۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » طنز » ویژه ها
  • شناسه : 1322
  • 16 نوامبر 2015 - 19:02

مرغ همسایه طاووس است/خاموش فکرانی به نام روشنفکر/”گویلم شال عزا وگردن”

اندراحوالات فقر فرهنگی منورالفکران قرن ۲۱ و انفجار پاریس: مرغ همسایه طاووس است/خاموش فکرانی به نام روشنفکر/”گویلم شال عزا وگردن” در جلسه ای دیگر از کلاس شیخ و مریدان صحبت هایی رد و بدل شد که شرح آن بصورت ذیل آمده… شیخ را پرسیدند ”مرغ همسایه غاز است” به چه معنا بودندی و در کجا […]

اندراحوالات فقر فرهنگی منورالفکران قرن ۲۱ و انفجار پاریس:

مرغ همسایه طاووس است/خاموش فکرانی به نام روشنفکر/”گویلم شال عزا وگردن”

25098_266

در جلسه ای دیگر از کلاس شیخ و مریدان صحبت هایی رد و بدل شد که شرح آن بصورت ذیل آمده…

شیخ را پرسیدند ”مرغ همسایه غاز است” به چه معنا بودندی و در کجا کاربرد داشتندی؟

شیخ پاسخ بگفت نوعی خود کم بینی، خود خل انگاری و اسکل انگاری باشد که اهل این فرقه برخی را توسعه یافته و تافته جدا بافته پنداشته و حسب آن رفتارهایی از آنها سر زدندی که مایه خجالت تاریخ شدندی!! تافته جدا بافته دیگران را پنداشتی یک بیماری بودندی!که ناشی از ”فقر شدید فرهنگی” باشدندی…

روشنفکرنما

نمونه اش همین انفجارک شهر باریس(پاریس)؛

انفجاری که به کشته شدن چندی از مردم بلاد فرانس منجر گشتندی و اسباب خون گریستن برخی را فراهم آوردی…

آری ، فقر فرهنگی بودندی که عده ای و معلم نما، تماشاگرنما، دانشجو نما، روحانی نما، دیپلمات نما، بازیگرنما و مهندس نما و دکترنما و فلان و بهمان در ”اوراق المصنوعیه”(صفحات مجازی) خود چه پیام های تسلیتی که برای ”پرزیدنت” بلاد فرانس نفرستادندی (همان بلادی که با ارسال خون های آلوده به ویروس ایدز هم وطنانمان را و خانواده های آنان را بیچاره کردندی و سبب پخش وسیع این ویروس در کشورمان گردیدندی) .

و عده ای از آنان نیز رخت سیاه بر تن کرده و چنان مویه سرداده که اگر پدر و مادر و تمام اهل بیت خود به چنان مصیبتی گرفتار آمدندی چنان برایش نکنندی، عده ای شمع ها روشن نمودندی و از بهر کشته شدگان آن بلاد دور هم جمع گشتندی و اشک ها ریختندی! برخی دیگر نیز درب سفارت فرانس را از اشک های خود خیس کرده که گویا همان رقاصه کلیپ ”هپی” بودندی…

کسانی که برای کشته شدگان خودمان در فاجعه منا چنان نکرده بودندی. به هموطنان کشته شده ی خودمان در منا، فحش و ناسزا داده و جوک فراوان ساختندی و می گفتندی:”برای چه می رفتندندی؟!”. اما برای دولت نامردان فرانس که خود همان داعش را تجهیز نمودندی پیام “دل ها خون شوند” فرستندی! و این فقر فرهنگی سبب شودی که مرغ همسایه را غاز پنداشتندی…

و ربطی به جیب پر یا خالی نداردی.چه بسا ”جیب پر”(شکم پر) هایی که کله خالی دارندی به این بیماری مبتلا بودندی…

