۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصادی
  • شناسه : 2339
  • 30 مارس 2016 - 13:11

چرا دولت ایران به فکر #پیمان_پولی_دو_جانبه نیست؟

ضرورت تنوع گرایی در روش‌های پرداخت مرتبط با #تجارت_خارجی، کشورها را بر آن داشته تا علاوه بر روشهای سنتی انتقال ارز و پوشش ریسک، ابزارهای جدیدی را نیز به موازات آن ایجاد کنند.

 پایان #سلطه_دلار/
🔹چرا دولت ایران به فکر #پیمان_پولی_دو_جانبه نیست؟

photo_2016-03-30_17-39-43
#یادداشت_کوتاه: شماره ۴
#سید_سجاد_پادام
#اقتصاد_دان_جوان_یاران۳۱۳

🔴ضرورت تنوع گرایی در روش‌های پرداخت مرتبط با #تجارت_خارجی، کشورها را بر آن داشته تا علاوه بر روشهای سنتی انتقال ارز و پوشش ریسک، ابزارهای جدیدی را نیز به موازات آن ایجاد کنند.
🔵”#پیمان_پولی_دوجانبه” یکی از این روشهاست؛ پیمان پولی یعنی “استفاده همزمان از ۲ پول ملی در پرداختهای مرتبط با تجارت و تامین مالی دوجانبه به گونه ای که نیازی به ارز ثالث نباشد”.

🔴پیمان‌های پولی دو جانبه که عمدتا با هدف کاهش سهم دلار در مبادلات بین المللی و همچنین #مقاوم_سازی_اقتصادی و مالی در دستور کار کشورها به ویژه کشورهای آسیایی قرار می گیرد از حدود ۱۵ سال گذشته تاکنون در بین این کشورها مرسوم شده و در حال حاضر #چین، #کره، #ژاپن و #روسیه از بزرگان این پیمان‌ها محسوب می شوند.

🔵تا کنون ۵۷ پیمان دوجانبه پولی بین کشورهای مختلف منعقد شده است.
جالب است بدانید که  ۱۱۹ روز از پیشنهاد پوتین به ایران برای انجام مبادلات بین ایران و روسیه از طریق پیمان دوجانبه پولی می‌گذرد اما از طرف مسولان پولی و مالی کشور ما هیچ #اقدامی صورت نگرفته است.

🔴ایران بعنوان کشوری که طعم تلخ #تحریم_های_مالی را چشیده است، باید بیش از سایر کشورها تمایل خود به پیمان دوجانبه پولی را نشان می داد. اگر ایران با هشت کشور چین، هند، کره‌جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، تایوان، پاکستان و روسیه وارد پیمان پولی دوجانبه شود، این امکان وجود خواهد داشت که بیش از ۵۵ درصد واردات به‌صورت دوجانبه تسویه ‌شده و نیازی به ارزهای واسط نظیر #دلار نباشد.

🔵پیمان دوجانبه پولی پایانی است بر #سلطه_دلار در مبادلات بین المللی…

#سید_سجاد_پادام
#اقتصاد_دان_جوان_یاران۳۱۳

——-

#به_کانال_تلگرامی_یاران۳۱۳_بپیوندید:
https://goo.gl/WBsdWy

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.