۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خوزستان » فرهنگی
  • شناسه : 326
  • 10 می 2015 - 0:19

فرماندهی سپاه رامهرمز در گفتگو با یاران ۳۱۳: ۲۰ اردیبهشت به نام روز شهدای شهرستان رامهرمز نام گذاری می شود./ مراسم گرامیداشتِ روزِ شهدایِ شهرستان رامهرمز، یکشنبه ۲۰ اردیبهشت بعد از نماز مغرب در مسجد امام برگزار می شود.

نامگذاری ۲۰ اردیبهشت به نام روز شهدای شهرستان رامهرمز در تقویم دفاع مقدس کشوری/ فرماندهی سپاه رامهرمز خبرداد/ فرماندهی سپاه رامهرمز در گفتگو با یاران ۳۱۳: ۲۰ اردیبهشت به نام روز شهدای شهرستان رامهرمز نام گذاری می شود/ مراسم گرامیداشتِ روزِ شهدایِ شهرستان رامهرمز، یکشنبه ۲۰ اردیبهشت بعد از نماز مغرب در مسجد امام برگزار […]

نامگذاری ۲۰ اردیبهشت به نام روز شهدای شهرستان رامهرمز در تقویم دفاع مقدس کشوری/ فرماندهی سپاه رامهرمز خبرداد/

فرماندهی سپاه رامهرمز در گفتگو با یاران ۳۱۳: ۲۰ اردیبهشت به نام روز شهدای شهرستان رامهرمز نام گذاری می شود/ مراسم گرامیداشتِ روزِ شهدایِ شهرستان رامهرمز، یکشنبه ۲۰ اردیبهشت بعد از نماز مغرب در مسجد امام برگزار می شود.

به مناسبت سالروز شهادت ۴۳ شهید رامهرمز در عملیات بیت المقدس در ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۶۱ و تشییع جانسوز آنها در ۲۰ اردیبهشت ماه همان سال، روز ۲۰ اردیبهشت ماه در تقویم دفاع مقدس روز رامهرمز نامگذاری خواهد شد.

سرهنگ متینیان فرماندهی سپاه ناحیه رامهرمز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی یاران ۳۱۳ از برگزاری گرامیداشت روز شهدای شهرستان رامهرمز خبر داد.

عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ جهت بازپس گیری خرمشهر خونین به عنوان یکی از مهم ترین عملیات های سال های دفاع مقدس به شمار می رود. هدف و چگونگی و نتایج این عملیات در سال ۶۱ باعث تغییر موازنه ی جنگ شد. خرمشهر قریب به دوسال در تسخیر رژیم بعثی عراق بود و جمهوری اسلامی برای تغییر روند جنگ عملیات استراتژیکی بیت المقدس را آغاز کرد. در این عملیات که منجر به بازپس گیری خرمشهر شد قریب ۱۹ هزار عراقی اسیر و ۱۶ هزار کشته و زخمی شدند و موفقیت های بسیار مهمی را بدست آورد، شهرستان رامهرمز ۴۳ شهید را اهدا کرد. به همین مناسبت پایگاه اطلاع رسانی یاران ۳۱۳ گفتگوی کوتاهی را با فرماندهی محترم سپاه ناحیه رامهرمز ترتیب داده است.

متینیان گفت: در حالی که اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهم ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می شد، آزاد سازی این شهر می توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز و اثبات برتری نظامی اش باشد.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس، با توجه به این که منطقه عمومی غرب کارون آخرین منطقه مهمی بود که هم چنان در اشغال عراق قرار داشت، از یک سو فرماندهان نظامی ایران برای انجام عملیات در این منطقه اشتراک نظر داشتند، و از سوی دیگر عراق نیز که طراحی عملیات آزادسازی خرمشهر را پس از عملیات فتح المبین قطعی و مسجل می پنداشت، با در نظر گرفتن اهمیت این شهر و جایگاه آن در دفاع از بصره، به ضرورت حفظ این منطقه معتقد بود. از این رو، بلافاصله پس از اتمام عملیات فتح المبین، در حالی که قوای ارتش عراق در منطقه عمومی خرمشهر تقویت می شد، به تمام یگان های تحت امر قرارگاه مرکزی کربلا دستور داده شد تا ضمن بازسازی و تجدید قوا، به شناسایی و طراحی عملیات بپردازند.