مریدی کلام شیخ را ببرید و پرسیدیعنی فقر فرهنگی با یارانه دولت برطرف نشدندی؟

شیخ بگفتا: دولت که خود پخش کننده بذر این فقر بودندی و فقیرتر استندی! و گاها از این فقر رنج بردندی نمونه اش همین رئیس الدوله، شیخنا عصبانی؛ که اخیرا گافی بدادندی و اسباب روسیاهی برای خود و دولت راستگوی خود فراهم آوردندی!!! دوشبانه روز از قتال از کشور لبنان همان عروسِ آسیای غرب گذشته بودندی ( که به کشته شدن تعداد زیادی از شیعیان انجامیدندی ) خبر تلخ وبسیار ناگوار انفجار باریس(پاریس) به گوششان رسید. “شیخناعصبانی” گریبان چاک کرده و ناله و فغان سرداده که به اصطلاح خودمانی ”گویلم شال عزا وگردن”.

و پیام تسلیتی برای ناهمتای خود در آن بلاد فرستادندی تا خودشیرینی بعمل آوردندی و وقتی دید که دم خروسش بیرون زدندی که لبنان را فراموشندی لذا دستان را تا پس گوش های مبارک بالا آوردی و از بهر قضای پیام تسلیت به همتای لبنانی خود تکبیر نگاشتن پیام سر دادندی!(فرانس همان بلادی که مسئولینش چند روز پیش حاضر نشدندی که برای همسفره شدن با مسئولین ایرانی در برنامه از قبل تدارک دیده شده ،مشروب را از منوی سفره خارج کنندی و هرکس سی خودش شام خورد)

این واقعیات، آدمی را بیاد فرمایش پیر فرزانه بلاد انداختندی که برخی، جان ها در غرب را ارزشمند تر پنداشتی و مردن را برای غرب آسیا عادی دانستندی.

و لذا این ناشی از فقر فرهنگی است که مرغ همسایه را غاز پنداشتی و مرغان خانه را لاغر و بدرد نخور دانستندی… و استعداد های کشور، توان داخلی، پول داخلی، قدرت نظامی داخلی و هر صنعتی که بوی داخل را دهد بدرد نخور دانستندی.

نمونه دیگرش سخن ظریف الممالک است که میگفت اگر آمریکا میخواستندی با یک بمب تمام تاسیسات بلادمان را نابود ساختندی!!(مریدان همگی باهم فریاد زدند ”زرشک”). شیخ ادامه داد:”آخر جناب ظریف الممالک!! اگر آمریکا توان این غلط کردن را بداشتندی که تا حال هزاران بار این کار بکردندی! اگر آن دکمه مذکور را بداشتندی چرا در عراق و افغانستان و سوریه و فلسطین توان فشردنِ این دکمه را نداشتندی؟”

یا نمونه دیگرش عمل جراحی   ”وزیرِ پیر و کسل ” صنعتِ فشلِ بلادمان که از بهر جراحی گوش خود به آلمان سفر کرده و پس از برگشت، اعلام کردندی که “در آنجا تجهیزاتی بودندی که تا ۷۰سال آینده حتی وارد بلادمان نخواهدشدندی”!! (اگر میگفتندی تا۷۰سال آینده شاید آن را خودمان بسازیم کمتر درد داشتندی)

و این خود کم بینی ناشی از همان فقر فرهنگی باشدی که مرغ همسایه را غاز که نه اخیرا طاووس پنداشتی…

مریدان زار زار گریستندی و به شیخ اعلام داشتندی که چاره چیست؟

شیخ جواب بگفت: که هرکه را که این دولت فشل برای انتخاباتِ ۷ اسپند ماه معرفی نمودندی اگر توسط شیخِ اعظم به زباله دان رد صلاحیت ها نیانداختی ، به جرگه روسیاهان و خجالت زدگانی پیوند زنند که آراءشان از آراء باطله نیز کمتر گشتندی!!!

مریدان همه ناله سردادند و گریبان چاک زدند و سر به بیابان تافتند!

تا سوژه ای دگر بدرود

محمدمتین نجف زاده

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.