۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاسی
  • شناسه : 1343
  • 18 نوامبر 2015 - 7:33

تلاش برای تحریم کشور از کانال شریک اقتصادی

افشای سند منتشر نشده از فاطمه هاشمی رفسنجانی+اسناد تلاش برای تحریم کشور از کانال شریک اقتصادی/نقشه راه تحریم را چه کسانی به دولت آمریکا نشان دادند؟ – توسط: دکتر عبدالرضا داوری Telegram.me/yaran313news الف- “فرهاد فرجام” نامی آشنا در عرصه سیاست ایران نیست. او تاجری ثروتمند است که در عرصه تجهیزات و مواد پزشکی فعالیت میکند. […]

افشای سند منتشر نشده از فاطمه هاشمی رفسنجانی+اسناد

تلاش برای تحریم کشور از کانال شریک اقتصادی/نقشه راه تحریم را چه کسانی به دولت آمریکا نشان دادند؟ – توسط: دکتر عبدالرضا داوری

Telegram.me/yaran313news

الف- “فرهاد فرجام” نامی آشنا در عرصه سیاست ایران نیست. او تاجری ثروتمند است که در عرصه تجهیزات و مواد پزشکی فعالیت میکند. اهمیت “فرهاد فرجام” به این دلیل است که او شریک ” فاطمه هاشمی رفسنجانی” است. بر اساس اسناد موجود ، فرهاد فرجام ، ۱۳ سال است که دست کم ۶ موسسه و شرکت زیر را به همراه فاطمه هاشمی‌ رفسنجانی و افراد مرتبط با دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیریت می کند:

۱- مؤسسه آموزشی فرهنگی‌ تسنیم تهران [ به شماره ثبت ۲۰۳۷۵ از آبان ۱۳۸۵]

۲- شرکت کلینیک بیماریهای کلیه و فشار خون ایرانیان [ به شماره ثبت: ۲۲۸۸۲۰] وابسته به مؤسسه خیریه بنیاد بیماری‌های خاص [ به شماره ثبت: ۱۰۱۴۵ ] که تحت مدیریت فاطمه هاشمی‌ رفسنجانی و همسر مرحوم حسن حبیبی ( شفیقه رهیده) است و فرهاد فرجام شریک اصلی شان است.

۳- شرکت جهان بهبود کیش [ شماره ثبت: ۳۷۴۷] که در آن برادر و پسر عموهای فرهاد فرجام یعنی‌ فریدون، فرزام و فرخ با فاطمه هاشمی‌ رفسنجانی شریک اند.

۴- شرکت تجهیزات بیمارستانی، دارویی و لوازم آزمایشگاهی جهان بهبود [ به شماره ثبت؛ ۸۵۰۶۱]

۵- شرکت مجتمع صنایع دارویی حافظ [ به شماره ثبت؛ ۲۳۱۳۱۶]

۶- شرکت روژین تولید [ با شماره ثبت: ۴۰۱۰۵۶]

در شرکت روژین تولید برادرزاده حسن حبیبی ( فرهاد حبیبی) و نیز نیما جهانشاهی قاجار [ از اقوام امیر حسین جهانشاهی مالک شبکه تلویزیونی ضدانقلاب رها در پاریس و لندن] با فرهاد فرجام و فاطمه هاشمی‌ رفسنجانی شریک اند.

ب- هرچند فرهاد فرجام برای مردم ایران ناشناخته است اما او برای دیپلمات های امریکایی ، چهره ای “آشنا” است. آن قدر آشنا ، که سفیر امریکا در امارات متحده عربی ، ساعتها با فرهاد فرجام گفتگو می کند، سوالاتش در مورد ایران را از او می پرسد و ماحصل گفتگویش با شریک فاطمه هاشمی رفسنجانی را به واشنگتن مخابره می کند.

به عنوان نمونه ، ریچارد اولسون، سفیر امریکا در امارات متحده عربی ، گزارش مفصلی از ملاقات خود با فرهاد فرجام در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۰۹ را برای واشنگتن ارسال کرده است.متن کامل این گزارش در منبع زیر قابل مطالعه است:

https://wikileaks.org/plusd/cables/09ABUDHABI1063_a.html

ریچارد اولسون سفیر امریکا در امارات ابتدا فرهاد فرجام را چنین معرفی میکند:” فرهاد فرجام تاجر میلیاردر ایرانی است که با برخی ارکان حاکمیت رژیم ایران از جمله دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت ارتباط دارد. او فردی سکولار است که در عروسی دخترش در کاپ دا آنتیبس، گروه جیپسی کینگز برنامه خصوصی اجرا کرد.”

