۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه ها » یادداشت
  • شناسه : 1210
  • 05 نوامبر 2015 - 10:01

چرا از “مرگ بر آمریکا” می ترسند؟/ چه کسانی مشکلات کشور را گردن آمریکا می اندازند؟

در حاشیه اوضاع سیاسی کشور: چرا از “مرگ بر آمریکا” می ترسند؟/ چه کسانی مشکلات کشور را گردن آمریکا می اندازند؟ تاکنون به این فکر نکرده ایم که راستی این شعار معروف ما، یعنی “مرگ بر آمریکا” چرا یک عده را در جهان سوزانده است؟ حتی پادوهایی در داخل به غیر از برخی ساده دلان، […]

در حاشیه اوضاع سیاسی کشور:

چرا از “مرگ بر آمریکا” می ترسند؟/ چه کسانی مشکلات کشور را گردن آمریکا می اندازند؟

IMAGE635731802865338875

  1. تاکنون به این فکر نکرده ایم که راستی این شعار معروف ما، یعنی “مرگ بر آمریکا” چرا یک عده را در جهان سوزانده است؟ حتی پادوهایی در داخل به غیر از برخی ساده دلان، همین را تکرار می کنند که آقا اینقدر نگوئید مرگ بر آمریکا! بله؛ وقتی از آنان می پرسیم که چرا نگوئیم؟ می گویند:”شعار بیخودی است و بی تأثیر است فقط باعث دشمنی است!”. اینها چقدر دلسوزند که می خواهند ما کار بیهوده نکنیم و شعار الکی ندهیم! حتی تا آنجایی دلسوزند که می گویند:”آقا با این شعار ما به جایی نمی رسیم! ما باید عمل کنیم تا شعار! ۳۶ سال است فقط شعار دادیم چه شدیم؟”. این خط، امتداد همان خط است که یک عده ای پشتِ خط؛ جبهه نرفته می ترسیدند! یک عده ای شهید نداده، خسته شده بودند! یک عده ای عملیات ندیده، به بقیه می گفتند آقا دیگر بس است! ماجراجویی بس است! طوری ژست می گیرند که انگار ما کودتای مرداد سال ۳۲ را ما در آمریکا بوجود آوردیم؛ صدام را علیه آمریکا تجهیز کردیم؛ آمریکا را تحریم کردیم؛ در کشورهای همسایه آمریکا نیروی نظامی پیاده کرده ایم؛ فتنه های ۷۸ و ۸۸ را ما در آمریکا بوجود آوردیم؛ تحریم های فلج کننده علیه آمریکا راه انداخته ایم؛ در کنگره ما رسماً علیه آمریکا بودجه جنگ تصویب می شود؛ نه برادر؛ شعار مرگ بر آمریکا را هیچ کس به ملت ایران یاد نداد؛ این شعار به قولِ مداحان زبان حال و حرف دل ملت مظلوم ما و دیگر ملل مظلوم جهان است. حاصل ذهنیت دقیق ملت ایران در طول ۷۰، ۸۰ سال از رفتارهای استکباری آمریکا است. کاپیتالاسیون، شلیک به هواپیمای مسافربری، کودتای نوژه، فتنه ها، تهدیدها، تحریم ها و … . و حتی «یکی از برکات همین مذاکرات اخیر این بود که دشمنی آمریکایی‌ها… با ایران و ایرانی، با اسلام و مسلمین آشکار شد.»(۹۲/۱۰/۱۹). همین که پس از تأیید مشروط برجام دولتمردان و دولت زنان آمریکایی ما را تهدید به گزینه های روی میز می کنند دشمنی است.
  2. باراک اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «مردم ایران از تاریخی افتخارآمیز برخوردارند. اما شعار «مرگ بر آمریکا» برای آنها شغل و امنیت ایجاد نمی‌کند. اگر ایران مسیر دیگری را انتخاب کرد، آن مسیر برای امنیت منطقه، برای مردم ایران و جهان خوب خواهد بود.» اما چرا اوباما، به دنبال ایرانِ بدون «مرگ بر آمریکا» است؟ جریان چیست؟ اوباما خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا می شود، بی بی سی آن را اعلام می کند مغرضان داخلی و کج اندیشان در داخل تکرار می کنند و یک جریان خزنده داخلی آن را تئوریزه می کند! مگر شما نمی گوئید مرگ بر آمریکا تأثیر ندارد؟ مگر شما نمی گوئید مرگ بر آمریکا در طول ۳۵ سال فقط شعار بود؟ مگر یک جریانِ خزنده نمی گوید مرگ بر آمریکا که برای ما اقتدار نمی آورد؟ مگر روشنفکرنمایان بیمار دل و مغزهای پوسیده قلم نمی زنند که آقا مرگ بر آمریکا فقط شعار بود و هیچ تأثیری نداشت و حاصل و نتیجه ای هم عاید ملت نشد؟ پس چه شده است که همه دنبال حذف این شعارند؟ چه شده است که رئیس جمهور ابرقدرت پوشالین و نظام لیبرال دموکراسی که نفس های آخر را می کشد خواستا حذف این شعار می شود؟
  3. پاسخ به این سؤالات در کلام امام خمینی رحمه‌الله‌علیه نهفته است که «ما همه‌ی شعارهایمان را با عمل محک زده‌ایم» (۶۷/۱۲/۰۳). روشن است که مرگ بر آمریکا، آمریکا رو به مرگ کرده است و ابهت آمریکا را در طول سه دهه به چالش کشیده است.
  4. “اوبااونا” ادعا کرده است که «مرگ بر آمریکا برای ملت ایران امنیت ایجاد نمی کند». اگر نگاهی گذرا به کشورهایی که مرگ بر آمریکا نگفته اند و به مرگ بر آمریکا عمل نکرده اند داشته باشیم، اثبات می کند اتفاقاً مرگ بر آمریکا گفتن و عمل کردن به مرگ بر آمریکا باعث شده است امروز ایران اسلامی در بالاترین نقطه امنیت داخلی و خارجی قرار بگیرد و خاکریز امنیتی خود را تا مرزهای فلسطین اشغالی پیش ببرد تا همپیمانان آمریکا ناامن شوند. افغانستان، عراق، سوریه، مصر، ترکیه، لیبی، تونس و غیره را که نگاه می کنیم میزان توهم اوباما برای ما روشن می شود. ملت ایران با عمل به «مرگ به آمریکا» توانسته است دست برتر امنیت در منطقه را داشته باشد اما برخی مسئولین که نشان داده اند از این “دستِ” برتر هیچ فهم و درکی نداشته اند و باور داشته اند آمریکا با یک دکمه، سیستم دفاعی ایران را از کار می اندازد در یک اشتباه محاسباتی وخیم گیر افتاده اند، با اقدامات “اتفاقی” به اوباما “دست” می دهند حال آنکه عمق استراتژیک امنیتی ایران باعث تشکیل کمربند و جبهه امنیتی مقاومت در منطقه شده است. مسئولین ما باید بفهمند که نادانسته دل شیربچه های این کمربند امنیتی در عراق و سوریه و یمن و دیگر نقاط را دلسرد نکنند؛ این “اقدامات نابجا” باعث تشکیک در خط مقاومت و ایجاد تذبذب در لشکر خودی است. باید بدانند که عمل به «مرگ بر آمریکا» بود که رژیم خسته و ملول صهیونیستی را از استراتژی “نیل تا فرات” به استراتژی “تأمین امنیت داخلی اسرائیل” رسانده است. آنها نباید به جای نقطه های امیدبخش واقعی دل به نقطه های خیالی بسپرند(۱۷/۱۰/۹۳).
  5. رئیس جمهور آمریکا که در آغاز سخنرانی خود در دانشگاهِ “آمریکن” واشنگتن در دفاع از برجام سخنرانی می کند بر بی تأثیر بودنِ تحریم ها تأکید می کند: “اگر بخواهیم تحریم های یک جانبه را علیه ایران اعمال کنیم، در این کار تنها خواهیم ماند. آنهایی که می گویند می توانیم به توافق پشت کنیم و تحریم ها را حفظ کنیم، رؤیا پردازی می کنند. آنها یک افسانه را تبلیغ می کنند”. اما باز با یک ژست خیالی و متوهمانه می گوید:« مرگ بر آمریکا برای ملت ایران شغل ایجاد نمی کند». پیش