فرمانده سپاه رامهرمز سپس به شروع عملیات بیت المقدس اشاره کرد : سرانجام عملیات بیت المقدس در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با قرائت رمز عملیات بسم الله الرحمن الرحیم . بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب از سوی فرماندهی آغاز شد. شهید آیت الله صدوقی و آیت الله مشکینی نیز که در کنار فرماندهان سپاه و ارتش در قرارگاه کربلا حضور داشتند، هر یک به طور جداگانه، پیام هایی را به وسیله بی سیم خطاب به رزمندگان اسلام قرائت کردند.

سرهنگ متینیان از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در ادامه گفت: شرح این عملیات بسیار مفصل است اما باید اشاره کرد که حضور بسیجیان شجاع رامهرمزی در این عملیات بزرگ چشمگیر است و سرانجام در روز ۱۸ اردیبهشت ۴۳ شهید والامقام به جهان اسلام و کشور عزیزمان ایران اهدا کرد.

ایشان در ادامه با توجه به تهدیداتِ مسئولین رسمی آمریکایی، افزود: امروز هم اگر کوچکترین حرکتی جهت تهدید کشور عزیز اسلامی مان را صورت گیرد سپاهیان، بسیجیان و همه مردم رامهرمز در کنار ملت رشید ایران نخواهند گذاشت ناخونی از دست های کثیف دشمنان، کشورمان را بیازارد. ما ادامه دهندگان راه همان شهدایی هستیم که ابرقدرتان عالم را زمین گیر کردند.

جناب سرهنگ متینیان در ادامه به بزرگداشت این شهدای والامقام اشاره کرد و گفت : سپاه ناحیه رامهرمز با هماهنگ سپاه حضرت ولیعصر(عجل ا… و تعالی فرجه) و هماهنگی برخی مسئولین محلی بنا دارد روز ۲۰ اردیبهشت را به عنوان روز شهدای رامهرمز در تقویم دفاع مقدس کشور ثبت نماید.

یادگار روزهای جبهه و جنگ به برنامه بزرگداشت ۴۳ شهید رامهرمزی اشاره کرد: به همین مناسبت ما برنامه بزرگداشتِ شهدای والامقامِ رامهرمزی در عملیات بیت المقدس را در روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام رامهرمز با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین امینی، امام جمعه محترم مسجد سلیمان خواهیم داشت.

سرهنگ متینیان فرمانده محترم سپاه ناحیه رامهرمز در پایان، ضمن تشکر از مردم شهید پرور رامهرمز با اشاره به سخنرانی چند روز قبل رهبر حکیم انقلاب در جمعِ ستادبزرگداشت شهدای سمنان، تأکید داشت: در وانفسای این مقطع زمانی و در مقطعی که تمام کشورهای منطقه درگیر جنگ و ناآرامی هستند ما امنیت داریم و این امنیت را باید مدیون امام و رهبری و همچنین شهدای سالهای دفاع مقدس و همچنین ۴۳ شهید رامهرمزی هستیم و از تمامی مردم عزیز رامهرمز می خواهیم جهت گرامیداشت یاد این عزیزان در تجمع و مراسم گرامیداشت روز ۲۰ اردیبهشت روز شهدای رامهرمز شرکت نمایند.

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

حسین قاسمی در نشست با اصحاب رسانه:  🔴 اعتماد مردم رامهرمز باید بازگردد/به نفع هیچ کسی کناره گیری نخواهم کرد/ کسی که آب رامهرمز را نخورده درد رامهرمز را نمیداند!
شورای تامین بهتر می توانست عمل کند/ریشه نزاع طائفه ای پتک بدون تعارف جهل، ضعف قانون و عدم قاطعیت در برخورد جدی قضایی است/این مسئله با توصیه، موعظه و نصیحت قابل حل نیست بلکه این موضوع فرمانده می خواهد
دادستان رامهرمز:جنازه سوخته شده ربطی به درگیری های اخیر ندارد
رامهرمز محل آزمون و خطای افراد بدون کوچکترین تجربه نیست!/در ۳ سال اخیر کأنّه فرماندار نداشته ایم/علت سکوت یاران۳۱۳ نسبت به حضور یک جوان بی تجربه غیربومی در قامتِ فرمانداری رامهرمز طی ۸ ماه اخیر/فرماندار جدید تأمین امنیت اجتماعی را در صدر برنامه های خویش قرار دهد
تغییر دادستان را به فال نیک می گیریم/ إن شاءالله این تغییر، شامل “برخی” دستگاه های دیگر هم شود!
خبر استعفای رئیس اداره ارشاد شهرستان رامهرمز توسط وی تکذیب شد

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.