۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه ها
  • شناسه : 797
  • 14 سپتامبر 2015 - 9:45

دوشنبه سیاه باغملک/ ۱۱کشته و ده ها زخمی در پتک

در درگیری شدید مسلحانه رخ داد: دوشنبه سیاه باغملک/ ۱۱کشته و ۱۳ زخمی در پتک درگیری مسلحانه ی قومیتی در منطقه ی پتک از روستاهای شهرستان باغملک از بعدازظهر روز دوشنبه ۲۳ شهریور ۹۴ شدت گرفت، که تا بدین لحظه منجر به کشته و زخمی شدن ۱۵ نفر گردیده است. گروه اجتماعی – یاران ۳۱۳؛ […]

در درگیری شدید مسلحانه رخ داد:

دوشنبه سیاه باغملک/ ۱۱کشته و ۱۳ زخمی در پتک

درگیری مسلحانه ی قومیتی در منطقه ی پتک از روستاهای شهرستان باغملک از بعدازظهر روز دوشنبه ۲۳ شهریور ۹۴ شدت گرفت، که تا بدین لحظه منجر به کشته و زخمی شدن ۱۵ نفر گردیده است.

گروه اجتماعی – یاران ۳۱۳؛ درگیری شدید مسلحانه فی مابین دو طایفه از توابع باغملک در روستای پتک دوشنبه سیاه باغملک را رقم زد. به نقل از منابع آگاه در این درگیری این لحظه تعداد کشته ها به ۱۱ نفر رسیده است ولی هنوز آمار دقیق و رسمی از زخمی ها در دست نیست. تعدادی از کشته شدگان زن و کودک هستند.

این درگیری در منطقه پتک رخ داده است و احتمال می رود تعداد کشته شدگان و زخمی ها افزایش یابد.

قابل ذکر است این درگیری ادامه جنگ مسلحانه ی قومیتی بین دو طایفه ی محمدی و محمدموسایی از چندین ماه گذشته در منطقه پتک از توابعِ باغملک است که متأسفانه در این مدت اقدامی در خور و محکم با سران و پادوهای دو طرفِ درگیری صورت نگرفته است. درست درسه چهار ماه پیش از این نیز دو نفر به ضرب گلوله و ده ها نفر به ضرب سنگ زخمی شده و تا سرحد مرگ نیز رسیدند اما در طول این چندماه برخورد شدید و قانونمند از سوی دستگاه های مربوطه صورت نگرفته است. هرچند چندین بار افرادی از هر دو طرف توسط پلیس بازداشت شده اند و چندین سلاح از خانه های دو طرف کشف شده است.

اگرچه به گفته فرماندار رامهرمز این درگیری در حوزه استحفاظیه باغملک صورت گرفته است اما برای حل این مشکل، چندین بار مسئولین دو شهرستان باغملک و رامهرمز در این باره جلساتی را نیز داشته اند و نمایندگان سابق و فعلی باغملک و رامهرمز و ائمه جمعه دو شهرستان سعی کرده اند با کدخدامنشی قضیه را فیصله دهند لکن این نشست ها افاقه نکرد. شاید نهایت برخورد قانونی می توانست قضیه را تمام کند اما عدم برخورد کافی و شدید با دو طرف درگیری و همچنین سطح فرهنگی بسیار پائین این منطقه باعث شده است تا درگیری ها ادامه پیدا کرده و دوشنبه خونینی را رقم بزند.

خبرها حاکی است که خانه هایی از دو طایفه در شهرستان ها ی باغملک و رامهرمز نیز به آتش کشیده شده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.