۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه ها
  • شناسه : 1043
  • 22 اکتبر 2015 - 0:37

صالحی: برجام سند افتخار ملت ایران است!/ راه اندازی کمپین درخواست پخش زنده تلوزیونی پرکردن راکتور اراک با سیمان، جمع آوری ۱۳ هزار سانترفیوژ و برچیدن تاسیسات فردو/ این افتخار ملی را به طور مستقیم از رسانه ملی برای مردم پخش کنید

شروع اجرای تعهدات ایران مطابق با برجام/ صالحی: برجام سند افتخار ملت ایران است!/ راه اندازی کمپین درخواست پخش زنده تلوزیونی پرکردن راکتور اراک با سیمان، جمع آوری ۱۳ هزار سانترفیوژ و برچیدن تاسیسات فردو/ این افتخار ملی را به طور مستقیم از رسانه ملی برای مردم پخش کنید اگر این سبک از مذاکرات انجام […]

اگر این سبک از مذاکرات انجام شده توسط تیم ایرانی و قهرمانان عرصه ی دیپلماسی  آن قدر دقیق، کارشناسانه و مبتنی بر عزت بوده پس چه لزومی دارد که منتظر آن باشیم که تاریخ این دستاورد بزرگ را به مردم بازگو  نماید؟ آیا عاقلانه تر آن نیست که هم اکنون این سبک و مدل را به مردم عرضه نمائیم تا سرلوحه ای باشد که در دیگر عرصه ها نیز از آن الگو برداری نمایند؟!

شروع اجرای تعهدات ایران مطابق با برجام/

صالحی: برجام سند افتخار ملت ایران است!/ راه اندازی کمپین درخواست پخش زنده تلوزیونی پرکردن راکتور اراک با سیمان، جمع آوری ۱۳ هزار سانترفیوژ و برچیدن تاسیسات فردو/ این افتخار ملی را به طور مستقیم از رسانه ملی برای مردم پخش کنید

