۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگی
  • شناسه : 36
  • 27 ژوئن 2014 - 19:01

اشعار استاد معلمی شوری وصف‌ناپذیر در جبهه‌ها ایجاد می‌کرد

امام جمعه موقت اهواز: اشعار استاد معلمی شوری وصف‌ناپذیر در جبهه‌ها ایجاد می‌کرد خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت اهواز گفت: اشعار استاد حبیب الله معلمی شوری وصف ناپذیر در بین رزمندگان حاضر در جبهه‌های حق علیه باطل ایجاد می‌کرد. نسخه قابل چاپ به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده […]

امام جمعه موقت اهواز:

اشعار استاد معلمی شوری وصف‌ناپذیر در جبهه‌ها ایجاد می‌کرد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت اهواز گفت: اشعار استاد حبیب الله معلمی شوری وصف ناپذیر در بین رزمندگان حاضر در جبهه‌های حق علیه باطل ایجاد می‌کرد.استاد معلمی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده ظهر امروز در آیین بزرگداشت نخستین سالگرد عروج حبیب الله معلمی، شاعر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که با حضور اقشار گوناگون مردم، مسئولان لشکری و کشوری، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار شد اظهار کرد: شخصیت استاد حبیب الله معلمی دو جنبه دارد یکی اینکه شاعر اهل بیت عصمت و طهارت بود و دیگر این که حماسه سرای هشت سال دفاع مقدس نیز بود.

وی تصریح کرد: آن چه که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می خواستند این بود که وقایع کربلا و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در روز عاشورا یک حادثه ماندگار و تاثیر گذار در تاریخ باقی بماند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: افراد زیادی در راه اسلام قهرمانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند ولی نامشان را فقط در کتاب ها می توان دید بنابراین وجود مقدس رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) نمی خواستند که حادثه کربلا این طور شود.

وی با تاکید بر این نکته که حادثه کربلا باید زنده و الهام بخش برای بشریت در طول تاریخ باقی می ماند به نقش شاعران در بزرگداشت این واقعه اشاره کرد و گفت: شعرا نقش بالا و مهمی در به اجرا در آمدن آن چه پیامبر مکرم اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می خواستند ایفا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره نقش شاعران در زنده نگهداشتن عاشورا خاطرنشان کرد: ایشان نقش شعرا در انتقال پیام کربلا را به نقش خبرنگاران در اجتماع تشبیه کردند زیرا یک خبرنگار می تواند با یک خبر جامعه ای را متحول کند.

وی در ادامه به جایگاه شاعران در نزد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اشاره کرد و گفت: آن بزرگواران شعرا را دعوت می کردند تا برایشان شعری در وصف امام حسین(ع) و شهدای کربلا بخوانند و بعد آنها را مورد لطف خود قرار می دادند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به بیان ویژگی های اشعار استاد معلمی پرداخت و اضافه کرد: اشعار این مرد بزرگ احساسات، معرفت، ایثار و از خود گذشتگی را در خود جای داده بود.

وی با اشاره به تاثیر شعرهای استاد حبیب الله معلمی بر رزمندگان اسلام اذعان کرد: بنده خودم شاهد بودم هیچ چیز به اندازه این اشعار که از زبان حاج صادق آهنگران خوانده می شد بر رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس تاثیر نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده اضافه کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس اشعار استاد حبیب الله معلمی شوری وصف ناپذیر در بین رزمندگان اسلام حاضر در جبهه های حق علیه باطل ایجاد می کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خوزستان در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) کسی بود که چند لشکر زیر نظرش بود ولی فرماندهان شهید دیگر فقط فرمانده یک لشکر بودند.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: همه ما می دانیم که هیچ کدام از فرماندهان ما به اندازه شهید سید محمدحسین علم الهدی در دوران جنگ بصیرت و معرفت نداشت.

انتهای پیام/ ب

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.