۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خوزستان
  • شناسه : 220
  • 26 فوریه 2015 - 8:44

چهره هایی که به یک باره شریک غم می شوند/ نگاهی به تبلیغات بسیار بسیار زودهنگام انتخاباتی در سطح شهرستان رامهرمز و رامشیر

چهره هایی که به یک باره شریک غم می شوند گروه سیاسی – یاران ۳۱۳ – نگاهی به تبلیغات بسیار بسیار زودهنگام انتخاباتی در سطح شهرستان رامهرمز و رامشیر  شهرستان رامهرمز به لحاظ جایگاه ژئوپلیتیکی و به عنوان مرکزیت شرق استان خوزستان، ارزش پراهمیتی در سطح استان داشته و همواره مورد توجه سیاسیون بوده است؛ […]

چهره هایی که به یک باره شریک غم می شوند

گروه سیاسی – یاران ۳۱۳ – نگاهی به تبلیغات بسیار بسیار زودهنگام انتخاباتی در سطح شهرستان رامهرمز و رامشیر 

  1. شهرستان رامهرمز به لحاظ جایگاه ژئوپلیتیکی و به عنوان مرکزیت شرق استان خوزستان، ارزش پراهمیتی در سطح استان داشته و همواره مورد توجه سیاسیون بوده است؛ اما نه به برای خدمت به این شهرستان بلکه به عنوان پله ی ترقی!!
  2. مطالبات مردم محروم و رنج دیده رامهرمز در عرصه های بهداشت و سلامت، جاده های درون شهری و برون شهری، عدم توسعه شهری و عمران و آبادی، بیکاری، آموزشی و … در طی دوره های مختلف بر زمین مانده است و این مسئله، چیزی نیست که از چشم مردم دور بماند. درد مردم را باید از کوچه و بازار وخیابان، دانشگاه و حوزه و مدارس، ادارات و … پرسید و حس کرد نه از آمارهای رؤیایی در نشست ها و جلسات تشریفاتی!
  3. با این حال، دقیقاً یکسال مانده به انتخابات نمایندگی مجلس، تبلیغات بسیار بسیار زودهنگام از طرف کاندیداهای احتمالی و همچنین تیم تبلیغاتی نماینده فعلی در دانشگاهها، جلسات و نشست های سطح شهرستان، روستاها و … شروع شده است که حقیقتاً هر انسان منصف و عاقلی را به فکر وا می دارد که وااسفا!! وامصیبتا!! درست در زمانی که مطالبات مردمی بر روی زمین مانده و مردم، دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، ادارات و … با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند شاهد جلسات شبانه و روزانه و پنهان و آشکار آقایان هستیم که مـتأسفانه دستگاه های مسئول نیز سکوت اختیار کردند. در کنار این، ضعف و خلاء قانونی نیز هم به کمک آقایان رسیده است. متأسفانه قوانین فقط راه اندازی کارناوال سیاسی را منع کرده است و با حضور و جلسات تبلیغاتی زودهنگام کاری ندارد! هر چند در قبال راه اندازی کارناوال های سیاسی نیز اقدامی نمی شود. این روزها در حالی که بیشتر از یک سال به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، در شهرستان رامهرمز و رامشیر بسیاری از افرادی که حضور به عنوان کاندیدای این عرصه را در ذهن می پرورانند، در مجالس عزا و شادی مردم می توان دید. رقابتی که گویی نباید هیچ یک از کاندیداهای احتمالی از آن جا بمانند.
  4. چهره هایی که به یک باره شریک غم می شوند بسیار خنده دارند: با نگاهی به صفوف چنین مراسم هایی خواهید دید که همه چهره هایی که چند سالی خبری از آنها در مجامع عمومی نبوده است شریک غم و شادی مردم شده اند و با احترام ویژه ای در برنامه های مردمی حضور پیدا می کنند. عده ای هم پارا فراتر نهاده و با در نظر نگرفتن شرایطی که ممکن است بر این مجالس حاکم باشد، حلقه های لابی جذب آرا و اعلام کاندیداتوری تشکیل می دهند. این همه ماجرا نیست، اگر سری به تالارهای پذیرایی و رستوران های شهر بزنید هنوز ماه ها مانده به آغاز ایام تبلیغات انتخاباتی کاندیداها هزینه های هنگفتی می کنند و سفره های گرانی برای مردم تدارک می بینند. اما آیا چنین روش ها و اقداماتی می تواند در کسب و جلب آرای عمومی تأثیرات گذشته را داشته باشد؟
  5. در این آشفته بازار، حال و روز خراب این افراد بسیار دیدنی است که هر کسی از ترس اینکه مبادا رقیب گوی را از او برباید چنان پریشان و سردرگم می شوند که دست به هر کاری می زنند. متأسفانه نقش پادوها و پیاده سربازها نیز بسیار خنده دار است که معمولاً عزت خود را برای چندرغازی می فروشند.
  6. اما در آخر از آنجایی که به دستگاههای مسئول هیچ امیدی نیست نقش نخبگان فرهنگی و سیاسی و نقش توده های مردم بسیار می تواند سازنده باشد. مردم شهرستان رامهرمز باید این قاعده را بپذیرند که گرایش های قومی و قبیله ای ضربات سهمگینی به پیشرفت و آبادانی و عدالت در شهرستان زده است در همه ی دوره ها متأسفانه رأی قبیله ای و بدون تحلیل و عدم شناخت افراد، به شهرستان ضربات متعددی زده است به همین دلیل نقش نخبگان فرهنگی و حزب اللهی بسیار سنگین است که امیدواریم به وظایف خویش به خوبی عمل نمایند و مردم محروم رامهرمز و رامشیر باید بدانند که سرنوشت خود را به میزهای ناهار و شام گره نزنند. امروز ۳۶ سال از تمرین دموکراسی در جمهوری اسلامی می گذرد و امید است فرهنگ مردم سالاری دینی بیش از پیش گسترش یافته تا دیگر شاهد تأثیر پارامترهای قومی و عشیره ای و ناهار و شامی در انتخابات و سرنوشت شهرمان نباشیم. بیائیم از وضعیت فعلی شهرمان عبرت بگیریم؛ این روش ها جوابگو و حلال مشکلات نیست؛ نباید اسیر دام سرمایه داران و پیمانکاران و صاحب منصبان را شویم…

 

برچسب ها : سیاسی ، یاران ۳۱۳ ، رامهرمز ، رامشیر ، نماینده ، انتخابات ، تبلیغات

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.