۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی
  • شناسه : 23
  • 25 ژوئن 2014 - 20:08

هر رژیمی دیکتاتورتر است، ارتباطش با غرب قوی‌تر است

گروه سیاسی – رجانیوز: دکتر سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری و عضو شورای راهبردی سیاست خارجی سه شنبه سوم تیرماه در جمع پرشور مردم تهران در میدان امام حسین علیه السلام طی سخنان مهمی ضمن تحلیل اتفاقات اخیر منطقه خاورمیانه و خصوصا تحولات عراق مواضع جمهوری اسلامی را در خصوص این جریانات به صراحت تبیین […]

گروه سیاسی – رجانیوز: دکتر سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری و عضو شورای راهبردی سیاست خارجی سه شنبه سوم تیرماه در جمع پرشور مردم تهران در میدان امام حسین علیه السلام طی سخنان مهمی ضمن تحلیل اتفاقات اخیر منطقه خاورمیانه و خصوصا تحولات عراق مواضع جمهوری اسلامی را در خصوص این جریانات به صراحت تبیین کرد.

به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه حیات طیبه، دکتر جلیلی که سخنرانی خود را با فرازی از صلوات شعبانیه آغاز نمود با الهام از آن و با استناد به آیات قرآن، استیصال غرب در رویارویی با اسلام ناب و الگوی جمهوری اسلامی را در آینه تحولات منطقه تشریح کرد.

متن کامل این سخنرانی را که با تکبیرهای پیاپی مردم همراه بود می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد. الفلک الجاریه. فی اللجج الغامره یأمن من رکبها و یغرق من ترکها.
بیش از نیم قرن پیش امام بزرگوار ما نهال طیبه‌ای را در جهان امروز کاشت که امروز پس از پنجاه سال این نهال به یک درخت تنومند و قدرتمند تبدیل شده است. نهال انقلاب اسلامی بسان شجره طیبه‌ای پا گرفت  که:” اصلها ثابت و فرعها فی السماء.”
 جهانیان ناباورانه شاهد بودند که این نهال روز به روز تنومندتر و پربارتر شد:” تؤتی اکلها کل حین باذن ربها.”
 شاهد بودند مقاومت کرد، پیشرفت کرد، معادلات قدرت را تغییر داد، شکل جدیدی از مردم‌سالاری دینی را به جهانیان نشان داد و منحصر به ایران نماند. این نهال تکثیر شد. الگو شد. و بسیاری از او  الگو گرفتند.
الگوی تکثیر شدنی و رو به پیشرفت
این الگو  نشان داد که چگونه می‌شود مقاومت کرد، چگونه می‌شود پیشرفت کرد، چگونه می‌توان آزادی داشت، چگونه می‌توان استقلال داشت، چگونه می‌توان ارزشهای خود را دنبال کرد.
امروز نیم قرن  پس از ان که امام بزرگوار ما نهضت خود را آغاز کرد ، جهان اسلام به خوبی می‌بیند که اگر مردمی و انسانهایی و ملتهایی این دعوت خدا و پیامبر را جواب بگویند چه حیات تازه‌ای می‌گیرند:” استجیبوا لله و لرسول اذا دعاکم لما یحییکم.”
شاهد بودند که وقتی ملت ما چنین دعوتی را اجابت کرد به یک حیات تازه رسید . یک قدرت جدید پیدا کرد. سیر پیشرفت او شتاب قابل توجهی یافت اما این فقط منحصر به ایران نبود. این قدرت و این الگو تکثیر شد.
 اگر ملتی توانست به اتکای این الگو خرمشهر را آزاد کند، فردای آن دیدند که بر مبنای همین نگاه جنوب لبنان هم آزاد شد. به رغم  تمام تلاشهای دشمنان  طی سالها و بلکه قرنها برای  اینکه  جهان اسلام را مشغول خودشان بکنند، امروز الگویی پیدا شده است که قدرت جهان اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.