از این اوباما از این لاف های در غریبی در پیام نوروزی سال ۹۲ نیز زد که بعد از چند ماه شاهد تعطیلی ۱۷ روزه ی دولتِ آمریکا بوده ایم و هشتصد هزار کارمند در یک فقره از کار بیکار شدند. نگاهی گذرا به وضعیت اقتصادی آمریکا به عنوان بزرگترین بدهکار جهانی با ۱۸ تریلیون دلار و تعطیلی چندین شهر صنعتی و کارخانجات بین المللی در ایالات متحده، اوباما را خجالت زده می کند. امروز ۴۷ درصد جمعیت آمریکا با احتساب بدهی‌های خود، هیچ ثروتی ندارند (ثروت صفر!)؛ چهارصد خانواده‌ی ثروتمند آمریکا، مجموعا معادل ۶۲درصد جمعیتشان ثروت دارند و… حال چگونه رییس‌جمهور این‌چنین نظام اقتصادی که خود گرفتار است، مدعی می‌شود که اگر «مرگ بر آمریکا» نگویید، وضع اقتصادی‌تان بهتر می‌شود؟ همچنین نگاهی کوتاه به اوضاع اقتصادی کشورهایی که اقتصاد خود را به اقتصاد آمریکا گره زده اند نظیر اسپانیا، یونان، ایتالیا، ترکیه، مصر و غیره، اثبات می کند اتفاقاً ارتباط با اقتصاد آمریکا باعث تورم، بیکاری و نهایت فروپاشی دولت ها و اقتصادهاست. امروز اقتصاد اسپانیا دچار ورشکست شده است و تلویزیون ما فقط ال کلاسیکوی چشم فریب آن را به مردم نشان می دهد؛ در ایتالیا هر سال نخست وزیر یک یا دوبار تغییر می کند؛ یونان که فروپاشیده است. امروز اقتصاد ژاپن به عنوان سومین بدهکار بزرگ جهانی در آستانه فروپاشی است و اینها همه در حالی رخ داده است که آنها مرگ بر آمریکا نگفته اند!
  6. ما نمی گوییم که مشکلات اقتصادی ما را آمریکا ایجاد کرده است! اتفاقاً آنهایی مشکلات کشور را به دشمن و خاصاً آمریکا ربط می دهند و همه تقصیرات را به گردن آمریکا انداخته اند که مدعی اند تحریم های آمریکا ملت را فلج کرده است! معتقدند تحریم های آمریکا باید رفع شوند تا مشکل آب خوردن ملت حل شود! و با همین شعار هم رأی آورده اند! اقتصاد داخلی کشور را رها کرده اند و با انداختن همه تقصیرات به گردن تحریم ها، هیچ تحرکی از خود نشان نمی دهند. و دل به دستان بی برکت اوباما گره زده اند. اما ملت فهمیده است که مشکلات اقتصادی ما بیشتر به این علت است که در حوزه اقتصاد به شعار مرگ بر آمریکا عمل نکرده ایم! اگر ۲۰ سال پیش که آن پیرفرزانه فرموده بود وابستگی به نفت را قطع کنید همان کسانی که خود را تکنوکرات می دانستند لبخند انکار نمی زدند ۹۲/۰۱/۰۱ و کمر همت می بستند و کشور را از آن وابستگی نجات می دادند امروز دچار این وضعیت بغرنج اقتصادی نبوده ایم. مشکلات اقتصادی امروز بخاطر گفتنِ «مرگ بر آمریکا نیست» بلکه به دلیل عمل نکردنِ به آن است. آن مرگ بر آمریکایی که استبداد را برانداخت و استکبار را بیرون کرد و هژمونی آمریکا را متزلزل ساخت و امروز منطقه را از دست آمریکا در آورده است باید در حوزه اقتصاد نیز نشان داده شود. مرگ بر آمریکا در حوزه ی اقتصاد یعنی اینکه دل در گرو تحریم ندار و به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های داخلی تکیه کن. بیائیم همانند عمل به مرگ بر آمریکا در حوزه ی سیاسی و نظامی، در حوزه اقتصادی نیز فریاد بر آوریم “مرگ بر آمریکا”.

والسلام علیکم

داود مدرسی یان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.