۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصادی » ویژه ها
  • شناسه : 1744
  • 09 ژانویه 2016 - 3:18

دومین روز اعتصاب غذای دانشجویان نفت در آبادان+تصاویر

دو روز گذشته دانشکده نفت آبادان تحت تاثیر خبر ۲۰:۳۰ قرار گرفت و دانشجویان معترض ، در اقدامی اعتراضی دست به اعتصاب غذا زدند.

در واکنش به قانون جدید استخدامی وزارت نفت؛

دومین روز اعتصاب غذای دانشجویان نفت در آبادان+تصاویر

دو روز گذشته دانشکده نفت آبادان تحت تاثیر خبر ۲۰:۳۰ قرار گرفت و دانشجویان معترض ، در اقدامی اعتراضی دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش یاران ۳۱۳ به نقل از عصر آبادان، دو روز گذشته دانشکده نفت آبادان تحت تاثیر خبر ۲۰:۳۰ قرار گرفت و دانشجویان معترض ، در اقدامی اعتراضی دست به اعتصاب غذا زدند.

بنا بر این گزارش ، معاون انسانی وزارت نفت در گفت و گو با حسینی بای ، خبرنگار واحد مرکزی خبر ، از عدم تعهد وزارت نفت به اشتغال دانشجویان شاغل در دانشکده های نفت کشور خبر داد و گفت: بنا بر قانون جدید ، دانشجویان ممتاز تمامی دانشگاه های کشور و نه تنها دانشکده نفت، طبق قانون ، بعد از فراغت از تحصیل و طی خدمت وظیفه عمومی ، می توانند به استخدام وزارت نفت درآیند.

این گفته ی آقای معاون انسانی به این معنا است که آنچه پیش از این تحت عنوان بورسیه تحصیلی برای دانشجویان پذیرفته شده در رشته نفت دانشکده نفت ، مطرح بود ، دیگر خاصیتی نخواهد داشت.

این در حالی است که دانشجویان معتقدند زمان قبولی در کنکور و در دفترچه انتخاب رشته ، قید “بورسیه تحصیلی” برای پذیرفته شده گان رشته نفت دانشکده نفت وجود داشت و حتی به “در اولویت بودن ” این دانشجویان برای اشتغال در وزارت نفت نیز اشاره شده بود.

لذا اقدام جدید وزارت نفت در حذف این بند از دفترچه انتخاب رشته و عدم تعهد به ورودی های سال های اخیر و اعمال قانون جدید ، موجب نگرانی این دانشجویان در سراسر کشور و به خصوص خوزستان و شهر آبادان شده و باعث شد در اعتراض به این موضوع ، تجمعاتی مسالمت آمیز در درون دانشگاه برپا کنند تا مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

در آبادان اما روز گذشته کار به اعتصاب غذا هم رسید و دانشجویان نفت در حیاط این دانشکده جمع شده و ظروف غذای خود را بر روی زمین گذاشته و خواستار حضور مدیران مربوطه شدند.

خبرنگار عصر آبادان برای پوشش خبر تجمع و مصاحبه با دانشجویان به این دانشکده مراجعه کرد اما با برخورد تند و زننده برخی افراد مواجه شد که خود را مسئولان حراست معرفی کرده بودند.

این در حالی است که دانشجویان معترض ، بابت برخورد ناشیانه و دور از انتظار این افراد با خبرنگار عصر آبادان اظهار تاسف و اعتراض کردند و خواستار ورود خبرنگاران برای انعکاس اعتراض شان در رسانه های داخلی شدند اما پاسخی جز “نه” دریافت نکردند.

اصرار خبرنگار عصر آبادان برای پوشش خبر تجمع اما به همین جا ختم نشد و افرادی با لباس شخصی ، وی را تهدید کردند که اگر جلوی دانشگاه دیده شود ،  او را بازداشت خواهند کرد. آنها مدعی بودند که دستور بازداشت شما را گرفته ایم و اگر قصد ماندن جلوی درب دانشگاه را داشته باشی حتمن توسط ماموران کلانتری بازداشت می شوی.

در پاسخ به اقدام نابجای این افراد در آینده نزدیک مطالبی منتشر خواهیم کرد اما آنچه امروز ضرورت دارد ، پرداختن به مطالبات به حق دانشجویان دانشکده نفت است که توسط مسئولان وزارت مورد اغماض و کوتاهی قرار گرفته است.

عصر آبادان سعی می کند در اخبار بعدی به جزئیات بیشتری از اعتراض این دانشجویان بپردازد.

تصاویر زیر به همین اعتراض مربوط است:

IMG_20160107_213924
IMG_20160107_213935
photo_2016-01-07_09-29-44
photo_2016-01-07_09-42-56
photo_2016-01-07_09-43-04

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.