اگر این سبک از مذاکرات انجام شده توسط تیم ایرانی و قهرمانان عرصه ی دیپلماسی آن قدر دقیق، کارشناسانه و مبتنی بر عزت بوده پس چه لزومی دارد که منتظر آن باشیم که تاریخ این دستاورد بزرگ را به مردم بازگو نماید؟ آیا عاقلانه تر آن نیست که هم اکنون این سبک و مدل را به مردم عرضه نمائیم تا سرلوحه ای باشد که در دیگر عرصه ها نیز از آن الگو برداری نمایند؟!
گروه سیاسی-یاران ۳۱۳ به نقل از رجانیوز: با گذشت نود روز از انعقاد توافق هسته ای وین  بین ایران و کشورها ی ۵+۱ سرانجام «روز پذیرش» توافق (Adoption Day) فرا رسید. در این زمان ایران باید شروع به اقدامات خود نماید و درمقابل آمریکا و اتحادیه اروپا  با انتشار گزارشی صرفاً اعلام می کنند که درصورتی که ایران به تعهدات خود عمل کند تحریم ها را صرفاً تعلیق و متوقف خواهند کرد.
به گزارش رجانیوز  فارغ از رعایت نشدن اصل هم زمانی و بسیاری  از  نقدهای فنی و حقوقی دیگر نسبت به  برجام اما موضوعی که در این زمان بیش از پیش به ذهن خطور می کند اظهار نظرهای مسئولان کشور درمورد برجام است که  نگاهی  بسیار مثبت و خوش بینانه محسوب میشود. در همین راستا علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خانه ملت می گوید: « تمام ملت ایران اطمینان خاطر داشته باشند که از لحاظ فنی، صنعت هسته‌ای کشور با هیچ کندی و توقفی روبه‌رو نخواهد شد».
 همچنین صالحی در جلسه ی علنی مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت :« شهادت می دهم والله والله والله در مسائل هسته ای نه با کندی و نه با توقف روبرو خواهیم شد . آب سنگین خواهد بود. تحقیقات سرجایش خواهد بود و غنی سازی را اجرا خواهیم کرد……. من به شما نمایندگان اطمینان می دهم شما بدانید برجام سند افتخاری برای این ملت خواهد بود یقین بدانید با این برجام شما منافع ملی و حاکمیت ملی را حفظ خواهید کرد. ». در ادامه  این روند  حسن روحانی در سفر استانی خود به مازندران در رابطه با برجام  گفت :« تاریخ به ما خواهد گفت که ملت ایران در این نقطه تاریخی چه کار عظیم و بزرگی را به ثمر رسانده است……. ما تمام حقوقمان را در این مذاکره گرفتیم. لذا به شما مردم می‌گویم که بعضی از سخنان را نشنیده بگیرید چرا که به موقع پاسخ آنان داده خواهد شد.» همچنین محمد جواد ظریف نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان گفت :« این مذاکرات نشانه قدرت بود و دستاوردهای بسیار بزرگی داشته است».
بررسی کوتاه اظهارنظرهای مسئولین کشور که نشان دهنده ی اعتقاد راسخ آن ها به برجام است این دغدغه را به وجود می آورد که اگر این سخنان صحیح بوده و خدشه ای به آن وارد نیست پس مسئولین دولتی بهتر است جهت  نمایان شدن هر چه بیشتر این همه افتخار وعزت تعهداتی را که هم اکنون مطابق برجام موظف و مشغول به اجرای آن هستند  را به طور مستقیم از طریق صدا و سیما برای مردم پخش کنند تا مردم نیز در جریان این سند افتخار و دستاوردهای بزرگ آن قرار گیرند!
اگر این سبک از مذاکرات انجام شده توسط تیم ایرانی و قهرمانان عرصه ی دیپلماسی  آن قدر دقیق، کارشناسانه و مبتنی بر عزت بوده پس چه لزومی دارد که منتظر آن باشیم که تاریخ این دستاورد بزرگ را به مردم بازگو  نماید؟ آیا عاقلانه تر آن نیست که هم اکنون این سبک و مدل را به مردم عرضه نمائیم تا سرلوحه ای باشد که در دیگر عرصه ها نیز از آن الگو برداری نمایند؟!
جهت تبیین هر چه بیشتر این موضوع، در ادامه  به اقداماتی که هم اکنون طبق برجام، موظف به اجرای آن هستیم به طور مختصر اشاره می گردد. اقدامات مذکور که پس از گزارش آژانس انرژی اتمی  نهایتاً منجر به توقف و تعلیق برخی از تحریم ها می شود عبارتند از:
الف) غنی سازی :
– کاهش سطح غنی سازی به مدت ۱۵ سال در حد ۳/۶۷ درصد
– کاهش ظرفیت غنی سازی در حد ۵۰۶۰ ماشین سانترفیوژ IR-۱ در ۳۰ زنجیره و جمع آوری حدود ۱۳ هزار دستگاه سانترفیوژ به همراه زیرساخت هایشان از نطنز و فردو
– کاهش ذخایر اورانیوم به ۳۰۰ کیلوگرم
– جمع آوری سانترفیوژهای اضافی ( اعم از نطنز و فردو) و قرار دادن در انبار زیر نظر آژانس
– ممنوعیت فعالیت های غنی سازی اورانیوم و تحقیق و توسعه مربوط به غنی سازی اورانیوم به مدت ۱۵ سال در فردو
ب) بازرسی :
– استفاده از ابزار مدرن برای بازرسی از نطنز و فردو توسط بازرسان سازمان انرژی اتمی
– بازرسی آژانس انرژی اتمی از زنجیره ی تامین اورانیوم
– دسترسی بازرسان به معادن اورانیوم
– بازرسی از روتورهای سانترفیوژ و کارخانه ی ساخت سانترفیوژ
– نظارت بر تمامی سانترفیوژهای برداشته شده از نطنز و فردو
– تعیین کانال اختصاصی برای تامین، فروش و مواد با قابلیت کاربرد دوگانه
– اجرای پروتکل الحاقی
– اجرای کد اصلاحی ۳/۱ از سوی ایران
ج) بازفراوری :
– بازطراحی راکتور اراک
– خروج هسته اصلی راکتور اراک
– پر کردن کانال های کاندریای فعلی در اراک با بتن به گونه ای که دیگر قابل استفاده نباشد.
– انتقال مادام العمری سوخت مصرف شده راکتور اراک به خارج از کشور
– فروش آب سنگین مازاد اراک در بازارهای بین المللی
– محدودیت در ساخت راکتور آب سنگین به مدت ۱۵ سال

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.