مهمترین نکاتی که سفیر امریکا از این ملاقات گزارش کرده عبارتند از:

۱- اصرار فرهاد فرجام بر پیشنهاد تحریم ایران از سوی امریکا: در این دیدار فرهاد فرجام بر تحریم اقتصادی ایران از سوی امریکا اصرار کرده و می گوید با آنکه تحریم ایران بر کسب و کارش اثر منفی خواهد داشت اما با این حال تحریم ایران را برای فشار آوردن بر جمهوری اسلامی ایران لازم میداند.

۲- نقشه راه تحریم ایران: در همین ملاقات ، سفیر امریکا شیوه های تحریم اقتصادی ایران را از فرهاد فرجام سوال می کند که شریک اقتصادی دختر رئیس مجمع تشخیص نظام، راهکارهای تحریم ایران را در ۵ محور به شرح زیر به سفیر امریکا پیشنهاد میدهد:

-تحریم سوئیفت برای ممانعت از انتقال ارز به ایران با هدف سقوط فوری ارزش ریال

-تحریم صادرات نفت ایران

-تحریم صادرات مواد پتروشیمی ایران

-تحریم مسافرت مسئولان جمهوری اسلامی به خارج از ایران

-استفاده از تبلیغات بی بی سی فارسی و صدای امریکا برای سازماندهی افکار عمومی مردم ایران

۳- اخبار خاص: سفیر امریکا در این گزارش ، به برخی اخبار فرهاد فرجام نیز اشاره کرده است.

بعنوان نمونه فرهاد فرجام اظهار داشته که با دعوت فاطمه هاشمی رفسنجانی در مراسم افطار پدر وی در مجمع تشخیص نظام شرکت کرده و در این جلسه متوجه شده که آیت الله هاشمی رفسنجانی از احتمال بازداشت خود نگران است!

مطالب دیگری هم در این گزارش به نقل از فرهاد فرجام در ضدیت با حضرت آیت الله خامنه ای، دکتر احمدی نژاد ، سپاه و بسیج ذکر شده که از ذکر آن در اینجا پرهیز می کنم.

طرفه آنکه پیشنهادهای ۵ گانه فرهاد فرجام به سفیر امریکا در سال ۲۰۰۹ در مورد شیوه تحریم اقتصادی ایران ، از سال ۲۰۱۰ توسط امریکا و اتحادیه اروپا پیاده سازی می شوند .

فرهاد فرجام، شریک اقتصادی فاطمه هاشمی رفسنجانی بلافاصله بعد از شدت گرفتن تحریم ها علیه ایران از سال ۲۰۱۰ ، مجموعه معظمی را در مرکز مالی دوبی تحت عنوان “فرجام کالکشن” تاسیس کرده که اطلاعات آن در سایت زیر قابل دسترس است:

https://www.difc.ae/farjam-collection-llc

یک مقایسه تطبیقی میان فهرست تحریمهای غرب علیه ایران از سال ۲۰۱۰ به بعد با محتوای جلسه فرهاد فرجام و سفیر امریکا ، نشان میدهد که ساختمان تحریمهای امریکا و اتحادیه اروپا علیه ملت ایران بر اساس نقشه راه شریک فاطمه هاشمی رفسنجانی پی ریزی گردید تا با تداوم این فشارها ، دولت حسن روحانی روی کار آید و “برجام” امضا شود. در واقع تحمیل امروزین “برجام” از سوی امریکا محصول توصیه های دیروزین “فرجام” به امریکا است ، که هر چند پزشکی خوانده اما به جای درمان دردهای مردم ، زخم زدن بر پیکر ملت را به یانکی ها می آموخت تا مگر خون ملت ایران به شیشه شود و از زیست انقلابی پا پس کشد.

سند سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری فرهاد فرجام(شریک فاطمه هاشمی رفسنجانی) در کشور امارات در سال ۱۳۸۸ :

Company Announcement – Sunland Dubai Portfolio expands to $3 billion in development

 

 

این سند ، نامه ای است از گرانت هریسون ، مدیر گروه مالی سان لند ، که در آن “دکتر فرهاد فرجام” را به عنوان مدیر شرکت farbro (مخفف برادران فرجام) و نماینده سندیکای بکفار معرفی میکند که در طرح گروه سان لند در دوبی سه میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

عکس ها:

photo_2015-11-17_23-42-02 photo_2015-11-17_23-42-34 photo_2015-11-17_23-42-48 photo_2015-11-17_23-42-59 photo_2015-11-17_23-43-11 photo_2015-11-17_23-43-25 photo_2015-11-17_23-43-40 photo_2015-11-17_23-43-53 photo_2015-11-17_23-44-10 photo_2015-11-17_23-44-25   photo_2015-11-18_10-49-39

به کانال تلگرامی یاران ۳۱۳ بپیوندید:

Telegram.me/yaran313news

سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۸۷۸

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.