقیق این جبهه های سیاسی بپرداززند و مصادیق بارز نیروهای خودی و غیر خودی و هم چنین رقاصان سیاسی که در جبهه نخودی تعریف میشوند را در مسائل محیط اطراف خود بیابند. بدون تردید عرصۀ انتخابات در هر شهر و تصمیم گیری های قبل و بعد از آن (چه انتخابات مجلس و چه شورای اسلامی شهر) شاهد و ناظر نمونه های این افراد است. حقیر به عنوان یک جوان و دلبستۀ به اسلام و نظام اسلامی خطاب به تمام مسئولین و فعالان عرصۀ سیاست می گویم که رمز رستگاری رعایت تقوای الهی و صراحت در کلام و صداقت در عمل است.

کلید واژه دقیق و ارزشمند بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب بعنوان خاتمه کلام تقدیم به همۀ دوستداران جبهۀ حق و سربازان خودی نظام مقدس اسلامی.

(محافظه کاری،قتلگاه انقلاب است.)

محمد مهدی مهدوی ۱۵/۶/۹۴

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.