۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه ها
  • شناسه : 615
  • 04 آگوست 2015 - 1:32

راز موفقیت گتوند، همدلی، برنامه ریزی و وجدان کاری است/ رتبه ۳۱ شایسته آموزش و پرورش خوزستان نیست/ خوزستان با کمبود ۷ هزار نیرو و درخواست ۷ هزار نفرِ دیگر برای خروج از استان مواجه است/ دولت و استانداری باید به آموزش و پرورش خوزستان توجه کنند

رئیس اداره آموزش و پرورش گتوند در گفتگو با یاران ۳۱۳: راز موفقیت گتوند، همدلی، برنامه ریزی و وجدان کاری است/ رتبه ۳۱ شایسته آموزش و پرورش خوزستان نیست/ خوزستان با کمبود ۷ هزار نیرو و درخواست ۷ هزار نفرِ دیگر برای خروج از استان مواجه است/ دولت و استانداری باید به آموزش و پرورش […]

رئیس اداره آموزش و پرورش گتوند در گفتگو با یاران ۳۱۳:

راز موفقیت گتوند، همدلی، برنامه ریزی و وجدان کاری است/ رتبه ۳۱ شایسته آموزش و پرورش خوزستان نیست/ خوزستان با کمبود ۷ هزار نیرو و درخواست ۷ هزار نفرِ دیگر برای خروج از استان مواجه است/ دولت و استانداری باید به آموزش و پرورش خوزستان توجه کنند

IMG-20150802-WA0016

یوسف علیدادی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند در گفتگو با پایگاه خبری یاران ۳۱۳، از راز موفقیت آموزش و پرورش گتوند در کسب رتبه اول نتایج امتحانات نهایی در سطح استان، طرح و برنامه ها و مشکلات آموزش و پرورش استان و مطالبات فرهنگیان از استانداری و دولت سخن گفت.

رئیس ناحیه آموزش و پرورش گتوند در پاسخ به سؤال راز موفقیتِ ناحیه آموزش و پرورش گتوند، بر همدلی کامل بین سیستم اداری و سیستم آموزشی تأکید کرد: همدلی بالا بین سیستم اداری و سیستم آموزشی مهم ترین عامل بوده است. کسی برای پول کار نمی کند اکثر کلاس ها توسط خیرین آموزشی برگزار می شود. برنامه ریزی دقیقِ برگزاریِ کلاس ها نیز بسیار مهم است. ما هر سال کلاس ها را از یک مهر برگزار می کنیم. یک مهر ماه بازرس رفته و شاهد برگزاری کلاس بوده است. امسال اگر یک مهرماه روز تعطیل نباشد قطعاً از یک مهر ماه کلاس ها برگزار می شوند.

ایشان هم چنین در پاسخ به سؤال علل عقب افتادگی آموزش و پرورش خوزستان از کل کشور به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری اشاره کرد: ما بعد از جنگ تحمیلی به لحاظ ساخت و ساز از همه ی استان ها عقب افتادیم مشکل ساختمان های اداری و مدارس هنوز گریبان گیر ماست.

ایشان در ادامه ی علل عقب افتادگی با تأکید بر اینکه رتبه ۳۱ شایسته استان خوزستان نیست افزود: مشکلات آب و هوایی باعث خروج نخبگان از استان شده است. آموزش و پرورش خوزستان امسال با درخواست قریب به ۷ هزارنیرو برای خروج از استان مواجه شد.

رئیس ناحیه ممتاز استان به کمبود نیرو در استان نیز اشاره کرد: کمبود نیرو بی داد می کند. آموزش و پرورش استان با کمبود قریب به ۷ هزار نیروی دیگر مواجه است. توان مالی استان بسیار پائین است. خیلی از شهرها درآمدی ندارند و این ها همه باعث شده است که در قیاس با استان های دیگر عقب باشیم.

علیدادی افزود: کمبود نیرو باعث شده است تا همکاران ما به گرفتنِ اضافه کار روی بیاورند که این مسئله باعث افت توان معلمان شده است. سال قبل استان خوزستان ۱۶۰ هزار اضافه کار داشته است این اضافه کار ها کیفیت کار را پائین می آورد.

رئیس آموزش و پرورش گتوند با اشاره به سخن استاندار که جهش چند پله ای آموزش و پرورش را خواستار شده بود گفت: سخن استاندار کارشناسی شده نبود. ما باید مشکلات استان و آموزش و پرورش استان را در نظر داشته باشیم. شاید آن حرف برای تلنگر و جهش یک یا دو پله ای مناسب بود. اما باید گفت آموزش و پرورش استان با این حرف ها جهش پیدا نمی کند. در سه سال گذشته، از سال ۹۱ تا حال، فقط یک نوبت سرانه برای مدارس واریز شده است.

ایشان با توجه به علاقمندی استاندار برای رشد و پیشرفت استان تأکید کرد: ایشان کمک هایی کردند اما افاقه نکرد. برای پیشرفت رتبه ی استان، شخص رئیس جمهور باید ورود کند و امکاناتی برای استان در نظر گرفته شود تا حداقل این نیروها خارج نشوند. نیروهایی که سختی آب و هوا را متحمل می شوند باید تأمین بشوند.

یوسف علیدادی رئیس اداره آموزش و پرورش گتوند در پایان به برنامه های آتی گتوند اشاره کرد: ما أن شاءالله در سال جدید به دنبال سرمایه گذاری بر کنکور و پیش دانشگاهی خواهیم بود. ظرفیت های زیادی ما در گتوند داریم یکی از برنامه های امسال ما در گتوند برنامه ریزی برای قبولی دانش آموزان گتوندی زیر ۱۰۰۰ است.

پایان خبر/

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.