۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصادی
  • شناسه : 2342
  • 30 مارس 2016 - 13:14

واردات پارچه چادر مشکی و #اقتصاد_مقاومتی/ #ایران بزرگترین وارد کننده پارچه مشکی/فقط یک درصد را در داخل #تولید میکنیم!

آیا می‌دانید ایران بیشترین #سرانه_مصرف_پارچه_چادر_مشکی در دنیا را دارا می‌باشد؟ و مصرف داخلی این پارچه در #ایران سالیانه ۸۰ تا ۹۰ میلیون مترمربع می‌باشد؟

🔴🔻 واردات پارچه چادر مشکی و #اقتصاد_مقاومتی/ #ایران بزرگترین وارد کننده پارچه مشکی/فقط یک درصد را در داخل #تولید میکنیم!

photo_2016-03-30_17-39-43
#یادداشت_کوتاه: شماره ۵
#سید_سجاد_پادام
#اقتصاد_دان_جوان_یاران۳۱۳

🔴 آیا می‌دانید ایران بیشترین  #سرانه_مصرف_پارچه_چادر_مشکی در دنیا را دارا می‌باشد؟ و مصرف داخلی این پارچه در #ایران سالیانه ۸۰ تا ۹۰ میلیون مترمربع می‌باشد؟
🔵 آیا می‌دانید در ۱۰ سال اخیر حداقل ۶۰ میلیون متر مربع  و حداکثر  ۸۰ میلیون متر مربع در سال  #واردات پارچه چادر مشکی داشته ایم که ارزش وارداتی آن بطور میانگین ۴۲ میلیون دلار در هر سال بوده است؟
🔴آیا می‌دانید میزان تولید فعلی پارچه چادر مشکی در ایران فقط حدود یک میلیون متر مربع می‌باشد؟ که تقریبا یک درصد نیاز مصرفی کشور است، این در حالی است که ظرفیت کارخانه های تولید پارچه چادر مشکی کشور حدود ۳۰ میلیون مترمربع است.

🔵 آیا می‌دانید #کارخانه_حجاب_شهرکرد تا سال ۹۱ تا یک میلیون متر مربع پارچه مشکی تولید می‌کرد ولی در حال حاضر هیچ تولید پارچه مشکی ای ندارد؟
🔴 آیا می‌دانید به چه دلیل نساجی‌های ایران با حداکثر توان و ظرفیت خود پارچه مشکی تولید نمی‌کنند؟

🔹دلیل اول: خطاب به دولت است که #تعرفه_های_وارداتی بسیار کمی وضع می‌کند و کالاهای وارداتی همیشه در #جنگ_قیمتی پیروز می‌شوند. یعنی دولت های ما از #لیبرالها هم لیبرال ترند زیرا هیچ کنترلی بر وضعیت بازار ندارند. این نکته باید از دولت‌ها مورد مطالبه قرار بگیرد.

🔹دلیل دوم : عدم توجه مردم و فقدان تقاضای مردم از #کالای_ایرانی باعث عدم استفاده کارخانه‌های تولید پارچه مشکی از حداکثر توان تولیدی می‌باشد.

🔴 کارخانجات داخل برای احیا شدن نیاز دارند که هم از نظر قیمتی و هم از نظر کیفی به رقابت محصولات خارجی برسند، اما چون احیاء صنایع و اشتغال داخل برای ما اولویت بزرگتری است، دولت می‌تواند تعرفه های اندک وارداتی را افزایش دهد تا صنایع داخل احیاء شوند و از نظز قیمتی توان رقابت پیدا کنند. در این صورت است که می‌توان انتظار افزایش کیفیت را داشت.

#سید_سجاد_پادام
#اقتصاد_دان_جوان_یاران۳۱۳

——-

#به_کانال_تلگرامی_یاران۳۱۳_بپیوندید:
https://goo.gl/WBsdWy

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.