۞ امام علی (ع) می فرماید:
آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه ها » یادداشت
  • شناسه : 587
  • 31 جولای 2015 - 11:00

کنگره فعال – مجلس تعطیل/ وقتی مجلس در حساس ترین مسئله ی فعلی انقلاب تعطیل می شود

کنگره فعال – مجلس تعطیل/ وقتی مجلس در حساس ترین مسئله ی فعلی انقلاب تعطیل می شود رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در رابطه با لحظه شناسی که متناسب و ضرورت زمان حال است می فرمایند: «لحظه را باید شناخت، نیاز را باید دانست. فرض بفرمائید کسانی در کوفه دلهاشان پر […]

کنگره فعال – مجلس تعطیل/ وقتی مجلس در حساس ترین مسئله ی فعلی انقلاب تعطیل می شود

IMG-20150731-WA0013

  1. رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در رابطه با لحظه شناسی که متناسب و ضرورت زمان حال است می فرمایند: «لحظه را باید شناخت، نیاز را باید دانست. فرض بفرمائید کسانی در کوفه دلهاشان پر از ایمان به امام حسین بود، به اهل‌بیت محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسیدند، اما کاری که باید بکنند، آن کاری نبود که آنها کردند؛ لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند. اگر کاری که توابین در مدتی بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام میدادند، اوضاع عوض میشد؛ ممکن بود حوادث، جور دیگری حرکت بکند. شناسائی لحظه‌ها و انجام کار در لحظه‌ی نیاز، خیلی چیز مهمی است.شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه مناسب و مورد نیاز؛ این اساس کار است که مؤمن باید این را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن کاری را که باید انجام بدهد، بتواند انجام بدهد ۲۹/۱۰/۱۳۸۸».
  2. این فرمایشات رهبری درحالی مسئولان را به لحظه شناسی و حضور به موقع در صحنه فرا می خواند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حساس ترین مقطع انقلاب و سرنوشت چند نسل کشور به تعطیلات تابستانی رفتند. در شرایطی که نزدیک به ۱۶ روز از انتشار “متن وین” می گذرد و طبق قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی موظف است نسبت به “بررسی دقیق متن فراهم آمده” تلاش مضاعفی از خود نشان دهد و حافظ منافع ملی و خطوط قرمز نظام باشد مجلس را تعطیل و چرخ مجلس را در این پیچ تاریخی حساس پنچر کردند. این در حالی است که نمایندگان کنگره امریکا در جبهه دشمن فعال و در حال بررسی توافق نامه هستند و رییس جمهور آمریکا، وزیر خارجه و وزیر انرژی این کشور و دیگر مقام های دولتی ایالات متحده، به صورت همه روزه در جلسات مختلف کنگره، سنا، محافل کارشناسی و رسانه ای و… حضور پررنگ دارند و می کوشند تا ابعاد مختلف “متن وین” را برای مخاطبان خود روشن نمایند.
  3. فرض کنید در جنگ تحمیلی دشمن در حال طرح ریزی عملیاتی باشد و فرماندهانشان در اتاق فکر مشغول برنامه ریزی باشند و این طرف نیروهای خودی به خیال خام که دشمن خفته است دست از مبارزه بردارند و به خواب روند، آنجاست که به فرموده مولا علی(ع) زیر لگد دشمن از خواب بیدار می شوند. مجلسی که به گفته امام راحل در رأس امور است و به نوعی چشم بیدار ملت می باشد با بی تدبیری و در کمال ساده لوحی توپ «بررسی متن برجام» را در زمین رهبری انداختند و با این خیال که رهبری بر مذاکرات نظارت دارد و به صورت جزئی و دقیق متن را بررسی می کند بار سنگین تصمیم گیری را از دوش خود برداشتند ولی غافل از آنکه رهبری بارها تأکید کردند که بنده در ریز مسائل و جزئیات مذاکره دخالت نمی کنم و فقط اصول کلی و خطوط قرمز را مشخص می کنم! حال این نمایندگان نشسته اند یک گوشه با قیافه ای حق به جانب نق می زنند که چرا رهبری دخالت نمی کند! پس شما چه کاره اید؟ چرا فکر می کنید همه ی بارها را رهبر جامعه ی دینی باید یک تنه بر دوش بکشد؟ می گویند آقا خودش دخالت کند و ماجرای توافق کنونی که پُر از اشکال است را خاتمه دهد. مَثَل اینان مَثَلِ قوم موسی است که می گفتند اذهب انت و ربک فقاتلا انا ههنا قاعدون! تو و پروردگارت برو بجنگ ما اینجا نشسته ایم! اینان گمان می کنند همین که کمی نقدهایشان را مطرح کردند تمام رسالت خود را انجام داده اند و دیگر وظیفه ای ندارند. منتظر نشسته اند آقا کاری کند! این غلط است.
  4. رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس جمهور در باره توافق نامه بیان کردند: « با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد». و این وظیفه و رسالت مجلس است که متن توافق نامه را مورد بررسی و نقد قرار بدهند. از این نمایندگان بی تفاوت ملولم و مجلس گنگره وارم آرزوست!

حسین رئیسی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

۱ دیدگاه

  1. سید امین کشاورز

    با سلام و تشکر
    احسنت به این متن جامع و کامل . امید است که این مجموعه بیدار شوند …

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.